QUOTE ([dsr.mowgli)
,Jul 15 2004, 20:41 ]Også har vel også Chess 150 kunder også

Er jo nok av tester hvor telenor og netcom har vunnet også da, så de testene som er utført er vel verdt akkurat 0 kr. Desuten nevnte jeg døgnåpen kundeservice (for de som har bruk for det), ikke rankingen.
Sett at du skulle være så fornuftig å bytte til chess, ville du heller aldri valgt Busy. Regn heller med Move eller King. Bytter man til chess, er det ikke for å få en "billig mobil", men for å få et godt abm.
Definer "godt abonement" da for abonementene til Chess er absolutt ikke bedre enn Telenor og Netcom sine, noe billigere, men ikke bedre. Og hva hvis man da ønsker å kjøpe f.eks èn ny telefon, kanskje man mista den gamle eller den ble stjålet (for Chess har jo ingen forsikring?). Hva er billigst da når man må kjøpe telefonen for 2000-3000 kr uten abo?
Chess har nok flere kunder enn som så, men hva betyr nå det for deg? Du vil få god sørvis uansett om vi var 10 eller 10 000... Hvilke tester sikter du til? Jeg snakker om det årlige BI-testen. (Som er noe verdt.) Joda, du kan sikkert ringe telenor 4 om morningen å få svar på det du vil uten den store køen - gidd den som vil. Om Chess sine abonnement ikke er bedre, har vi ulik oppfatning om hva gjelder definisjon. Med et "godt abonnement", mener jeg et abonnement med en lav pris, og en god kundesørvis. (Forsikring: 40kr mnd.)
Er ganske fint at du ikke trenger binde deg for 12mnd. Så ja; våre "telefontilbud" kunne vært bedre, men stol på meg - det kommer. Slik situasjonen er nå, har de fleste gått i 1-kronerstelefonfellen, inkludert meg. Men når bindingstiden endelig har forfalt, og de har den mobilen de har lyst på - er ikke chess et dårlig valg.
En undersøkelse fra Post- og teletilsynet viser at det ofte er billigst å betale fullpris for mobiltelefonen å unngå bindingstid, og ha et billig abonnement. Dette kan du jo selv regne ut på telepriser.no
Tilslutt; en liten sammenligning.
Netcom: youngTALK (her er det ingen månedsavgift.)
Månedspris:0
SMS: 0.69
(ring)Telenor: 2.49 Netcom: 2.49 - Fastnett: 2.49
---
ChessMove
Månedspris: 25
(ring) til alle: 0.99
SMS: 0.59
-----
Hvor lang tid bruker du på å spare de tjuefem kronene? Ikke lang - i tillegg har du en kundesørvis som funker, mm...
En annen fin ting er at du får en mail, hvor du kan se hvem du har ringt til, hvor lenge - osv. Kjempemessig.
Kunne skrevet noen flere sammenligninger, men har sølt ØL i tastaturet og noen taster satans trege og seige... *bytte tastatur*