Help - Search - Members - Calendar
Full Version: PC som ikke kommer opp :/
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
dezso!
Prøvd "safemode"?
rett etter bios er ferdig trykk F8. Velg sikkermodus/safemode.
[dsr.ñitro]
Skjermen er helt sort men maskinen durer og går men lar seg ikke restarte eller noe. Eneste måten jeg får slått den av er å dra ut power.

høres no ut som biosen for meg da.. tjernobyl?? har ho antivirusprg??
dsr.perrin
Eg tipper jaffal på d.. raghi hadde noe av d samme, og da var d bare noe pluggsakting på hovedkortet (evt til/fra)..

Men vit at eg igrunn ikkje har peiling..  :)
Faith
Et eller annet PC firma bygde en win98 500mHz PC til mora mi for et år eller to tilbake med trådløst tastatur og mus og greier. Nå plutselig nekter driten å starte. Skjermen er helt sort men maskinen durer og går men lar seg ikke restarte eller noe. Eneste måten jeg får slått den av er å dra ut power.

Må jeg bruke oppstartsdiskett eller noe annet lurt? (Hun har selvfølglig lånt bort alt som har med slike ting å gjøre lol)

Jeg har aldri gjort slike ting, noen tips?
dsr.kevin
Format C:
Hjelper på det meste, sikkert dette også...   fix14.gif  :)
dsr.bear
Hmmmm, vrien denne, men dreven som jeg er så tror jeg nok d er biosen ja......... fix14.gif
Faith
Kommer ingenting :/
Skjermen funker fordi den viser "no signal" + @ jeg testet den på min skjerm.

Så da sjekker jeg løse plugger på hovedkortet, evt bytter hovedkort?
Faith
Har stått og smala litt støv lol. Prøvde med et annet skjermkort og da virket alt som normalt. Så jeg antar at vi må kjøpe et nytt skjermkort. For moro skyld prøver jeg med det gamle skjermkortet og vips....alt funker som om ingenting har skjedd...  

fix05.gif

Ellers takk for alle tipsa!

:jupz
dezso!
1. Er skjermen gåen?
2. Går maskina som den skal. Høres det ut som om windows lastes? (harddisk-støy) eller bare vifta som går?
3. Prøv tastatur med ledning, evt batteri fix14.gif

4. kast faenskapet ut vinduet.
[dsr.ñitro]
format c: når den ikkje booter? lol

Får du opp "introen" ? Altså der den teller opp ram og sier ka hd du har osv? Eller er bare skjermen svart uansett?

Hvis du ikkje får opp en dritt er hovedkortet røket / biosen..
dsr.fsu
hvis maskina er 1-2 år er det bare å hyyyle på dette pc-firmaet.. spør hansi om hyle tips..

Kommer det opp noen pipe'coder' når du starter opp??
CÐ@Ðïñgo
Har bygget endel pc´er. Og de gangen jeg har hatt de symptomene du refererer til har det det vært ram problemer. Noen hovedkort som ble laget ca for 2 år siden,kom ut med 66/100 Mhz ram brikker. Og når man da prøver å oppgradere til 133 Mhz nekter maskinen å boote opp. Skjermen er svart men den får støm. Av og til klarer man å komme inn i bios, men så blir alt svart igjen. Så hvis det har forsøk på oppgradering av ram. Sett i 66Mhz ram, oppdater bios, og sett så den nye ramén. Hvis det er ett Asus kort feks Ka7-100 så tror jeg dette kan hjelpe.
Hvis ikke dette er løsningen på dine problemer må du nesten legge ut hele "spekke" på maskinen hvis jeg skal kunne hjelpe.

Lykke til Hilsen Ðïñgo.
Faith
Skjermen virker. Tror ikke windows lastes, virker som den henger seg på et eller annet.
dezso!
tolker det dit hen at hvis han vet at skjermen funker så må han se noe på den. Dvs bios....
Tror det er windows som er fucka. _???
dsr.perrin
Setter 5 spenn på strømforsyning på hovedkort.
Løs pluggsak, eller nytt hovedkort...  :oro
Hurricane
reset bios.... evt napp ut batteriet noen sekunder...

koble fra alt nettverkskort, harddisker... ALT unntatt skjermkortet...

Lykke til :jupz
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.