Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vakum?
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
FSK
Hvis vakum er ingenting,hvordan kan man se ting gjennom et glass med vakum da?det man ser ser man jo fordi lys blir reflekter fra det man ser til øye,og siden man ser ting gjennom glass med vakum så må det jo være lysstråler som går igjennom glasset og lysstråler er visst nok mer enn ingenting:oro1
dsr.mowgli
Så du mener vakum er farget eller noe du da?  :oro
Det betyr jo bare at det ikke er luft der, er jo fortsatt mulig å se igjennom..
FSK
ja men hvis lys går igjennom så er det jo lys der..er ikke ingenting :for_deef
Mickey
QUOTE (FSK @ Dec. 14 2002,18:48)
Hvis vakum er ingenting,hvordan kan man se ting gjennom et glass med vakum da?det man ser ser man jo fordi lys blir reflekter fra det man ser til øye,og siden man ser ting gjennom glass med vakum så må det jo være lysstråler som går igjennom glasset og lysstråler er visst nok mer enn ingenting:oro1

Noen har glemt å ta medisinen sin.. fix05.gif
dsr.hansiball
No e du løien igjen FSK. Vakum er vel ikke likt ingenting vel? Hva med sorte hull da? Er det ingenting?  :oro1

Herregud jeg er glad Talaris er uten nett.............   biggrin1.gif
FSK
QUOTE (Hansiball @ Dec. 14 2002,20:17)
No e du løien igjen FSK. Vakum er vel ikke likt ingenting vel? Hva med sorte hull da? Er det ingenting?  oro1.gif

Herregud jeg er glad Talaris er uten nett.............   biggrin1.gif

har aldri brydd meg med å tenke på sorte hull...noe å gjøre i kveld når eg ikkje får sove smile1.gif
Forslag til ka sorte hull er:
Noe med så stor tyngdekraft at det trekker alt til seg å "knuser" det til å bli mikroskopisk..som f.eks at ei sol blir mindre en basseluskene i maten din
oro1.gif og får en veldig stor tetthet a5.gif
hadde vel egenet seg å lage prosjektiler med og slike ting,hvis de ikke hadde tyngdekraft da..

noen som vet om noen det går ann å sende mail til å spørre om sånne ting det ikke finns svar til??!forskning må jo være en dritt jobb og da...bruker halve livet på å forske på sånt,så kommer en liten 4 åring og spør:hvorfor? så går det opp et lys for forskeren og så er livet hans ødelagt :(

nå skal eg kose meg med tequila å se american beauty :luuuv

go natt alle sammen :juupz
joggi
QUOTE (FSK @ Dec. 14 2002,21:21)
bruker halve livet på å forske på sånt,så kommer en liten 4 åring og spør:hvorfor? så går det opp et lys for forskeren og så er livet hans ødelagt :(

er du den lille 4 åringen???
FSK
QUOTE (joggi @ Dec. 14 2002,23:51)
bruker halve livet på å forske på sånt,så kommer en liten 4 åring og spør:hvorfor? så går det opp et lys for forskeren og så er livet hans ødelagt :(

er du den lille 4 åringen???

cool.gif
bare pass deg,kanskje det kommer en slik 4 åring inn i ditt liv også en dag :ghostface:
dsr.kevin
Vakuum er noe så mystisk som..   undertrykk!  

*sukk*  n00bs....    :oro1
dsr.fsu
nå skal eg kose meg med tequila

fix05.gif
dsr.placid

Vakum er helt korrekt ingenting. Lys kan bevege seg igjennom dette fordi lys er elektromagnetisk stråling. Og, så langt vi kjenner til i dag, trenger ikke elektromagnetisk stråling noe medium å bevege seg i. Det gjelder ikke bare lys, men også radiobølger o.l.  :_baah
dsr.kevin
QUOTE (Placid-D.S.R @ Dec. 16 2002,15:15)
lys er elektromagnetisk stråling.

fix05.gif
FSK
QUOTE (Placid-D.S.R @ Dec. 16 2002,15:15)

Vakum er helt korrekt ingenting. Lys kan bevege seg igjennom dette fordi lys er elektromagnetisk stråling. Og, så langt vi kjenner til i dag, trenger ikke elektromagnetisk stråling noe medium å bevege seg i. Det gjelder ikke bare lys, men også radiobølger o.l.  :_baah

oro1.gif men da er det jo elektromagnetisk stråling der..... a5.gif
dsr.placid
Ja, men vakum er difinisjonen på null-eksistens av atomer. Og elektromagnetisk stråling har ingenting med det og gjøre  :oro1
Mean
Jeg lurer på en annen ting:

Hvis man kunne lagd en tråd der ingen deler av tråden var svakere enn en annen del, så ville vel denne tråden være umulige å trekke i stykker?
Fordi hvis den gikk i stykker så ville den deles der den var svakest, og den hadde jo ingen del som var svakest...

Og for å minimere evt. uønsket ytre påvirkning på tråden, tror jeg det ville vært best å teste dette i vakuum!

:for_deef  :_MissBoO
joggi
hvis den er lik så er det helt tillfeldig hvor den ryker.
Men ettersom det er helt umulig å lage en tråd som er 100 % nøyaktig helt lik på tykkelsen (selv på antall atomer for da spiller tiltrekningskraften mellom dem inn og da må selv avstanden mellom atomene være lik for at det skal væer like gravitasjonskrefter mellom dem). Så spørsmålet er da mere filosofisk enn fysisk.  :cool:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.