dsr.bear
Jan 17 2003, 19:51
Etter å ha fått sammen min P4 2,53 med asus p4s8k kort fungerte d meste bra, men............
1. Det gule lyset som indikerer at maskinen jobber (blinker ikke d?) er d bare ett svakt lys i.... noe jeg kan gjøre m dette??
2. Maskinen ville ikke starte opp igjen i dag... gjorde det til slutt ved å holde inne reboot-knappen, var strøm på og alt av vifter startet men den ville ikke få opp skjermen og kjøre vanlig oppstart...??
3. Spilte litt TFD før jeg og Helmer var i krig, da opplevde jeg at spillet frøs/hakket ett par ganger samt at maskinen rebootet aber pløtslich....... Har ikke autobootet igjen..
Noen av dere guruer som har peil på dette??
Kjørte 3dmark 2001 for å sjekke skjermkortet, funket greit d...
MVH
en data nOOb
dsr.aldazar
Jan 18 2003, 02:17
hvilket gult lys er det du snakker om? på kabinettet eller på Hk´en?
dsr.bear
Jan 18 2003, 02:38
Kabinettet som indikerer at maskinen jobber...
dsr.perrin
Jan 18 2003, 02:40
inf drv inst??, agp sice og alt ok?
dsr.perrin
Jan 18 2003, 02:41
QUOTE (Perrin @ Jan. 18 2003,02:40)
inf drv inst??, agp sice og alt ok?
oi... fsu her
dsr.bear
Jan 18 2003, 03:34
Oii... ikke Værre altså.........
AGP size skal vel stå på X8 ("ganger åtte") etter som jeg husker(?). Det stiller du inn i BIOS, som du kommer inn i ved å trykke Del-knappen under oppstart.
Den "inf"-saken som FSU nevnte kjenner jeg ikke til.
dsr.brummi
Jan 18 2003, 12:26
i følge alle de som har peiling så har jo ikke pentium noen problemer, er jo derfor det er dyrere enn AMD
dsr.kevin
Jan 18 2003, 16:27
QUOTE (Bear @ Jan. 17 2003,19:51)
Etter å ha fått sammen min P4 2,53 med asus p4s8k kort fungerte d meste bra, men............
1. Det gule lyset som indikerer at maskinen jobber (blinker ikke d?) er d bare ett svakt lys i.... noe jeg kan gjøre m dette??
2. Maskinen ville ikke starte opp igjen i dag... gjorde det til slutt ved å holde inne reboot-knappen, var strøm på og alt av vifter startet men den ville ikke få opp skjermen og kjøre vanlig oppstart...??
3. Spilte litt TFD før jeg og Helmer var i krig, da opplevde jeg at spillet frøs/hakket ett par ganger samt at maskinen rebootet aber pløtslich....... Har ikke autobootet igjen..
Noen av dere guruer som har peil på dette??
Kjørte 3dmark 2001 for å sjekke skjermkortet, funket greit d...
MVH
en data nOOb 
1. Helt garantert: Du har satt kontakten til lysdioden feil vei på hovedkortet. Snu den.
2. Kan være det samme problemet på de andre kontaktene også. Dobbelsjekk at du har satt alle kontaktene på hovedkortet riktig i forhold til +/-. Rød ledning er som regel +, svart -.
3. Opplevde rare ting før jeg fikk justert klokke frekvensen til prosessoren. Kanskje det kan være det? Står det riktig klokkefrekvens i bildet når du skrur på? Ellers kan det være feil på RAM evt. skjermkort.
Hurricane
Jan 19 2003, 11:50
QUOTE (kevIN @ Jan. 18 2003,16:27)
1. Helt garantert: Du har satt kontakten til lysdioden feil vei på hovedkortet. Snu den.
En diode kan kun funke en vei
har den blitt koblet feil vei, har det ikke vært lys i den i det heletatt 
Bear: Har du sjekket systeminfo, slik vi gjorde med den gamle pc'n din??
Brummi:
i følge alle de som har peiling så har jo ikke pentium noen problemer, er jo derfor det er dyrere enn AMD
:biggrin
QUOTE (Brummi @ Jan. 18 2003,12:26)
intel er vel litt dyrere på de fleste cpuene
men på amdxp2800 vs p4 2,8 så er p4 billigere i tillegg må man ha en vifte til amd
blir fort 3-400 dyrere med amd da
dsr.bear
Jan 24 2003, 16:04
Takk for hjelpen gutter
Byttet litt om på ledninger og simsalabim alt i orden
Men var jo litt skummelt da _???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.