Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lockups på pc-en?..kanskje vekk nå
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
Ludvig
smile1.gif å jeg  :p  :p lol
dsr.brummi
win 2000 pro/ntfs
A-open 77 pro
Amd Athlon 1400
256 DDR ram
GF2mx400
Soundblaster Audigy player

har også prøvd å kjøre skjermen på default og flere andre innstiller (rate fix)
i dag hadde jeg 50-60 kills eller no på DEk og daua minimalt, så låste driten seg faen med....har også skjedd i kamp...på forhånd takk for hjelp, hurry
fix14.gif

blomster mottas med takk i posten...er deppa pga de som er ute etter meg (en del hvet hva jeg prater om)...vurdere faktisk å flytte bort ???
Hurricane
Forlate €TLB€ Noooooway! *lol* *klamremegfastiTLBtag'n*

Men skal jo selvfølgelig prøve å hjelpe deg smile1.gif Bare fortell meg litt mere eksakt hvor du får disse stabilitetsproblemene smile1.gif så jeg kan pinpointe feilen litt mere nøyaktig smile1.gif

Og det med mere enn 512mb i ME problem, har jeg ikke hørt noe om,, (brukte Me i kun kort tid, før jeg gikk over til win2k og 98se igjen)
Men det som er nærliggende å tro er at det er noe med biossettingen din smile1.gif

Vet nå ikke helt hva som er værst jeg da men,, grinete unger, eller ustabil pc?? *lol* Men jeg tror jeg har holdt meg til en ustabil pc smile1.gif
Hurricane
Rolig nå,, hehe smile1.gif Ufattelig hyggelig å få slike tilbakemeldinger smile1.gif D gjør det litt verd og svare på spørsmål biggrin1.gif
Håper Brummi og Tracer også får problemfrie pc'er nå smile1.gif biggrin1.gif
dsr.brummi
jeg tror mye av problemet er koblet til win 2000...rekk opp handa de som har os 2000 og probl. med fryst skjerm eller lock-ups!

her..... angry.gif
dsr.bear
Har endelig fått innstalert xp. Spilte i 3 timer uten problemer, ingen låsing av skjerm, jippi, foreløpig fix14.gif
Tracer
Jeg flasha bios, og siden har PC'en vært snill gutt.  Må ha gjort vondt.
dsr.brummi
hupp..spilt i 3 dager uten at det har låst seg..kameraet har jeg også fått til å virke..halleluja..håper jeg er kvitt låsingen nå..kjører xp smile1.gif
dsr.brummi
hupp...ville bare si at AMD sitt via (AC97) chipset kan være årsaken til at maskinen henger seg...jeg har kjøpt nytt lydkort od det ser ut til at lockupsa er borte, men jeg skal kommentere så fort det skjer en uventet negativ vendig at maskinen er likedan, men hvis ikke så skjer, så kan dere som har AMD og er plaga med at maskinen henger seg, stikke og kjøpe et eksternt lydkort-så vil det kanskje bli såå bra
*klem*
dsr.bear
og meg ???
dsr.hansiball
QUOTE (Brummi @ Jan. 15 2002,02:44)
win 2000 pro/ntfs
A-open 77 pro
Amd Athlon 1400
256 DDR ram
GF2mx400
Soundblaster Audigy player

har også prøvd å kjøre skjermen på default og flere andre innstiller (rate fix)
i dag hadde jeg 50-60 kills eller no på DEk og daua minimalt, så låste driten seg faen med....har også skjedd i kamp...på forhånd takk for hjelp, hurry
fix14.gif

blomster mottas med takk i posten...er deppa pga de som er ute etter meg (en del hvet hva jeg prater om)...vurdere faktisk å flytte bort ???

Uff... er ikkeno hyggelig det der Brummi.... men du er velkommen til Bergen anytime.... norges trygeste storby.... (eller?)
Kan dessverre ikke hjelpe deg med verken hardware problemene dine eller galninger på døren...  ???  :(
Tracer
Hurry,
Kan ikke du joine DSR som hardware guru? For å sikre at utstyret til våre soldater til enhver tid er fit-for-fight? :-)

Fra spøk til revolver - jeg har også stabilitetsproblemer på min pc.  Finnes det en slik patch for ME også?

Litt info:

AMD Athlon XP 1700+
Abit K7V-E (m Via266) Via 4-in-1 v.4.37 er installert
Gainward G3 Powerpack (NVIDIA 23.11 driver)
Bruker on-board audio
Win ME
512 MB ram

En ting til, hadde egentlig en 256 MB brikke til, men jeg fjerna den fordi jeg syntes systemet ble enda mer ustabilt med den siste brikka.... Stemmer det som jeg har hørt at ME har problemer med minne over 512?

Uansett, det viktigste for meg er å få maskina mer stabil.  Ellers ryker feriepengene til en tilsvarende intel....  Da blir ungene forbanna - men pappa må ha. :-)
dsr.mowgli
Jupp, Hurr tha man  :D  , pc`en min har ikke hakket det dugg etter Hurri ba meg skrive inn noen tall ett eller annet sted. Hurri ruler  :D
dsr.hansiball
hoi! (men mulig lure fsu har løst prob. nå... tiden vil vise  :D )
Hurricane
biggrin1.gif Kanskje flere vil vurdere å prøve XP biggrin1.gif
dsr.bear
QUOTE (Hansiball @ Jan. 22 2002,12:01)
Sinna Brumm? Må ikke være det..... må være kald og rolig som meg...  fix14.gif  fix14.gif

Ja, sæææærlig Klaski fix14.gif  Få innstalert xp du Brummi, har ikke hatt problemer siden jeg biggrin1.gif
dsr.bear
QUOTE (Tracer @ Jan. 22 2002,13:41)
Når det gjelder deg, Bear, så har jeg en krukke forgifta honning du kan få av meg....  Bear was poisoned by Tracer...

Koselig du oxo biggrin1.gif  :D  :D
Hurricane
Har AC97, no problem her smile1.gif Men selvfølgelig kan det være problem hos noen smile1.gif
Og AC97 er ikke chipset't smile1.gif Det er det integrerte lydkortet..
dsr.brummi
brrrrrøøøøøøøl-gjør det sjæl (*kidding*)-fikk forresten luckups allikevel-BLIR SÅ FORBANNA
Hurricane
Kan dette være noe for deg Brumm?? biggrin1.gif

MS Patch

Og de galingene kan du sende til meg,, har så lite besøk fortiden smile1.gif
Tracer
Hurr,
Kan du ICQe meg på 271050, så jeg kan få litt hjelp.  Har full tiltro til deg!  :)
dsr.brummi
den fila var ikke kompatibel med SP2-bare SP1:/...så da har jeg kanskje den i servicepakka da???...eller?...installerte VIA 4in1 4,37 i dag...håper den hjelper ???
dsr.hansiball
Bah! Maskin min tryner i ny og ne. Den fryser bare. Ingenting som funker annet enn reset. Var hos FSU behandling i går, men samme sjiiten er i gang i dag.  :(  ???
dsr.bear
jupp, har ikke fått innstalert xp enda :(
dsr.brummi
SAAAAAAAAAAAAAAAAATANs jævla webkamerafaenspikkedrit helvetes lockupsmøkkmedsvartehengeballerogkompesø SAAAAAAAAAAAAAAAAATANs jævla webkamerafaenspikkedrit helvetes lockupsmøkkmedsvartehengeballerogkompesø SAAAAAAAAAAAAAAAAATANs jævla webkamerafaenspikkedrit helvetes lockupsmøkkmedsvartehengeballerogkompesø SAAAAAAAAAAAAAAAAATANs jævla webkamerafaenspikkedrit helvetes lockupsmøkkmedsvartehengeballerogkompesø SAAAAAAAAAAAAAAAAATANs jævla webkamerafaenspikkedrit helvetes lockupsmøkkmedsvartehengeballerogkompesø SAAAAAAAAAAAAAAAAATANs jævla webkamerafaenspikkedrit helvetes lockupsmøkkmedsvartehengeballerogkompesø SAAAAAAAAAAAAAAAAATANs jævla webkamerafaenspikkedrit helvetes lockupsmøkkmedsvartehengeballerogkompesø SAAAAAAAAAAAAAAAAATANs jævla webkamerafaenspikkedrit helvetes lockupsmøkkmedsvartehengeballerogkompesø SAAAAAAAAAAAAAAAAATANs jævla webkamerafaenspikkedrit helvetes lockupsmøkkmedsvartehengeballerogkompesø angry.gif
Tracer
Når det gjelder deg, Bear, så har jeg en krukke forgifta honning du kan få av meg....  Bear was poisoned by Tracer...
dsr.fbi
Si fra da Brummi slik at du kan komme og montere det for meg looooooooooooool................Digga :baaa
Hurricane
LOL Operativsystem og Hovedkort+annet dill du har i pc'n?? da Brumm??
Så skal vi se om vi får dytta på noen fixes her og der smile1.gif
dsr.brummi
kanskje jeg skal flytte til Bergen fix14.gif ---det hadde jo vært no...har jo venner der fra før av-dere biggrin1.gif
Hurricane
Ok tok meg en liten research her,,,
Har du ikke flasha biosen din så bør du gjøre det,, Athlon hadde noe trøbbel med enkelte bioser smile1.gif
Men har problemer med å finne hovedkortet ditt??? Disse fant jeg info om??
AMD Socket A Mainboard
NV7M  
KR7A-RAID  
KG7-Lite  
KG7  
KG7-RAID  
KT7E  
KT7A-RAID  
KT7A  
KT7-RAID  
KT7    

Ang. ram så bør du sjekke om ramslot 0 har rambrikke i seg, så du ikke har plassert ram'n "baklengst"

Og en justering du kan prøve er å forandre på "Delay DRAM Read Latch" Når du bruker mere enn 512mb

Hvis ingen av de ovenfor tipsene funker må du prøve og feile smile1.gif
Her er en sikker setting på biosen din,,,
Prøv å sett i den xtra rambrikken og juster, slik det står nedenfor og juster opp en av gangen så teste om det er stabilt smile1.gif

DRAM Clock set at Host CLK
Enhance Chip Performance - disabled
Force 4-way interleave - disabled
Enable DRAM 4k-Page Mode - disabled
Bank x/y DRAM Timing on SDRAM 8/10ns or Medium
DRAM Bank Interleave on Disable
MD Driving Strength - try HI and LO
SDRAM Cycle length on 3
Fast R-W Turn Around on Disable

Lykke til smile1.gif

biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif
dsr.brummi
skal teste...ty, o store pc-guru biggrin1.gif
dsr.bear
QUOTE (Hansiball @ Jan. 17 2002,11:58)
Bah! Maskin min tryner i ny og ne. Den fryser bare. Ingenting som funker annet enn reset. Var hos FSU behandling i går, men samme sjiiten er i gang i dag.  :(  ???

Samme problemet for meg Hansi, no dritt, hvertfall når en ikke vet hva d er ???
dsr.brummi
hvis det løser seg, si i fra her da dork1.gif
dsr.hansiball
Sinna Brumm? Må ikke være det..... må være kald og rolig som meg...  :p  :p
dsr.bear
Vil d si d samme som at du har bytta ut gummikulene fix14.gif
dsr.bear
Flott Brummi, alt virker hos meg oxo etter at jeg innstalerte xp, ingen låsing og tull biggrin1.gif  :D  :D  :D  :D  :D  :D
dsr.hansiball
fix05.gif
Silence
QUOTE (bear @ Jan. 25 2002,13:18)
alt virker hos meg oxo etter at jeg innstalerte xp, ingen låsing og tull :

:jupp  :jupp  :jupp
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.