Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chess!
DirtyForum > Hardware & Software > Kjøp & Salg
Pages: 1, 2
dsr.puma
Hei godtfolk!

Chess er til dagsdato de billigste i Norge, om hva angår mobil abm. Og jeg er mannen dere kontakter om dere skulle finne Chess interessant. Jeg kan med hånden må hjerte si at ingen slår Chess per nå. (Sett bortifra folk med gode jobbavtaler.)

Her er prislisten

*ChessKing: Her betaler man 960kr. på forskudd, og slipper å betale månedsavgift hver måned.

Jeg kan óg skrive de prisene jeg har i hodet, for andre abm. (Telenor, Netcom, osv). Men dette vet dere vel best selv? smile1.gif

Og ja; man kan beholde det gamle nummeret. Chess har heller ingen bindingstid.

//Edit
Hiver meg 100 gratis smser til de som måtte ønske det smile1.gif

Hilsen,
Thomas
91708223
puma@dirtysniper.com
dsr.placid
Er de billigst?
dsr.puma
QUOTE ([dsr.placid)
,Jul 4 2004, 23:54 ] Er de billigst?

Du kunne spurt litt snillere, synes jeg. smile1.gif Må inrømme at jeg ikke har tenkt mye på "småselskaper"... Vi er like på noe, og ulikt på annet. *bob. bob*
dsr.placid
(sorry, pusen a8.gif)

Ok, jeg trenger nytt snart skjønner du dork1.gif

Men skal ha ny mobil og, synd man ikke får kjøpt subsidiert mobil med Chess abonnement a4.gif
dsr.puma
QUOTE ([dsr.placid)
,Jul 5 2004, 00:17 ] (sorry, pusen a8.gif)

Ok, jeg trenger nytt snart skjønner du dork1.gif

Men skal ha ny mobil og, synd man ikke får kjøpt subsidiert mobil med Chess abonnement a4.gif

Ja, det hadde vært noe!

Vi har dog to tilbud, kanskje ikke de beste - men billigere enn i butikken.

Nokia 6610i - 1699
Nikia 1100 - 649

Gjelder til 10. juli
dsr.airboy
hva med firma avtaler?
for firma med 3 - 5 ansatte?
dsr.puma
QUOTE (AirBoy @ Jul 5 2004, 00:25 )
hva med firma avtaler?
for firma med 3 - 5 ansatte?

Der har jeg ikke de største kunnskapene, men fort ting jeg kan finne ut av...

Prisliste
dsr.hansiball
Ja takk gjerne. Men hvordan i H****** får man portert telefonen uten å innvolvere telefonens eier (merk ikke abonnementet, TELFONEN! a2.gif ) ?? Telefonens eier er i dette tilfellet ikke i stand til å forstå hvorfor han må ha noe som helst med saken å gjøre. Ga opp etter 2 forsøk jeg, håpløst. a2.gif
dsr.puma
Hm, skal vi se. Så lenge bindingstiden din er ute, skal dette gå på skinner...

Det går sånn ca: Jeg får de opplysningene jeg trenger fra deg, sender papiret til min o'store sjef, som videre ligger shiten inn i en database. Du vil etterhvert bli ringt opp å spurt om du godtar abm.bytte.. JA..
dsr.hansiball
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 5 2004, 12:11 ] Hm, skal vi se. Så lenge bindingstiden din er ute, skal dette gå på skinner...

Det går sånn ca: Jeg får de opplysningene jeg trenger fra deg, sender papiret til min o'store sjef, som videre ligger shiten inn i en database. Du vil etterhvert bli ringt opp å spurt om du godtar abm.bytte.. JA..

Utfør!!! a2.gif
dsr.puma
QUOTE ([dsr.hansiball)
,Jul 5 2004, 11:18 ]
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 5 2004, 12:11 ] Hm, skal vi se. Så lenge bindingstiden din er ute, skal dette gå på skinner...

Utfør!!! a2.gif

Må nesten ringe/sende en mail da mannen (Om you shall ha.)
dsr.hansiball
Voff? a6.gif
dsr.puma
QUOTE ([dsr.hansiball)
,Jul 5 2004, 16:32 ] Voff?  a6.gif

Da var det i boks..

----------

For dere som ikke får sett prislisten: www.home.no er nede - jeg vet ikke hvorfor, eller for hvor lenge. Send meg en mail om du vil se den smile1.gif
dsr.nero
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 4 2004, 23:39 ] *ChessKing: Her betaler man 960kr. på forskudd, og slipper å betale månedsavgift hver måned.

Er det noe problem å endre fra Chess kontantkort til Chess King?
dsr.puma
QUOTE ([dsr.nero)
,Jul 9 2004, 08:21 ]
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 4 2004, 23:39 ] *ChessKing: Her betaler man 960kr. på forskudd, og slipper å betale månedsavgift hver måned.

Nope smile1.gif
dsr.ghod
Puma ta kontakt når chess lanserer noe slikt i norge ---> buttrock.gif
dsr.nero
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 9 2004, 12:17 ]
QUOTE ([dsr.nero)
QUOTE ([dsr.puma)

Nope smile1.gif

buttrock.gif How do i do that then? a5.gif
dsr.puma
QUOTE ([dsr.nero)
,Jul 9 2004, 13:28 ]
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.nero)
QUOTE ([dsr.puma)

Nope smile1.gif

Du sender meg en mail på puma@dirtysniper.com . så gir jeg deg noen spørsmål å svare på... Så fikser jeg resten smile1.gif
dsr.puma
QUOTE ([dsr.Stein Gal)
,Jul 9 2004, 13:02 ] Puma ta kontakt når chess lanserer noe slikt i norge ---> buttrock.gif

Er ikke noe gale i å spare penger i mellomtiden da, vettu.. dork1.gif
dsr.nero
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 9 2004, 13:46 ]
QUOTE ([dsr.nero)
,Jul 9 2004, 13:28 ]
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.nero)
QUOTE ([dsr.puma)

Nope smile1.gif

Du sender meg en mail på puma@dirtysniper.com . så gir jeg deg noen spørsmål å svare på... Så fikser jeg resten smile1.gif

buttrock.gif Mail sendt a5.gif
dsr.airboy
Vil ha svar på hvordan det er med bedrifter jeg fix14.gif
3 - 5 ansatte. Kan dere matche 30 øre per min internt i firma mellom mobil?
dsr.nero
QUOTE (AirBoy @ Jul 14 2004, 02:33 )
Vil ha svar på hvordan det er med bedrifter jeg fix14.gif
3 - 5 ansatte. Kan dere matche 30 øre per min internt i firma mellom mobil?

a5.gif Det bør de. Netcom har gratis mellom mobil internt i bedrift.
Husker ikke hvilket abb det var, men vi hadde det i Norlandia biggrin1.gif
dsr.hansiball
Treige jævler i Chess... a2.gif
dsr.puma
QUOTE ([dsr.hansiball)
,Jul 14 2004, 15:36 ] Treige jævler i Chess... a2.gif

a4.gif a6.gif
dsr.teka
Chess = Seven greier?
dsr.puma
QUOTE ([dsr.TeKa)
,Jul 15 2004, 00:43 ] Chess = Seven greier?

Langt ifra.. Du tenker på PGone..
dsr.teka
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 15 2004, 00:54 ]
QUOTE ([dsr.TeKa)

Kordan kom du deg inn i denne "chess" bransjen da?
dsr.puma
QUOTE ([dsr.TeKa)
,Jul 15 2004, 14:05 ]
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.TeKa)

Eg heier på brann...
dsr.mowgli
Ble ikke spes overbevist over prisene. Sett at man også trenger en telefon. 6610i til 1699.- med ChessBusy eller til kr 1.- med telenor privat +. Rignepriser er så og si identiske, SMS er 15 øre billigere pr sms hos Chess. Men man må jo da sende ca 12000 sms for å spare inne prisen på telefonen.

Desuten har de vel ikke like mange tjenester eller døgnåpen kundeservice eller gratis MMS flere måneder hvert år eller en egen webportal hvor man kan sende x`antall gratis sms eller forsikringsordninger eller gunstige avtaler med operatører i utlandet som Telehor har.

Hadde hvertfall aldri i livet bytta til en sånn migperatør. Da betaler jeg heller litt mer i mnd og tar det igjen den ène gangen i året hvor jeg har lyst på ny mobil. Gidder jo ikke slite rundt med samma drittelefonen i mer enn ett år.

Det eneste formålet til disse migoperatørene er jo å få x`antall brukere for så å selge seg til høystbydende.
dsr.puma
Sett at du skulle være så fornuftig å bytte til chess, ville du heller aldri valgt Busy. Regn heller med Move eller King. Bytter man til chess, er det ikke for å få en "billig mobil", men for å få et godt abm.
dsr.puma
QUOTE ([dsr.mowgli)
,Jul 15 2004, 15:11 ] døgnåpen kundeservice

Telenor ligger på en fin 129 plass, Chess havnet på en 20 plass.. dork1.gif
dsr.mowgli
Også har vel også Chess 150 kunder også fix14.gif
Er jo nok av tester hvor telenor og netcom har vunnet også da, så de testene som er utført er vel verdt akkurat 0 kr. Desuten nevnte jeg døgnåpen kundeservice (for de som har bruk for det), ikke rankingen.

Sett at du skulle være så fornuftig å bytte til chess, ville du heller aldri valgt Busy. Regn heller med Move eller King. Bytter man til chess, er det ikke for å få en "billig mobil", men for å få et godt abm.

Definer "godt abonement" da for abonementene til Chess er absolutt ikke bedre enn Telenor og Netcom sine, noe billigere, men ikke bedre. Og hva hvis man da ønsker å kjøpe f.eks èn ny telefon, kanskje man mista den gamle eller den ble stjålet (for Chess har jo ingen forsikring?). Hva er billigst da når man må kjøpe telefonen for 2000-3000 kr uten abo?
dsr.hansiball
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 15 2004, 15:26 ]
QUOTE ([dsr.TeKa)
,Jul 15 2004, 14:05 ]
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.TeKa)

Eg heier på brann...

buttrock.gif
dsr.puma
QUOTE ([dsr.mowgli)
,Jul 15 2004, 20:41 ]Også har vel også Chess 150 kunder også fix14.gif
Er jo nok av tester hvor telenor og netcom har vunnet også da, så de testene som er utført er vel verdt akkurat 0 kr. Desuten nevnte jeg døgnåpen kundeservice (for de som har bruk for det), ikke rankingen.

Definer "godt abonement" da for abonementene til Chess er absolutt ikke bedre enn Telenor og Netcom sine, noe billigere, men ikke bedre. Og hva hvis man da ønsker å kjøpe f.eks èn ny telefon, kanskje man mista den gamle eller den ble stjålet (for Chess har jo ingen forsikring?). Hva er billigst da når man må kjøpe telefonen for 2000-3000 kr uten abo?

Chess har nok flere kunder enn som så, men hva betyr nå det for deg? Du vil få god sørvis uansett om vi var 10 eller 10 000... Hvilke tester sikter du til? Jeg snakker om det årlige BI-testen. (Som er noe verdt.) Joda, du kan sikkert ringe telenor 4 om morningen å få svar på det du vil uten den store køen - gidd den som vil. Om Chess sine abonnement ikke er bedre, har vi ulik oppfatning om hva gjelder definisjon. Med et "godt abonnement", mener jeg et abonnement med en lav pris, og en god kundesørvis. (Forsikring: 40kr mnd.)

Er ganske fint at du ikke trenger binde deg for 12mnd. Så ja; våre "telefontilbud" kunne vært bedre, men stol på meg - det kommer. Slik situasjonen er nå, har de fleste gått i 1-kronerstelefonfellen, inkludert meg. Men når bindingstiden endelig har forfalt, og de har den mobilen de har lyst på - er ikke chess et dårlig valg.
En undersøkelse fra Post- og teletilsynet viser at det ofte er billigst å betale fullpris for mobiltelefonen å unngå bindingstid, og ha et billig abonnement. Dette kan du jo selv regne ut på telepriser.no

Tilslutt; en liten sammenligning.

Netcom: youngTALK (her er det ingen månedsavgift.)
Månedspris:0
SMS: 0.69
(ring)Telenor: 2.49 Netcom: 2.49 - Fastnett: 2.49
---

ChessMove
Månedspris: 25
(ring) til alle: 0.99
SMS: 0.59
-----

Hvor lang tid bruker du på å spare de tjuefem kronene? Ikke lang - i tillegg har du en kundesørvis som funker, mm...

En annen fin ting er at du får en mail, hvor du kan se hvem du har ringt til, hvor lenge - osv. Kjempemessig.

Kunne skrevet noen flere sammenligninger, men har sølt ØL i tastaturet og noen taster satans trege og seige... *bytte tastatur*
G-KaR
/prostrate ph34r.gif
dsr.airboy
Har "spesial" bedrifts abo fra netcom jeg. 40 kroner måneden, uansett hvor, hvem og når jeg ringer = 65 øre. Sms 50 øre.
Har også denne fantastiske mailen med hvem som har ringt etc som er totalt ubrukelig fix14.gif
dsr.nero
oro1.gif Hørte aldri noe fra Chess eg oro1.gif
dsr.puma
QUOTE ([dsr.nero)
,Jul 26 2004, 08:28 ] oro1.gif Hørte aldri noe fra Chess eg oro1.gif

Snodig. Du får bare vente litt, kan eventuelt gi de en lyd, men skal være fruktelig nærme. Du vet, lite selskap, og mange nye kunder. Hu dama som ringer er sikkert kjempe sliten.. a5.gif
dsr.airboy
Dårlig unnskyldning fix14.gif
dsr.puma
QUOTE (AirBoy @ Jul 27 2004, 01:07 )
Dårlig unnskyldning fix14.gif

Hehe, men nå skal det sies at de nero sin pulje, har fått beskjed om dato, osv. Så rart om han ikke har fått. 28. skal alt være oppe å gå for den pulja.
dsr.nero
Har sendt 3 mail til kundeservice@chess.no uten å fått svar oro1.gif
Lover ikke bra fix14.gif
dsr.puma
QUOTE ([dsr.nero)
,Jul 27 2004, 16:08 ] Har sendt 3 mail til kundeservice@chess.no uten å fått svar  oro1.gif
Lover ikke bra  fix14.gif

Hm. Verste jeg har hørt, jeg skal personlig ta kontakt.
dsr.nero
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 27 2004, 16:09 ]
QUOTE ([dsr.nero)
,Jul 27 2004, 16:08 ] Har sendt 3 mail til kundeservice@chess.no uten å fått svar  oro1.gif

Trenger ikke det, får sikkert svar etterhvert.
Er jo ferietid nå, så litt ventetid må man jo regne med ^^
dsr.puma
QUOTE ([dsr.nero)
,Jul 27 2004, 16:19 ]
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.nero)

Mja. Ikke helt enig, men, men. Kan ha noe med at du "bor oppi der". Du var eneste i din pulje som ikke var fra Bergen. Prioriteringssak.. a5.gif
dsr.nero
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 27 2004, 16:21 ]
QUOTE ([dsr.nero)
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.nero)

Mja. Ikke helt enig, men, men. Kan ha noe med at du "bor oppi der". Du var eneste i din pulje som ikke var fra Bergen. Prioriteringssak.. a5.gif

Får vel snar svar da vil jeg tro ^^
dsr.puma
QUOTE ([dsr.nero)
,Jul 27 2004, 16:25 ]
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.nero)
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.nero)

82.gif hvis dere prioriterer etter hvor i landet man bor så bør det litt skjerpings til 82.gif

Det var en spøk. Chess er jo bergensk, vettu.. fix10.gif
dsr.nero
QUOTE ([dsr.puma)
,Jul 27 2004, 16:28 ]
QUOTE ([dsr.nero)
,Jul 27 2004, 16:25 ]
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.nero)
QUOTE ([dsr.puma)
QUOTE ([dsr.nero)

82.gif hvis dere prioriterer etter hvor i landet man bor så bør det litt skjerpings til 82.gif

Det var en spøk. Chess er jo bergensk, vettu.. fix10.gif

a5.gif Din't know a5.gif
dsr.airboy
Høres ut som telerot service fix14.gif
dsr.puma
QUOTE (AirBoy @ Aug 2 2004, 00:29 )
Høres ut som telerot service fix14.gif

Bah. Gå og fiks orddelingsfeil, du.. buttrock.gif
dsr.airboy
Orddelingsfeilene er webmaster sitt verk og ikke mitt fix14.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.