Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hjernetrim #9
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.placid
En lastebilsjåfør skal fra A til B. Når han har kommet halvveis, har han holdt en gjennomsnittsfart på 50km/t. Han ønsker at gjennomsnittsfarten totalt på turen skal bli 100km/t. Hvor fort må han kjøre den siste halvdelen?
[dsr.ñitro]
150? oro1.gif

Men det går ikkje for lastebilene i norge er plombert på 90 fix10.gif
Mean
200 km/t a6.gif

Edit:

Nei, jeg tror ikke det går, hvis han ikke kan kjøre den siste halvdelen uendelig fort:
La oss si at den totale distansen er 100 km. Han kjører den første halvdelen (50 km) i 50 km/t. Den bruker han en time på å kjøre. Han vil at den totale distansen (100 km) skal kjøres med en gjennomsnittsfart på 100 km/t. Da måtte han ha brukt en time på å kjøre den totale distansen, men han har allered brukt opp timen ved å kjøre den første halvdelen!

fix12.gif biggrin1.gif
[dsr.ñitro]
Har DFBHD allerede!... (T-skjorta altså) fix14.gif

På tide å kjøpe spillet snart? a5.gif
dsr.placid
QUOTE (Mean @ Apr 26 2003, 17:39 )
200 km/t  a6.gif
Nei, jeg tror ikke det går, hvis han ikke kan kjøre den siste halvdelen uendelig fort:
La oss si at den totale distansen er 100 km. Han kjører den første halvdelen (50 km) i 50 km/t. Den bruker han en time på å kjøre. Han vil at den totale distansen (100 km) skal kjøres med en gjennomsnittsfart på 100 km/t. Da måtte han ha brukt en time på å kjøre den totale distansen, men han har allered brukt opp timen ved å kjøre den første halvdelen!

fix12.gif                                  biggrin1.gif

Helt riktig fix13.gif
Mean
QUOTE (NiTrO @ Apr 26 2003, 17:08 )

Har kjøpt spillet, men fant ikke ut hvordan jeg forandra på avatar-teksten a3.gif
dsr.placid
QUOTE (Mean @ Apr 27 2003, 14:47 )
QUOTE (NiTrO @ Apr 26 2003, 17:08 )

Har kjøpt spillet, men fant ikke ut hvordan jeg forandra på avatar-teksten a3.gif

Godt poeng fix05.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.