Help - Search - Members - Calendar
Full Version: php mail script
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
[aCe]JernBalle
heisan får en feil melding når jeg prøver å kjøre mailscriptet mitt.... noen som finner en feil??
Feilmeldingen er: Parse error: parse error in C:sasund.kicks-ass.netmail.php on line 8

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>E-Post</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<?php
$adresse = "sasund@broadpark.no";         // Endre denne variabelen til din e-post adresse
if ($test == "send-epost") {
mail($adresse,$tittel,$beskjed,"From: $navn<$epost>");
echo "<h2>Din E-Post har blitt Sent</h2>n";
} else {
echo "<h2>Send en e-post til meg!</h2>n";
}
?>
<FORM METHOD=POST>
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME="test" VALUE="send-epost">
Ditt Navn: <INPUT TYPE=TEXT NAME="navn"><br>
Din E-Post Adresse: <INPUT TYPE=TEXT NAME="epost"><br>
Beskjed Tittel: <INPUT TYPE=TEXT NAME="tittel"><p>
Beskjed:<br>
<TEXTAREA NAME="beskjed" ROWS=5 COLS=50></TEXTAREA>
<p>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send E-Post">
*
<INPUT TYPE="reset" VALUE="Rens Skjema">
</FORM>
</BODY>
</HTML>

Setter pris på all hjelp....

MVH

JernBalle
dsr.kevin
Funka smertefritt her.

Fikk først en feil med could not connect i mail() linja, men funka når jeg skrudde litt på konfigen i php.ini (bytta ut "localhost" med ip'n til serveren, og la inn en gyldig from adresse)

Eneste jeg gjorde med scriptet var å legge til backslash foran "n" i linjene 10 og 12, og endret mailadressen til min egen. Det med "n"en er jo ikke en syntax error, men bare for å formatere source som blir sendt til browseren.

Jeg vet mao ikke hvorfor det ikke funker hos deg, sorry.

Et tips kan være å trykke Ctrl+F5 hver gang du tester scriptet mellom endringer. Har klødd meg i hodet noen ganger over script som tilsynelatende har hatt feil, mens jeg egentlig bare har testet en cacha versjon av scriptet...
[aCe]JernBalle
skjønner ingen ting jeg... tester jeg scriptet på maskina mi funker det, men når jeg legger det på servern funker det ikke.... får vel prøve noe lurt...
[aCe]JernBalle
Er merkelig dette for noen script og phpmyadmin funker + en del annet som er i php.... mens andre ting ikke funker, skal da ikke være så vanskelig... Kan jeg ha konfigurert webservern min feil???
dsr.kevin
Vel det scriptet du postet her har ikke noen andre feil enn den kosmetiske "n" greia som jeg kan se hvertfall. Sikker på at mail oppsettet i php.ini er korrekt? Skal vel uansett ikke få parse error av det vil jeg tro. Reinstaller php? fix10.gif

Det var vel noe annet rart med serveren din også om jeg husker riktig... Bare SmartFTP(?) klient som funket ordentlig. Andre dugandes klienter kom til kort.. (CuteFTP, BulletProof)
[aCe]JernBalle
vet da faen jeg... skal legge inn linux nu så da blir det vel bra... gidder ikke det herre 2000 advanced server greierne mere... får vel få opp nå ordentlige greier etter sommern...

Ha en fortsatt god ferie...

MVH

JernBalle
[aCe]JernBalle
Kevin fikk du scriptet til å funke å slik at du fikk mail til adressa de når du testa den....

Har fått den opp å gå, men får ikke noe mail når jeg fyller inn i skjemaet...

Men det ble en kosmetisk feil... med den "n" som kommer under overskriften i skjemaet. Vet ikke hvor den kommer fra....

Men får ikke noe mail når jeg fyller det ut... har du gidda å test...

Takker for all hjelp...

MVH

JernBalle
dsr.kevin
Når det gjelder "n" feilen, se min første post....

Slik ser scriptet ut hos meg:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>E-Post</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<?php
$adresse = "ketilnil@online.no";         // Endre denne variabelen til din e-post adresse
if ($test == "send-epost") {
mail($adresse,$tittel,$beskjed,"From: $navn<$epost>");
echo "<h2>Din E-Post har blitt Sent</h2>\n";
} else {
echo "<h2>Send en e-post til meg!</h2>\n";
}
?>
<FORM METHOD=POST>
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME="test" VALUE="send-epost">
Ditt Navn: <INPUT TYPE=TEXT NAME="navn"><br>
Din E-Post Adresse: <INPUT TYPE=TEXT NAME="epost"><br>
Beskjed Tittel: <INPUT TYPE=TEXT NAME="tittel"><p>
Beskjed:<br>
<TEXTAREA NAME="beskjed" ROWS=5 COLS=50></TEXTAREA>
<p>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send E-Post">
*
<INPUT TYPE="reset" VALUE="Rens Skjema">
</FORM>
</BODY>
</HTML>

Og mail oppsettet i php.ini (Under Winnt katalogen) ser slik ut:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP=192.168.0.1

; For Win32 only.
sendmail_from =ketil@nilsen.no-ip.com

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =

Der er det viktig at du legger inn en smtp-server web-serveren har tilgang til å sende fra
Hos meg måtte jeg også sørge for at sendmail_from inneholdt en adresse som er gyldig for denne serveren, dvs et.eller.annet@smtpserverens.domene
[aCe]JernBalle
takker så mye... skal få testa det ut....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.