Alt+Tab'ing mellom DF (TFD, LW...) og skrivebordet virker ikke lenger på min pc. Jeg får Alt+Tab'et ut av spillet, men når jeg skal inn i spillet igjen får jeg bare opp en mørk skjerm (som blinker litt liksom). Så må jeg trykke Escape og Y for å komme ut av map'en, eller Alt+F4 for å gå helt ut av spillet.
Kan dette ha sammenheng med at jeg oppgraderte til nyeste sertifiserte Nvidia-driver, for en tid tilbake? Har ikke merket andre problemer siden nevnte oppgradering; heller ingen etter at jeg nylig installerte DirectX 9.
:eh _???
EDIT: Alt+Tab'ing mellom BHD-demoen og skrivebordet funker fint!
dsr.kevin
Jan 16 2003, 16:29
QUOTE (Mean @ Jan. 16 2003,15:06)
Kan dette ha sammenheng med at jeg oppgraderte til nyeste sertifiserte Nvidia-driver, for en tid tilbake?
Ja.
Bytt driver. Har selv opplevd problemer med Alt+Tab'ing med enkelte nVidia drivere. Kan kanskje også være DirectX9, men har ikke erfaring med den enda.
Boomer_V1A
Jan 24 2003, 17:59
Jeg opplever akkurat samme problem, med ALT-TAB fra TFD og ut i Windows.
Har ATI 7500 all-in-wonder skjermkort, siste drivere og Directx v.9.
Har du fått fikset ditt problem Mean? Hvordan?
Nei, har ikke giddet å prøve å bytte driver ennå. Ikke noe stort problem egentlig, men er jo av og til kjekt å slippe å gå ut av et pågående spill for å gjøre noe annet.
Boomer_V1A
Jan 25 2003, 12:56
Ok, selv opplever jeg det som MEGET irriterende... :( at man ikke kan gå ut og inn igjen uten å måtte reconnecte...i TDM mister man jo alle poengene også... kjedelig for laget...
Uansett, si fra om du finner ut noe da !
Prøvde den nye Nvidia-driveren men det hjalp ikke, og skjermbildet i DF.. ble plassert for langt til siden, så jeg gikk tilbake til den forrige driveren. Har ingen flere ideer om hva som kan løse dette.
Kanskje nyinstallering av DF.. vil hjelpe, men tviler på det siden det samme problemet oppstår både i LW og TFD. Heldigvis funker alt+tab i BHD (demoen jaffal), og det spillet kommer jo "snart"... (optimist) _??? :) _???
Boomer_V1A
Feb 5 2003, 01:35
Mener å huske at dette først skjedde rett etter jeg hadde installert D.E.M (Deux Ex Machine), et Remote host program for TFD..
For ordens skyld, har du Mean dette programmet installert hos deg?
QUOTE (Boomer_V1A @ Feb. 05 2003,01:35)
Mener å huske at dette først skjedde rett etter jeg hadde installert D.E.M (Deux Ex Machine), et Remote host program for TFD..
For ordens skyld, har du Mean dette programmet installert hos deg?
Nei, har ikke det programmet.
Synes å ha hørt noen si at de fikk problemet etter å ha tatt en Windows update. Det gjør jeg stadig vekk, så jeg vet ikke om det kan passe i mitt tilfelle... Kanskje det har noe med Service Pack 1 (SP1) å gjøre? Har du installert det, Boomer?
Boomer_V1A
Feb 6 2003, 09:48
Ja, når du sier det så...SP1....
Ja denne har jeg installert! Det kan faktisk være den som gjør dette, tidspunktene kan og passe med når problemene startet...
Skal prøve å avinstallere SP1 i dag...
Boomer_V1A
Feb 6 2003, 09:49
Ja, når du sier det så...SP1....
Ja denne har jeg installert! Det kan faktisk være den som gjør dette, tidspunktene kan og passe med når problemene startet...
Skal prøve å avinstallere SP1 i dag...
dsr.brummi
Feb 21 2003, 19:18
QUOTE (Boomer_V1A @ Jan. 25 2003,12:56)
Ok, selv opplever jeg det som MEGET irriterende... :( at man ikke kan gå ut og inn igjen uten å måtte reconnecte...i TDM mister man jo alle poengene også... kjedelig for laget...
Uansett, si fra om du finner ut noe da !
tast ø skriv resetgames så mister ikke laget ditt poengene og du kommer rett inn igjen i spillet (bruker det når jeg er stuck eller noe annet er gått galt)
dsr.teka
Feb 21 2003, 21:02
funker her! :
:
[dsr.ñitro]
Feb 21 2003, 23:24
Funker her og, men ikkje hvis spillet laster nytt brett.. Da får eg blåskjerm hvis eg alttabber.. På mitt gamle skjermkort kunne eg ikkje alttabbe ut av DF.. Varierer tydeligvis en del
dsr.bear
Mar 27 2003, 18:20
Windows XP ALT-TAB Issue
When running DF:TFD/BHD under WindowsXP, you may experience problems task switching (i.e. using ALT+TAB) if you have set your game resolution and bitdepth to the same settings as your desktop. You are advised to either choose a different resolution in the game Options menu, or change your desktop resolution before running the game. Alternatively you may choose to run the game at a different bitdepth setting to your Windows desktop. We do however recommend that you run the game with the bitdepth set to 32 bit, and therefore suggest you switch your desktop to 16 bit color. If you don't plan on task switching in the game, then these measures are not necessary.
Hvor har du det fra Bear? Jeg har brukt en annen oppløsning og "bit depth" på spillet enn på Skrivebordet lenge, uten at det har hjulpet.
DAoC nye addon Shrouded Isles skulle visstnok også tillate alt+tabbing, men heller ikke det funker på min pc. Mistenker fortsatt at det er et problem som oppsto pga. at jeg installerte SP1 (Service Pack 1, for Windows XP.) Det oppsto væffal på den tida.
dsr.bear
Mar 28 2003, 19:34
Har alle updatene på xp jeg og... Og d funker hos meg
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.