Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Telenor vs Nextgentel
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
~Vf~Kong Wolf
tja synes telenor linja har blitt værre etter den nye hastigheten vet ikke hva men har problemer med og ha contact med nw lobbyn og ip4lw virker ikke i det hele tatt. badluc har samme problemet vet ikke hvem han bruker sikker telenor det også
dsr.mowgli
QUOTE (Varga$ @ July 03 2002,12:19)
btw: man trenger ikke lenger ha isdnabbonement for å ha Telenor heller, holder med vanlig analog abbonement. Men latterlig at det kreves telefon i det hele tatt. Koster meg faktisk 120 mer i mnd for en ting jeg ikke har kobla til engang angry.gif

Jupp, jeg har sjekka det. Hadde ikke tenkt til å ha telefon abo hjemme, men nå må jeg jo det  :maad
Men samma det, tror jeg kjører telenor jeg. Får en grei deal, ingen bindingstid osv. Så det blir nok det. Nå i etableringsfasen er det viktigste for meg å holde kostandene nede  :D
dsr.teka
IP-adressen 80.232.6.47 lastet ned 1020210 Bytes
på 1.913 sekunder.

Nedlastingshastighet: 4266 kbit/s.

fix05.gif
dsr.mowgli
Dit jeg skal flytte straks kan jeg velge mellom disse to alternativene. Det er sikkert endel forskjell på kundeservice osv, dette må tas med i betrakningen. Etter det jeg har forstått må man binde seg i 2 år hos NGT for å få en gunstige mnd pris, mye kan jo skje på 2 år. Får riktignok gratis installasjon  + 3 mnd gratis bruk av telenor gjennom jobben, men uansett, hva burde jeg velge??
dezso!
QUOTE (~Vf~Kong Wolf @ July 03 2002,00:04)
tja synes telenor linja har blitt værre etter den nye hastigheten vet ikke hva men har problemer med og ha contact med nw lobbyn og ip4lw virker ikke i det hele tatt. badluc har samme problemet vet ikke hvem han bruker sikker telenor det også

tror ikke lw-problemer kan legges på Telenor biggrin1.gif

Har selv Telenor (pga ansattilbud), og er etterhvert brukbart fornøyd med det. Var hurrabaluba når jeg skulle ha det, men siden den gang er kapasiteten på utbyggingen økt, og nå går det rimelig på samlebånd tror jeg. Får faktisk det jeg betaler for også, kunne dog tenkt meg bedre upload.

For å være ærlig har jeg ingen negative ting jeg kan si om NGT angry.gif  :oro
dsr.the_legion
Jeg har Telenor, og jeg får bedre hastighet enn jeg betaler for smile1.gif

1024/256 har jeg og har 1039 på Itavisens måler smile1.gif
Hadde før 856 smile1.gif
Hurricane
Forbanner meg over uploaden til telenor jeg,, tenkte ikke så mye over det til å begynne med,, men 128up blir en smule trangt etterhvert :( Bytter vel til NGT etterhvert tror jeg nok...
Men sett på en annen side så trenger du ikke mye upload hvis du ikke skal hoste noe da,,
dsr.fsu
Pro Telenor: De har skrudd opp hastigheten slik at du får det du betaler for. Stabile linjer, og er det noe tull er det som regel fixet på no-time. Du får med en bra serverplass til hjemmeside, 50-100mb, 10 mailkontoer. "Mail på timen" en express hjelp du kan maile til og du har svar innen 1 time, disse gutta på MPT er som regel racere på å hjelpe.

Con Telenor: Sprø fordeling på ut/innlinje, 1024/256/ 704/128 osv.. Pris, det er telenor, forbanna utsugere. Kundeservice (finnes det??). Oppkobling ved PPP over Ethernet , sær protokol, ikke lett å få 2 maskiner på nett mm du har router som støtter det.

Sumsumarum

Jeg hadde ikke annet valg og er 69% sikker på at jeg går over til ngt når bindingstiden går ut.

Hjalp dette mow??  :)
[dsr.ñitro]
Nei trenger ikke isdn abo som i telehor når du kjøper ngt.. Dette er noke telehorene gjør for å selge et gammalt produkt til folk som egentlig ikkje trenger det.

De kommer hjem til deg og legger inn en egen datalinje og så kan du kjøre hardt. Prismessig, utbyttemessig og pingmessig ville eg gått for ngt, men kundebehnadlingen er vel ikkje så masse mer å rope hjem om enn den Telehor har.. Som Odd sier så sparer du fort litt penger hvis du skal ha to maskiner på nett hvis du velger ngt.. slipper innkjøp av ruter osv.. smile1.gif
FSK
WTF!!!
IP-adressen 80.203.3.207 lastet ned 1020210 Bytes
på 13.57 sekunder.

Nedlastingshastighet: 601 kbit/s.
SVINDEL JO!!!!
:waww  :angry:
dsr.mowgli
lmao, ja det hjalp litt.
Men åssen er det i ngt, må man ha telefon abonement der også?? Det må man vel i Telenor?
dezso!
btw: man trenger ikke lenger ha isdnabbonement for å ha Telenor heller, holder med vanlig analog abbonement. Men latterlig at det kreves telefon i det hele tatt. Koster meg faktisk 120 mer i mnd for en ting jeg ikke har kobla til engang angry.gif
Pulse
ITavisen.no speedometer resultat:

IP-adressen 80.212.207.18 lastet ned 999084 Bytes
på 7.8500000000000005 sekunder.

Nedlastingshastighet: 1018 kbit/s.

hmm.... bedre enn før gitt!
FSK
GGRRRR :maad  :) vil også ha sånn :waww  :jupp kjenner ikke noen som kan fikse til meg tk?? :moony
SDS GI Mabluz
VELG NGT!!!!!  :jupp    :jupp
dsr.teka

IP-adressen 80.232.6.47 lastet ned 999084 Bytes
på 1.793 sekunder.

Nedlastingshastighet: 4458 kbit/s.

fix05.gif
dsr.teka

IP-adressen 80.232.6.47 lastet ned 999084 Bytes
på 1.562 sekunder.

Nedlastingshastighet: 5117 kbit/s.

fix05.gif
Hitex
man kan jo lure...
Telehiv kjører 1024/256 til 750 pr mnd..
NGT kjører 1024/512 til 650 pr mnd..
Skifter i december jeg...lol
joggi
hehe  jeg skal ha 1024/512 til 525,- hos ngt
kampanje greier
men da bør du nedgradere til bravo først før 1 aug
og så si at du skal ha tilbudet dems  da sparer du 123 i mnd    penger det oxo  lol
du sitter med 640/384 i august men det gjør ikke noe
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.