Help - Search - Members - Calendar
Full Version: WEBSide
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
Silence
Siden jeg skal opprette en webside så lurte jeg på om noen har erfaringer med dette firmaet?
Eller disse?
Hva er det man trenger til en side? Ser webdeal har MySQL,Frontpage Extensions
og Server Side Include (SSI) i tillegg til prisen?Er dette nødvendig?
Om noen kan hjelpe med videre så er jeg takknemlig smile1.gif
dsr.fsu
Aldri hørt om de..

MySql
er en database som er kjekk å ha hvis du har behov for å oppdatere data ofte, kundelister osv.. skal du bare bruke siten som visitkort er det ikke behov for slikt.

Frontpage Extens.
Extra dilldall med frontpage, hvis du ønsker å ødelegge søte kodinger så går du for frontpage..

SSI
.. liten sak for å gjøre html ikke fult så statisk, egentlig ikke behov for hvis du kjører på en apache server med php.

Tips..
Få fatt i en linux/unix server som kjører apache/php/(mysql), prøv å styr unna trans.limits og grei plass(50mb->) til en pen peng.

Jeg kan anbefale b-one.net (400kr = 120mb plass, free trans, uenedelig e-post m/spamkiller +++)
dsr.placid
QUOTE ([dsr.fsu)
,Mar 25 2004, 21:15 ] Jeg kan anbefale b-one.net (400kr = 120mb plass, free trans, uenedelig e-post m/spamkiller +++)

Jepp, b-one er meget billig og bra fix10.gif
Bruker det selv, og kan anbefales. Har dog aldri hatt bruk for noe support, så jeg vet ikke hvordan den delen er, men den funker vel den og fix13.gif
Wreckdiver[NAF]
Jag har själv B-one och är mycket nöjd med dem. Kan rekomenderas !
Silence
Hørtes bra ut dette ja......850kr totalt var ikke dårlig smile1.gif
takker for tipset
dsr.brummi
bare hyggelig
dsr.airboy
b-one? dere må være fulle hele gjengen!
Hvilket firma er det som kan selge webhotell til 10kroner måneden å tro de går med pluss?

Saken her er enkel..
De får hauger med kundre iom at de er billige, og går med tap en stund.
Så sender de ut faktura til kundene, får betalt for 1 år frem i tid.
Så drifter de noen måneder til og tar inn enda mer penger før de slår seg konkurs.
De har fått betalt for et produkt de egentlig skal levere i et år og sitter da igjenn med masse penger. Kunden har ikke krav på noe fra en bedrift som er konkurs...

Det er en grunn til at alle bedrifter som er "billig leverandører" ikke overlever lenge på markedet i forhold til de som er litt dyrere og leverer produktet og har god service.
dsr.fsu
QUOTE (AirBoy @ Apr 20 2004, 13:16 )
b-one? dere må være fulle hele gjengen!
Hvilket firma er det som kan selge webhotell til 10kroner måneden å tro de går med pluss?

Saken her er enkel..
De får hauger med kundre iom at de er billige, og går med tap en stund.
Så sender de ut faktura til kundene, får betalt for 1 år frem i tid.
Så drifter de noen måneder til og tar inn enda mer penger før de slår seg konkurs.
De har fått betalt for et produkt de egentlig skal levere i et år og sitter da igjenn med masse penger. Kunden har ikke krav på noe fra en bedrift som er konkurs...

Det er en grunn til at alle bedrifter som er "billig leverandører" ikke overlever lenge på markedet i forhold til de som er litt dyrere og leverer produktet og har god service.

vet eller antar du dette om b-one?
dsr.airboy
b-one eies av de samme folka som har drevet flere slike billig bedrifter som plutselig har forsvunnet.
b-one og eierne driver kun med webhosting, så de kan ikke ha så lave priser ved å kompansere med andre tjenester, alle inntekter er kun på webhosting. La oss da dra et lite regnestykke.

Anta at 1 GB trafik koster 5 kr (vanlig pris er 12 - 15) Om jeg har en side som bruker 15 GB / måneden så blir kostnaden for b-one:
15*5*12 = 900 kr

Som kunde betaler jeg 220 kroner i året for webhotell hos de.(om jeg hadde vært seff)

I tillegg så kommer kostnader på personal, lokaler, servere etc.
Hvordan henger dette sammen? Hvordan skal de liksom gå i pluss på dette?

b-one, nei takk!
[dsr.ñitro]
Får ikkje man karantene-tid på å starte opp bedrift når man akkurat har gått konkurs?
dsr.jannis
Har brukt b-one.net snart et år og det funker som bare det... fix10.gif
dsr.airboy
Tror ikke det er karantene i danmark.
Med når det er flere som holder på med dette sammen så er det jo bare å bytte på hvem som eier firmaet.
dezso!
Synes poengene dine virker interessante, men når de kommer fra en "konkurrent" så faller de i litt dårlig smak.
Har du bevis for at dette er tilfellet for B-one?

Blir nesten som om jeg som Telenor-ansatt skulle gått ut mot Tele2 og sagt de var usaklige fordi de er billigere...

Gimme proof! a2.gif a6.gif

Har selv BKmedia til opplysning. Er med på åpningstilbudet dems. 400mb plass, 2 gb trafikker eller noe. uendelig med mail og støtte for "alt". For ca 600,- året.
Eneste er ikke garantert oppetid, men har ikke hatt problem med det.
Dagens tilbud fra dem er høyere.
dsr.airboy
Har ikke noe i mot konkurenter, men da bør de være verdige konkurenter, ikke slike som ødelegger markedet på en slik måte.

Når det kommer til beviser kan jeg ikke bare legge fram et google søk her, men sammen med med noen andre i bransjen har vi sjekket opp firmaet som driver b-one, og det er samme bakfolkene der som i andre danske firma som har drevet på med lave priser og plutselig gått konkurs og påført kundene mye ekstra arbeid med flytting av domener, mistet websider som ikke ligger på backup HD'er som de skal gjøre etc

Har selv vært en slik som skal ha ting billigst mulig, og har brent meg flere ganger på det i webhosting verden. Produkter som ikke blir levert, dårlig service, trege sider, mye nedetid etc
Det lønner seg å spytte inn de 20 - 30 kronene ekstra per måned (det er jo ikke mye det er snakk om) for å få et bra produkt som man kan være fornøyd med i flere år.
dsr.airboy
Det farer ord gjennom luften om at web10.nu sliter med å betale sine regninger =)
Inntekten er lavere enn utgiften, ergo røde streker i resultatet.

web10.nu eies av de samme som driver
b-one.net
surftown.dk
webhotel.dk
get-one.net og noen andre billig greier.
Faith
Hva anbefaler du da?
dsr.airboy
www.lettnett.no / www.lettnett.com
Mitt eget firma biggrin1.gif
Kvalitet for hver krone!
Dolph
surprpise! fix14.gif
jesse
[dsr.jannis] Posted on Apr 20 2004, 15:05 
  Har brukt b-one.net snart et år og det funker som bare det... 

samme erfaring her, har oxo benyttet suporten. de er raske til å gi tilbakemelding på spørsmål..
dsr.airboy
Har du prøvd å bruke mer enn 3 gig transfer i måneden da =)
De reklamerer med fri trafikk, så da lurer jeg på hvordan de kan stenge en side grunnet for mye trafikk fix14.gif

Edit: You go man! FrP rocks biggrin1.gif
dsr.fsu
QUOTE (AirBoy @ Jul 20 2004, 16:35 )
Har du prøvd å bruke mer enn 3 gig transfer i måneden da =)

på b-one.net? det meste jeg har brukt der er 9.3gig på en dag.
dsr.airboy
Kjenner flere som har fått stengt sidene grunnet for mye trafikk.
Dersom du går på den engelske delen av b-one.net så ser du at det er begrensninger. Serverne står på samme sted, så rart at noen har fri trafikk og andre ikke da fix14.gif

Lureri hele greia spør du meg.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.