Hva er vitsen med ha med terning kast og slikt..det er jo bare en enkelt persons mening,hvem tror at deres mening er så viktig at hele landet gidder bry seg om hva dem mener..
Alt kommer ann på hvem som sitter med "terningen" en liten voldskåt japaner gir gjerne 6 til saving private ryan for den deilige scenen på stranda i begynnelsen av filmen,mens en krigsveteran gir den 6 fordi de skyter tyskere, og en gammel jøde gir den 6 p.ga av scenen der han ene står å sier judn eller hva det nå er til de tyske fangene som går forbi, så er den 65 år gamle mannen som gir den 1 for det ikke er skikkelige pule scener,eller hippien som og gir den 1 fordi de bruker våpen og skyter i stedet for å røyke "fredspipe" og prøve å lage fred,eller en kår fjortis som gir american pie 6 fordi man får se puppene til nadia osv osv...
samme med musikk,folk er så forskjelige i hodet at det er helt bak mål å gi en enklelt person oppdrag om å anmelde en konsert eller cd og gi den terning kast.
teringkast er noe meningsløst tull!
(denne skal på dagbaldets sider :for_deef ,meninger noen??)
dsr.immo
Nov 12 2002, 14:36
hehe.. er selvfølgelig tanker man har hatt selv, men de har faktisk en funksjon og jo mer du leser sånne kritikker og da spesielt om du følger en spesiell kritiker, vil du etter hvert bli veldig flink til å lese deg fram til om det er en god film utfra om kritikeren liker den eller ikke..
En spesiell kritiker kan f.eks gi en film en 2'er pga ditt og datt og da VET du at dette er en glimrende 6'er for deg fordi du vet at denne kritikeren har rævva smak på akkurat dette feltet 
Har forsket litt på dette og funnet at det funker (dog aldri uten et lite feilsteg eller to)
dsr.perrin
Nov 12 2002, 14:56
Jupps, etter å ha lest endel av disse, møter du anmeldere med samme smak som deg, og disse hører du på.. de andre driter mann i!
dsr.mowgli
Nov 12 2002, 15:00
Det er jo heller ikke "bare" å gi kritikk til en film. Kritikerne skriver jo utifra sitt syn på den måten du beskriver FSK. Men som oftest legger de til "men for deg som liker å se Nadias pupper", eller "for deg som liker å se tyskere bli slaktet", "er dette en film for deg" osv....
Kritikerne kritiserer jo også etter f.eks "sannheten" altså om det som i det hele tatt gjøres er mulig..
Ett godt eksempel er en anmeldese jeg leste av "Scorpion King" som jo er en actionfylt film uten mening, men alikevel underholdende. Der tok kritikeren fram eksempler som at de jo i filmen brukte krutt i bomber osv, mens kruttet faktisk ble funnet opp lenge etter den tiden filmen befinner seg i.
Men sånn er det bare, ikke til å bli klok på :)
dsr.kevin
Nov 12 2002, 15:08
Tillegger kompisers lovprising adskillig større vekt enn et terningkast.
ja,men så er det jo de færreste som gidder sitte å studere alt det kritikere skriver og begynne å kartlegge vilken smak de har og hva du tror du syns om filmen ut i fra det osv da
tror eg...
men hva er vitsen med dem hvis man må tolke det de skriver..litt av poenget må jo nesten være å prøve og fortelle folk hva de bør se og ikke se(tenker sikkert avis folka), ellers hadde det jo vært like meningsløst som jeg syns det er å drive å trykke meningen til folk jeg ikke bryr meg det hele tatt
dsr.mowgli
Nov 12 2002, 16:58
Jeg personlig leser alt jeg kommer over av anmeldelser. Så har jeg en vanvittig interesse for film også da, leser blader, ser alt av filmer osv...
dsr.perrin
Nov 12 2002, 17:48
kremavartar kevin.. hehehee :D :D :D
dsr.immo
Nov 12 2002, 18:41
VEl FSK.. det hel er egentlig enda enklere enn vi har beskrevet.. det skrives kritikker av den enkle grunn at utrolig mange leser det (om ikke du).. hadde få lest det hadde det vært skrevet mindre av det.
dsr.kevin
Nov 12 2002, 21:58
dsr.perrin
Nov 12 2002, 22:43
QUOTE (kevIN @ Nov. 12 2002,21:58)
QUOTE (Perrin @ Nov. 12 2002,17:48)
Hadde et inspirert øyeblikk...
Vargen satte meg på tanken. :juupz hehehe, tenkte meg nesten det :D
dezso!
Nov 12 2002, 23:04
QUOTE (kevIN @ Nov. 12 2002,21:58)
QUOTE (Perrin @ Nov. 12 2002,17:48)
Hadde et inspirert øyeblikk...
Vargen satte meg på tanken. :juupz jeg som Telehoransatt (fremdeles) vil ha meg frabedt slike onsinnede insinuasjoner
(
)
dsr.teka
Nov 13 2002, 10:05
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.