Fikk ikke til å lage oppstartsdiskett, men det var en diskett som fulgte med pc'en het "Recovery-diskett" så jeg prøvde den. Det skulle jeg visst ikke gjort.
Fikk nemlig et valg om å gjenopprette Fabrikk-image eller Bruker-image, og jeg valgte det første. Litt ettet fikk jeg en advarsel om at maskina ville hoppe over en sylinder, og at jeg da kanskje ikke ville kunne boote fra den (eller noe). Jeg trykket da på Avbryt men det var visst allerede skjedd noe tull, for da maskinen boota igjen (uten diskett) kom jeg bare såvidt forbi åpningsskjermen, før jeg fikk beskjed om å trykke en tast for å boote på nytt... Dette skjedde igjen og igjen.
Nå ble jeg litt bekymra.
Prøvde å boote med Recovery-disketten igjen, men fikk da bare en feilmelding.
Kom etterhvert på at jeg kanskje burde prøve å boote med XP-CDen, men det funka heller ikke!
Så som et siste desperat forsøk gikk jeg inn i BIOS, og forandret boot-sekvensen til at DVD-spilleren kom øverst (Altså slik at pc'en sjekket om det satt en boot-CD i før den så etter boot-diskett.)
Og det funka! Vel, det viste seg at jeg på en eller annen måte hadde
fjerna partisjonen C:... så jeg måtte opprette den igjen. Men det gikk greit, og etter hvert fikk jeg også installert XP på nytt.
Men da jeg skulle reboote fikk jeg beskjed om at en oppstartsfil var slettet eller skadet. sånn at Windows ikke kunne starte... Fikk beskjed om at jeg kunne prøve å reparere installasjonen, men da kom jeg bare ut i en DOS-skjerm der det sto "C:\windows". Visste ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg tenkte jeg fikk prøve å installere hele XP på nytt. ( Uff! )
Installerte XP på nytt, og alt så greit ut til jeg skulle reboote (sånn som sist). Denne gangen kom jeg litt lenger! Kom til der det står Windows XP osv. (like før man er inne på Skrivebordet), men så spratt det opp en blåskjerm som jeg ikke rakk å lese før den forsvant, og maskina boota på nytt. Denne blåskjermen med total-kræsj kom opp hver gang jeg prøvde å starte pc'en, så jeg så ingen annen råd enn å prøve å installere XP
igjen...
Denne gangen funket det bedre. Jeg fikk reboota uten problemer, og installert nye lyd- og grafikkdrivere. Pluss brannmur og antivirus, og fikk konfigurert webleseren (IE 6) og Outlook Express. Oooh, lettelse!!!
Det eneste "problemet" jeg kan se oppdaget jeg i Enhetsbehandling: Universell USB-controller hadde et utropstegn og spørsmålstegn ved seg, og jeg fant ut at driveren ikke var installert. Må ha "blitt borte" eller noe da jeg installerte XP...(?)
DFLW hadde ikke funket etter at jeg først fikk pc'en fra butikken, men nå funker f*** meg det også! (Spilte online nettopp. Hehe.)
Jeg krysser fingrene for at jeg skal slippe å installere alt på nytt igjen med det første, for det er en jæ*** jobb!
Dette ble visst litt langt, men takk for at du gadd å lese helt hit.