Hva syns folk egentlig om piratkopiering av spill programmer og musikk.
Greit at selskapene taper på dette, men på den andre siden så har tilgangen på allt dette ført til større interesse på områdene for min del. Jeg har kjøpt flere orginalspil til pcen og mere hardware enn jeg trodde jeg kom til å gjøre fordi alle kopispillene fikk meg til å interessere meg for dette. Samme med musikk. Har aldri kjøpt så mye musikk som no på orginale cder. Til og med et fåtall programmer har jeg kjøpt.
Taper virkelig selskapene så mye penger da?? hadde jeg kjøpt mere av produktene deres hvis ikke det hadde vært for kopiene. Og hva med de andre ringvirkningene ved at vi kjøper massevis av cdr plater og oppgradere hardwaren vår i ett sett. Samt spinnoff produktene til de forskjellige spill musikk eller programmer. Hadde interessen for disse produktene vært like høy uten kopiene. Hadde venne gjengen på 10 fått 6 kopier av et spill og så hadde de siste 4 kjøpt dette spillet fordi de 6 andre syns det var et bra spill. dem solgte tross allt 4 extra kopier.
Er det så gale at vi kopiere litt. Kan ikke selskapene kalle dette for promotion. Jeg kan garantere at vi blir aldri kvitt kopiering. De fleste kopierer til eget bruk og for å gi til noen venner. Et tankekors kan jo være til dem som kopierer i stor stil og selger produktene billig til egen lomme, det er svindel.
Litt på sidenlinjen:
Dem som bruker mye tid på å spille enten det er kopier eller orginal dem slipper no å henge på gata og gjør hærverk og annen skade. Dessuten øker kunskapsnivået ang data ved at de bruker pcen mye på feks kopierte programmer. Samfunnsnyttig jo kanskje.