Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Visste ikke hva som knyttet seg
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.brummi
Nå veit jeg. Prøvde å skrive...har liksom vært daut i skrivehanda den siste tiden...før rant det små dikt og sånn ut av hendene mine...ofte en dyster stemning som la seg over panna. Noe som måtte ut liksom. Men nå har det vært helt daut. Vært på landskonferanse med SMI`erne i Bergen
SMI oslo
SMI-Agder
forrige helg, og i går var jeg på foredrag om vold sett ut i fra overgripers perspektiv og barnets synsvinkel. Dere "andre" her inne skriver om Bush, Israel, Irak, om store politiske issues globalt sett, men for helvete. Vi lever i Norge i et samfunn studd med incest, vold og en haug med drit. Jeg blir så inni helvetes forbanna noen ganger. 19% av alle jenter i Norge er blitt utsatt for seksuelle overgrep...14% av alle gutter utsatt for det samme. 5% av alle jenter og gutter blir lever i overgrepene/blitt utsatt for seksuelle overgrep gjentatte ganger. Satan!!!! Tror det er det jeg kjenner på nå. En følelse av avmakt, avsky og sinne. Måtte bare få sagt det :argh
dsr.teka
:eh
dsr.perrin
word, men ofte er det lettere å se nålen i høystakken enn flisa i eget øye...
FlowerPower
Helt enig Brummi!!!

Når jeg hører om slike ting føler jeg noen ganger at verden bare er stygg!  :moodyblue

Og at det gjelder så mange barn og ungdommer... som er helt prisgitt de voksnes verden og maktmisbruk... det er vanskelig å forstå, at det skal finnes så mange overgripere...? Tenker noen ganger: Hvem pokker er de??? Hvor kommer de fra??? Er dette "vanlige mennesker", som begår slike ugjerninger...?

Barna har jo ingen mulighet til å ta ansvar for seg selv, det er de voksnes ansvar, "no matter what!!!" Og når de voksne da svikter sitt ansvar så totalt, og misbruker barna - ødelegger barndommen - for å dekke sine egne forskrudde behov... DA ER DET FAEN MEG IKKE RART OM EN BLIR SINNA!!! :argh

Men så... når "skaden" er skjedd... kommer neste "overgrep"... rettsapparatet og helsevesenet!

To år i fengsel, ute etter ett år, i beste fall... for de groveste overgrepene... ingen sikring og ingen krav til terapi for å forebygge nye overgrep mot andre barn...!!!

...men de fleste sakene blir jo henlagt pga mangel på bevis... det er jo bare en ødelagt barndom det handler om... :siiint:

...resultatet er ofte skader som varer livet ut... hvis en ikke "vinner millionloddet" og møter et helsevesen som evner å forstå, ivareta, og vet hva som må til for å reparere skadene...

AVMAKT...

Brummi! Stå på, du og smi gjør en kjempeviktig jobb!!!
:luuuv  :luuuv  :luuuv
dsr.brummi
:rrrrrr takk,S!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.