Help - Search - Members - Calendar
Full Version: The Elder Scrolls: Morrowind
DirtyForum > Public > Andre Spill
dsr.puma
samme her... monstre å drit å lort lmao ..

Skal man skyte noe skal det være mennesker  :jupp
dsr.morbuskron
Hadde lastet ned halle spillet, leste om det, såfort jeg så ordet magic, kuttet jeg ut nedlastinga smile1.gif
dsr.the_legion
Lasta det ned, men går det an å spille det uten manuels og slikt ?

Er det ikke mye man må kunne om dem forskjellige magic og slikt ?
dsr.hansiball
QUOTE (WarFrog @ May 16 2002,17:52)
Morrowind rulser ja !! Akkurat som Daggerfall gjorde tidligere.
Kun singleplayer, fin avveksling fra DAoC til tider.

Magi er HELT orgasmisk kult i sånne spill !!

Men det beste spillet som finnes i hele verden er jo DAoC, ikke noe tvil engang...

Daggerfall er min suverene single player favoritt! Skal lete lenge etter bedre spill.  :luuv

KLASK!
Mean
Fra http://www.elderscrolls.com/main.htm
04.23.02 - MORROWIND FOR PC GOES GOLD

The moment so many of you have waited for is finally here. Morrowind for the PC has gone gold and will be in stores throughout North America the first week of May.

Noe av det kuleste med The Elder Scrolls-serien (dette er den 3dje, Daggerfall var #2), er den ENORME verdenen... Man kan forflytte seg helt fritt i en verden på størrelse med England eller noe sånt!
Det er jo selvfølgelig et hoved-plot, med flere mindre plots, men man står temmelig fritt til å gjøre hva man vil allikevel.

Sjekk denne traileren (13.7 MB.)

biggrin1.gif  :jupp
Mean
QUOTE (SDS Raptor @ May 09 2002,16:54)
Er dette på samme måte som Anarchy online? Sånn "betal-for-å-spille-spill"??

Tror ikke det. Vet ikke om det er multiplayer heller...  _???
Muzzy
Nettop,MAGIC sux,ødelegger MASSE spill som kunne vært kongekule :/
Mean
QUOTE (Hansiball @ May 09 2002,22:03)
TES: Morrowind er kongekult. Spilelr det bare singleplayer da, men moro lell.

Hehe, kjøper det ASAP!  :D  :jupp
Mean

Men det beste spillet som finnes i hele verden er jo DAoC, ikke noe tvil engang...

Høres bra ut, WF. Kjøper det rundt 10. juni når jeg får feriepenger. Kjøper også ny pc da (P4 1,8 GHz, 512 MB DDR-RAM, GF 4 Ti4400), som sikkert vil yte spillet mer rettferdighet enn min nåværende pc (P3 750 MHz, 320 MB SDRAM, GF2 Pro).

Gleder meg noe sinnsykt!  biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif
SDS Raptor
Er dette på samme måte som Anarchy online? Sånn "betal-for-å-spille-spill"??
Mean
QUOTE (Muzzy @ May 09 2002,17:51)
Er det masse magic og shit? for det HATER jeg....

Er nok det.  :D  :jupp
dsr.the_legion
Jeg har det, icq meg hvis du vil ha det.
WarFrog

Mean
Morrowind ligger på 3. plass på Spilltoppen (PC-spill) iflg. Avis1!!!
(Dritkul gratisavis, som desverre bare fåes i hovedstadsområdet AFAIK.)

Kjøper spillet så snart jeg får rota meg til en butikk som har det..

biggrin1.gif  :D  :jupp  :jupp
Hurricane
Har prøvd det jeg å,, men Matrox'n må nok gi tapt på det spillet der.... blir vel å investere i ett nytt skjermkort over helga, når skattpenga'n har rusla seg inn på konto'n min smile1.gif
Muzzy
Mean
QUOTE (Mean @ May 09 2002,18:01)
QUOTE (Muzzy @ May 09 2002,17:51)

Er nok det.  biggrin1.gif  :jupp

Man ikke bruke magic hvis man ikke vil. Man kan f.eks. spille som en fighter-type... Men du må regne med at noen motstandere bruker magic...

The Elder Scrolls III: Morrowind is an epic, open-ended single-player game where you create and play any kind of character you can imagine. Be the noble hero embarking on an epic quest, or an insidious thief rising to leadership of his guild. Be a malevolent sorcerer developing the ultimate spell of destruction, or a reverent healer searching for the cure to a plague. Your actions define your character, and your gameplay changes and evolves in response to your actions. Confront the assassins' guild, and they take out a contract on you. Impress them, and they try to recruit you instead. No two sagas are the same in the world of Morrowind.

Players can choose to follow the intriguing main storyline, or set off to explore the huge province of Morrowind and the many interesting people and exotic locations it contains. Vast cities and remote villages dot the landscape, each with its own unique look and feel. Hundreds of quests and adventures await as you interact with characters and learn more. Regardless of whether you play a murdering assassin or a noble knight, the game holds endless possibilities and allows you to revisit the main storyline at any time.

With Morrowind, the unparalleled Elder Scrolls character system is coupled with an exponential increase in the world's richness of detail and level of visual splendor. Utilizing the latest in 3D technology, Morrowind will feature hyper-realistic textures and polygon counts, real-time shadows, vast landscapes, skeletal based animation, and a complete weather system.

Gameplay is further extended with the inclusion of The Elder Scrolls Construction Set, which will be included with the game. This powerful tool is being used to create the entire game, and will also allow players to modify and add to Morrowind in any way they see fit. Change character or creature attributes and skills, introduce new weapons or dungeons into the game, or create entire new worlds to explore. You'll be amazed how simple it is to use, and astounded by how much bigger it makes an already immense game universe. Players can easily swap files and add or delete them from their game with the click of a mouse, ensuring that no file can ever damage your game or change it permanently.  
dsr.hansiball
TES: Morrowind er kongekult. Spilelr det bare singleplayer da, men moro lell.
dsr.hansiball
QUOTE (The Legion @ May 13 2002,00:44)
Lasta det ned, men går det an å spille det uten manuels og slikt ?

Er det ikke mye man må kunne om dem forskjellige magic og slikt ?

Neida, har ikke manual jeg heller. Holder du musen i ro over alle spells/skills etc. så kommer det opp info om saken. Er ikkeno problem det.
Mean
QUOTE (Hansiball @ May 16 2002,21:34)

Daggerfall er min suverene single player favoritt! Skal lete lenge etter bedre spill.  :luuv

KLASK!

En av mine favoritter og, Hansi, sammen med Ultima Underworld, Stonekeep og Thief.  :D
dsr.caraghi
okok.....dokkar som skjønner dette spillet!!!
sliter som fan jeg......har nada tålmodighet...drive å gå rundtom og leite etter blomster til en teit dame??
er riktignok kommet endel lengre enn det, men fant aldri blomstene heller!!!

hyl.....finns det ikkje noen måte å guffe tingene opp på??
fix05.gif
Mean
QUOTE (caraghi @ July 14 2002,11:15)
okok.....dokkar som skjønner dette spillet!!!
sliter som fan jeg......har nada tålmodighet...drive å gå rundtom og leite etter blomster til en teit dame??
er riktignok kommet endel lengre enn det, men fant aldri blomstene heller!!!

hyl.....finns det ikkje noen måte å guffe tingene opp på??
fix05.gif

Teit den finne-blomster-questen, ja, men det er bare å komme seg over/rundt fjellet vest for Balmora til du kommer til sumpen. (Husker ikke hva den het... "..... Swamp"-et-eller annet.)

Du bør finne blomstene/soppene lett der. (Soppen(e) vokser på trær og ser ut som små brune "hyller" på trestammene.)

Hvis du kan bruke magi så anbefaler jeg å kjøpe to spells i Balmora Temple, som heter Mark og Recall. Kast Mark et sted du regner med å returnere til ofte, så kan du returnere dit øyeblikkelig ved å kaste Recall.
Svært nyttig hvis du f.eks. har rota deg bort i villmarka, eller trenger å komme deg kjapt vekk fra en farlig situasjon.

Jeg har satt Mark til Balmora Mages Guild fordi da kan jeg lett returnere etter å ha fullført en quest for dem, eller hvis jeg vil bruke Guild Guiden deres til å reise til andre Mages Guilds. Eller hvis jeg må kjapt til Caius Cosades (Blades' Spy-Master), så er jo han i Balmora og.

Forresten, hvis du skal selge ting så anbefaler jeg Creeper i Caldera (Gorak Manor). Han kjøper det meste, men ikke klær eller ingredienser eller verktøy til å reparere våpen.

Han har også 5000 penger å kjøpe for hvert døgn.

Jeg fikk smeden i huset ved siden av til å angripe meg, slik at jeg kunne drepe ham uten å bli arrestert. Så nå kan jeg bruke huset hans fritt til å sove osv., pluss at jeg tjente en god del penger på å selge alt han hadde.  :D
dsr.caraghi
lol....kossn fikk du han til å angripe deg??
Mean
QUOTE (caraghi @ July 17 2002,13:11)
lol....kossn fikk du han til å angripe deg??

Prat med (klikk på) ham, så trykker du Taunt (så ser du at han liker deg mindre, på at den blå "bar"-en blir mindre).

Gjør dette mange ganger. Etterhvert blir den blå "bar"-en borte (null), men fortsett med Taunt. Kan ta en 5-10 minutter med trykking på Taunt, men til slutt sier han "Ok, that's it!" eller noe sånt, Da trykker du på "Goodbye" (som kommer  under hans tekst), og så angriper han deg.

Men vær forsiktig, han er temmelig sterk. Jeg quick-savet rett før han angrep meg, og daua flere ganger før jeg klarte å drepe ham.

:smilie
Mean
Her er et sshot av min karakters nåværende skills osv.:

Jeg har bare såvidt begynt på hoved-questen. Har for det meste trent og gjort mindre quests.

Er medlem av Blades, Fighters Guild og Mages Guild (der jeg har nådd nest høyeste ranking, Master Wizard).

Fant ut at jeg kan max. nå level 72, med bl.a. en helse på 610...

biggrin1.gif
dsr.caraghi
psyke dude biggrin1.gif
Mean
Enchanted Items

Enchanted Items (magiske ting) kan være svært nyttige, og du kan lage dem selv! (Ihvertfall nesten selv.)

Det du trenger er en kraftig Soul Gem som inneholder en fanget sjel, pluss en passende ting å enchante (f.eks. en "exquisite" ring/amulet/klesplagg), samt en spell med den ønskede typen enchantment. (Spells kan kjøpes, i f.eks. Mages Guilds, templer og lignende.)

Jeg har lagd et par kule ting med enchantment, og jeg gjorde det på denne måten:

Jeg ville lage ting med konstant magisk effekt, og til det trenger man en Grand Soul Gem. Disse er det ikke mange av i Morrowind, men jeg hadde hørt om en spesiell som heter Azura's Star og som kunne brukes flere ganger. (Vanlige Soul Gems blir oppbrukt etter en gangs bruk.)
En annen ting: Så vidt jeg vet må man bruke sjelen til enten Golden Saint eller Ascended Sleeper for å lage ting med konstant magisk effekt.
Har hørt at Master Vampires kanskje også kan brukes, men er ikke sikker.

Jeg dro til Azura's Shrine. (Det ligger ytterst på en landtunge helt sydøst på "fastlandet". Kan sees på papir-kartet som fulgte med spillet.)

Gudinnen Azura (eller statuen av henne) sa at det var noen monstre på en øy ved Dagon Fel, som hun gjerne ville ha fjernet. Hun mistenkte at de var blitt plassert der av guden Sheogorath (som hun tydeligvis ikke likte).
Hvis jeg ville fjerne monstrene og samtidig finne bevis for at de var sendt av Sheogorath, skulle jeg få en flott belønning. Men jeg måtte ikke forstyrre den vise kvinnen som også oppholdt seg på den samme øya.

For å gjøre en lang historie kort så dro jeg til øya (nordvest for Dagon Fel), drepte alle monstrene og tok med meg alt de hadde på seg. Et av vesnene (en Golden Saint) hadde Sheogoraths signetring, som jeg regnet med ville duge som bevis.

Tilbake hos Azura takket hun meg og ga meg Azura's Star.

Jeg hadde tidligere funnet/kjøpt 2 "exquisite" ringer pluss en ditto amulett, og jeg hadde endel spells som jeg mente ville passe til det jeg ville lage.
En spell som heter "Summon Golden Saint" var spesielt viktig, for da slapp jeg å lete etter monstere som jeg kunne fange sjelen til. (En Ascended Sleeper kan ikke manes fram, men må finnes "i vill tilstand" i huler, katakomber el. lign.)
"Summon Golden Saint" kan visstnok bare kjøpes hos en trollmann i Tel Branora. Husker ikke navnet hans, men han er i et tårn der.

Jeg mante fram en Golden Saint, kastet Soul Trap (en "fange sjel-spell") på den og drepte den. Jeg hadde nå en Soul Gem med Golden Saint (verdi 2 000 000! ).

Jeg prøvde først å lage en magisk ting selv, men selv om jeg har en Enchant skill på 100 og boostet opp Luck til 110 (med en Fortify Luck-scroll) og en Magicka på 300, så ble det mislykket selv etter flere gangers forsøk.

Jeg hadde heldigvis en god del penger, så jeg dro i stedet til Mages Guild i Balmora og lot Galbedir enchante for meg. Det er dyrt men det lykkes hver gang, hvis man har råd til det.

Jeg lagde/fikk lagd disse to tingene:

Ring of the Grasshopper

Restore Fatigue 3 points. (Det er 3 points per sekund og gjør at Fatigue'n min aldri synker noe særlig, og hurtig stiger til max. igjen.)
Jump plus 6 points. (Det gjør at jeg hopper en god del høyere/lengre enn vanlig.)

Denne ringen gjør at jeg kan forflytte meg MYE raskere i terrenget, siden jeg kan hoppe framover hele tiden hvis jeg vil, og uten å bli sliten (Fatigue). Jeg hopper f.eks. over Odai River (Balmora) med god margin, men så har jeg også trent Athletics (trent selv) og Acrobatics (hos en Master Trainer) til 100, og har Speed på 100.

Amulet of the Fish

Water Breathing. (Puster under vann.)
Swift Swim plus 9 points. (Svømmer litt raskere.)

Fin kombinasjon hvis man liker å dykke. Jeg har begynt å like det etterhvert, siden det også under vann er mye spennende å oppleve i Morrowind. (Grafikken er jo også helt enorm.) Fant f.eks. tilfeldigvis et halvt sunkent skip igår, med en del fine ting i... Har hørt at man kan finne skjell med perler i... og perler kan man selge...

Det kostet skjorta å få lagd disse tingene (ca. 100 000), men det var verdt det tror jeg. Jeg hadde tidligere solgt noen dyre våpen bl.a. et sverd til 50 000, og jeg håper jeg finner noen verdisaker igjen snart for nå er jeg nesten blakk. LOL.

Og jeg har fremdeles Azura's Star hvis jeg vill enchante noe senere.

biggrin1.gif
dsr.caraghi
wow......
forbløffende fix05.gif

grrrrr.....alt for mange spill......overload.......hyyyl!!!

hadde lagt morrowind litt bak i "køen" men etter denne fine p.h.d avhandlingen må eg nok forfremme driten biggrin1.gif
Mean
QUOTE (caraghi @ July 19 2002,20:44)
wow......
forbløffende fix05.gif

grrrrr.....alt for mange spill......overload.......hyyyl!!!

hadde lagt morrowind litt bak i "køen" men etter denne fine p.h.d avhandlingen må eg nok forfremme driten biggrin1.gif

Jeg er ihvertfall fullstendig hekta...  :jupp

MW kræsjer en del, men ikke så mye at det er noe stort problem. Mange andre har visst også dette problemet. Det kommer vel forhåpentligvis en ny patch om ikke alt for lenge, som fixer kræsjinga.
Jeg har tatt kopier av quiksave- og autosave-filene, etter at quiksave-filene har blitt ødelagt et par ganger. Sist gang fikk jeg ikke loadet opp noen av de andre save'ene engang, pga. at quiksave var ødelagt( ! ). Heldigvis hadde jeg en gammel quiksave-fil som jeg kopierte inn i Saves-katalogen (etter å ha fjernet den ødelagte), og da funka det igjen.  fix05.gif  :smilie
dsr.talaris
BAH... sluttet helt med det spillet etter at en soul gem til verdi 66k bare forsvant fra inventoriet mitt
Mean
QUOTE (Talaris @ July 20 2002,00:12)
BAH... sluttet helt med det spillet etter at en soul gem til verdi 66k bare forsvant fra inventoriet mitt

Var det en du stjal i Mages Guild i Balmora? Jeg stjal den og den er også blitt borte på mystisk vis. Jeg kan ha lagt den et sted og glemt hvor... pleier å legge fra meg ting som jeg ikke trenger med det første.

Azura's Star (nevnt over) er mye bedre siden den kan brukes igjen og igjen. (Den er forresten verd 2 millioner, men jeg tror jeg gir f*** i å prøve å selge den.)  smile1.gif

Ellers finnes det en del Grand Soul Gems andre steder i Morrowind. Jeg "fant" nettopp 2 stk. mens jeg lette etter et magisk "cuirass" (som jeg også "fant").

biggrin1.gif
dsr.hansiball
Fan da Mean, her har jeg endelig gått lei spillet og begravd det bakerst i en allerede alt for lang spillkø.... så kommer du her å presser det helt frem igjen.... bah... har ikke tid til alle disse spillene jeg....  :D
Mean
QUOTE (Hansiball @ July 21 2002,14:39)
Fan da Mean, her har jeg endelig gått lei spillet og begravd det bakerst i en allerede alt for lang spillkø.... så kommer du her å presser det helt frem igjen.... bah... har ikke tid til alle disse spillene jeg....  biggrin1.gif

LOL!  :xmaas  :D  :D
Mean
Sånn ser karakteren min ut nå:

I landsbyen Seyda Neen

I fyrtårnet i Seyda Neen

Her er de magiske tingene jeg har lagd hittil:

Jeg ser litt gjennomsiktig ut pga. "Skirt of Ghostly Appearance" og "Belt of Ghostly Appearance", som tilsammen gir meg ca. 35% usynlighet.
Kjekt for da ser ikke slemmingene meg før jeg er ganske nær dem....

Og JA, jeg BRUKER SKJØRT! Men under kappa så det synes ikke. LOL. Har forresten bukser på også. Mye klær og alt er av beste sort seff, dvs. type "Exquisite"!

Kan forresten hoppe 7-8 meter rett opp, pga. "Ring of the Grasshopper" og "Amulet of High Jump"!
De gjør også at jeg kan hoppe/løpe framover med en fart som tilsvarer kanskje 50 km/t...
Og "Robe of Slow Descent" gjør at jeg ikke skader meg hvis jeg hopper/faller fra store høyder.

biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif  smile1.gif
Mickey
Fikk nesten litt lyst å prøve det nå jeg.. Ser litt tøft ut fix05.gif
dsr.hansiball
QUOTE (Mickey @ July 23 2002,00:06)
Fikk nesten litt lyst å prøve det nå jeg.. Ser litt tøft ut fix05.gif

Er vm i tøft. Men maskinkravene er latterlig høye. Eg sliter i hvertfall.  _???
Mean
Utvidelsespakken Tribunal kommer snart... I neste uke i USA.

a5.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.