Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ny pc!!
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
joggi
har pIII 800 no men skal oppgradere snart og tror jeg velger amd xp 1800/1900 og en taisol vifte med en asus A7V333 hovedkort med 512 333mhz ddr ram  pris 4000-4500 for disse delene

tror jeg får mest for pengene der
har aldri brukt amd før da og hører mye rart om dem men mye positivt oxo.

Levetiden bryr jeg ikke meg så mye om da jeg kommer sikkert til å oppgradere i gjen om 2 år
Pirken-D.S.R
Pentium ruler.. spesielt vist du skal overklokke..
Synest ihvertfall at den er mye bedre i stabilitet..
å den tpler varmen mye bedre...
Hurricane
Pentium ruler.. spesielt vist du skal overklokke..

Er bare tull smile1.gif..Både AMD of Intel har sine sperrer for overklokking av cpu... eneste måten du kan overklokke på nå er på FSB'n... eller ett grovt inngrep på cpu'n smile1.gif

Har veldig trua på Intel faktisk.. , men tror ikke det er noe bedre alternativ enn AMD.... pga, feil som oppstår, henger somregel ihop med hovedkortet eller chipset'et du kjører, desverre...
Og ikke kom her og si at Intel ikke har problemer!!!!  Greit å si a de har lavere temp,,, men de har faktisk problemer med visse chipset :(....
dsr.mowgli
Det store spørsmålet er type prosessor. Skal jeg kjøpe AMD XP eller P4??
Hva er best??

Få noen ordentlige svar og ikke all den bs`en om at ditt er bedre enn datt fordi jeg har det osv.
dezso!
Har nå en XP 1600 på et MSI K7T hovedkort.
Hadde en del prakk i starten ja. første CPU røyk til helvete (på min bekostning :( ). Hovedkort ble og bytta. Men nå fungerer det fint. Tempraturen på AMD er litt høy. Ligger nå på 45-50 grader...

Slet og med og få skjermkortet mitt til og fungere sammens med hovedkortet. Gainward skjermkort, måtte bytte til ASUS.

Veldig fornøyd nå, men hadde som sagt en god del prakk med og få det opp og gå...
Så hvis ikke prisen er avgjørende så... smile1.gif
dsr.puma
jeg har vannkjøler jeg da  ;)
dsr.immo
QUOTE (NiTrO @ May 23 2002,23:55)
amd bra til spill sucks til alt anna..

p4 bra til alt..

+ p4 bedre hk  :smilie

BS det der da.. AMD er best på alt om man snakker samme MHz nivå (lavere og)
Eneste Intel er bedre på er stabilitet.. som jeg ikke er uenig i at er viktig(st?)
Muzzy
Jeg kjører PIII 866 i den primære maskina mi,kjører Celeron 700 i den sekundære,kan bare snakke ut i fra egen erfaring og Pentium har vært utrolig driftsikker hos meg hvertfall...
Etter det jeg har lest og hørt vil jeg nok anbefale P4 til deg,har hørt om altfor mange som plages med AMD sine produkter(nå kommer det sikkert ett ras med poster under her)
AMD henter mer ut av sine Prosessorer og derfor(mener jeg) at de ikke er så stabile som Pentium sine,det kan være du får 200Mhz mer for samme prisen når du kjøper AMD,men du må se på holdbarheten og!
Var dette saklig og greit Mow ? smile1.gif
Panser
Jeg har AMD og er veldig fornøyd....mere kan jeg ikke si deg for jeg har ikke peilig...Men jeg har ikke hatt noe problemer med min  =)
Lucky
Har AMD og den funker greit, sleit bare med at den ble veldig varm så jeg måtte få en bråkete vifte..      Hadde Petium celeron før, likte den bedre  :D
dsr.mowgli
QUOTE (Muzzy @ May 22 2002,18:35)
Jeg kjører PIII 866 i den primære maskina mi,kjører Celeron 700 i den sekundære,kan bare snakke ut i fra egen erfaring og Pentium har vært utrolig driftsikker hos meg hvertfall...
Etter det jeg har lest og hørt vil jeg nok anbefale P4 til deg,har hørt om altfor mange som plages med AMD sine produkter(nå kommer det sikkert ett ras med poster under her)
AMD henter mer ut av sine Prosessorer og derfor(mener jeg) at de ikke er så stabile som Pentium sine,det kan være du får 200Mhz mer for samme prisen når du kjøper AMD,men du må se på holdbarheten og!
Var dette saklig og greit Mow ? smile1.gif

Meget bra Muzzy, hadde ikke trodd det om deg  :p , neida. Har også hatt en PIII i snart tre år nå og er kjempefornøyd med den, men er i tvil om hva jeg skal kjøpe siden AMD prosessorene er så mye billigere.
dsr.kevin
Kjøpte nylig en AMD 1900+ XP. Fungerer fint. Holdt seg på 36-37 grader i starten, er nå på rundt 42 grader etter at jeg støyisolerte kabinettet med magic fleece matter. Må bare være litt forsiktig når man monterer vifta, ellers virker AMD som greit å ha.
[dsr.ñitro]
amd bra til spill sucks til alt anna..

p4 bra til alt..

+ p4 bedre hk  :smilie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.