Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Homo...
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
Pages: 1, 2
Pulse
Synes dere at homoer skal få lov til å adoptere unger??

_???

Begrunn svaret....  :p
dsr.perrin
Ja, ser ikke noen grunn til at dem skal utestenges fra å søke om å adoptere.
Pulse
Bondevik sier at mobbing skal bli redusert fra skolen! Hva tror du kommer til å skje hvis en gutt/jente kommer og sier at han har 2 pappaer?? Trur ikke det blir no mindre mobbing da...
Mean
Damn, trodde pollen spurte om vi er homo eller ikke!!  :ghostface:  fix05.gif
Ok, trekk fra en Nei-stemme... Stemmer "Vet ikke" selv om det alternativet ikke er med i pollen.  :prehe a5.gif
Pulse
QUOTE (Mean @ Oct. 08 2002,21:53)
Damn, trodde pollen spurte om vi er homo eller ikke!!  :ghostface:  fix05.gif
Ok, trekk fra en Nei-stemme... Stemmer "Vet ikke" selv om det alternativet ikke er med i pollen.  :prehe a5.gif

lol....
dsr.perrin
QUOTE (Pulse @ Oct. 08 2002,21:46)
Bondevik sier at mobbing skal bli redusert fra skolen! Hva tror du kommer til å skje hvis en gutt/jente kommer og sier at han har 2 pappaer?? Trur ikke det blir no mindre mobbing da...

..hadde samfunnet vært litt mer tolerant i utgangspunktet så hadde ikke dette vært noe problem. Intoleransen er problemet her.. ikke om homofile får adoptere eller ei!
dezso!
Definitivt NEI!
Mennesket er ikke skapt til denslags cool.gif

Vargen homofob? Sikkert...
dsr.fsu
Seffers!!

Her er vel omsorgen for barne som er 1.ste pri. Hvor event. snabben puttes under helgekosen er vel ikke relevant. Det som er "normal" familie (mor, far, stasjonsvogn og 1,3 mill i gjeld), er ikke et likhetstegn på at barna har det bra..
dsr.perrin
Seff er barna 1 pri.
Men det skal vel ikke hindre f.eks. Anne Holt og dama å søke om adopsjon fordet vel? Adopsjonsbyråene er vel såpass profesjonelle at dem kan vurdere om et par/familie skal få lov til å adoptere? Er retten til å søke om adopsjon det er spm om her.. og den syns jeg at homofile skal få.
Man kan skrike alt man vil om en mor, far kjernefamilie og denslags... men i 40 % av tilfellene bor barna enten hos mor eller far.
dsr.fsu
QUOTE (Perrin @ Oct. 08 2002,22:46)
Seff er barna 1 pri.
Men det skal vel ikke hindre f.eks. Anne Holt og dama å søke om adopsjon fordet vel? Adopsjonsbyråene er vel såpass profesjonelle at dem kan vurdere om et par/familie skal få lov til å adoptere? Er retten til å søke om adopsjon det er spm om her.. og den syns jeg at homofile skal få.
Man kan skrike alt man vil om en mor, far kjernefamilie og denslags... men i 40 % av tilfellene bor barna enten hos mor eller far.

jupp, det jeg mener, her bør mennesken som ønsker å adoptere vurderes, ikke deres legning.
dsr.mowgli
Jeg synes ikke de skal få adoptere. Enkelt og greit fordi jeg mener det er feil...
dsr.talaris
svarte nei jeg... ganske enkelt fordi jeg synes det er galt
dsr.perrin
QUOTE (Mowgli @ Oct. 08 2002,23:05)
Jeg synes ikke de skal få adoptere. Enkelt og greit fordi jeg mener det er feil...

QUOTE (Talaris @ Oct. 08 2002,23:25)

krf'ere eller nynazister?  :oro1 fix14.gif

Hva er det som er "feil" og "galt"?
1. Homofili?
2. At barn bor med homofile foreldre?
3. At homofile kan søke om å adoptere?

Forklar litt..
dsr.hansiball
QUOTE (FSU @ Oct. 08 2002,22:39)
Seffers!!

Her er vel omsorgen for barne som er 1.ste pri. Hvor event. snabben puttes under helgekosen er vel ikke relevant. Det som er "normal" familie (mor, far, stasjonsvogn og 1,3 mill i gjeld), er ikke et likhetstegn på at barna har det bra..

:for_deef
joggi
Jeg syns det er feil at et barn skal vokse opp med to fedre/mødre. Det som er naturlig for alle barn er at dem har en mor og en far.
Enkelte barn vil sikkert bli ganske forvirra over dette. Syns det er viktig at dem blir oppdratt i et naturlig familiemiljø.
dsr.perrin
"Naturlig familiemiljø"
Kor mange vokser opp med det?.. halvparten kanskje?.. ka blir det med resten da?.. åja.. det er oss som blir ranere, dopere, homofile, kristne, muslimer, kassadamer, sjefspolitikere, handelsministere, rockestjerner.. bah!
dsr.mowgli
QUOTE (Perrin @ Oct. 09 2002,00:10)
QUOTE (Mowgli @ Oct. 08 2002,23:05)

QUOTE (Talaris @ Oct. 08 2002,23:25)

krf'ere eller nynazister?  oro1.gif fix14.gif

Hva er det som er "feil" og "galt"?
1. Homofili?
2. At barn bor med homofile foreldre?
3. At homofile kan søke om å adoptere?

Forklar litt..

Hverken krf`er eller nazist jeg hvertfall, forferdelige folk begge to  :p
Jeg er ikke imot homofile og at de skal kunne leve sammen. Men jeg synes ikke det er riktig for barna at de skal ha 2 fedre. Riktignok sikkert noe feminine, men det mangler en mor og det er ikke riktig. Heller ikke 2 mødre, mangler baller....
Punkt 2 og 3 er galt i mine øyne...Samfunnet er ikke klar for slikt enda...
dsr.hansiball
QUOTE (joggi @ Oct. 09 2002,00:13)
Jeg syns det er feil at et barn skal vokse opp med to fedre/mødre. Det som er naturlig for alle barn er at dem har en mor og en far.
Enkelte barn vil sikkert bli ganske forvirra over dette. Syns det er viktig at dem blir oppdratt i et naturlig familiemiljø.

Vås. Det er naturlig for deg og de fleste av oss andre ja, men et barn som vokser opp med to mødre eller fedre vil jo da nødvendigvis se på det som like naturlig som en "normal" familie. Tror ikke noen barn vil ha vondt av å vokse opp med homofile foreldre.
dsr.mowgli
QUOTE (Hansiball @ Oct. 09 2002,00:23)
QUOTE (joggi @ Oct. 09 2002,00:13)

Vås. Det er naturlig for deg og de fleste av oss andre ja, men et barn som vokser opp med to mødre eller fedre vil jo da nødvendigvis se på det som like naturlig som en "normal" familie. Tror ikke noen barn vil ha vondt av å vokse opp med homofile foreldre.

Barnet vil se på det som naturlig, men er det fortsatt barnets beste å ha homofile foreldre? Nå tenker jeg på alt prat , mobbing osv, fremmedfrykt, som hadde oppstått. Er dette bra for barnet? Neppe, tror nå jeg....
joggi
Vet at det er mange som ikke har det bra  men ved adopsjon kan en mere sette grenser for hva som er ønskelig. Viktig å sette noen grenser for hva som er bra for barna. Det er jo seff ikke lurt å sette dem hos narkiser, pedofile, voldelige folk, folk på sosialen uten økonomi til å ta seg av barna, m.m.   så hvorfor ikke homoer oxo.
Det er mange grupper mennesker som kan være "skadelidene" for barna. Ved adopsjon bør en ta hensyn til at barna kommer til å trives hos dem de kommer hos da det er barna som står i fokus her. Familien bør være en stabil en med økonomi som kan forsørge barnet på en forsvarlig måte. De bør oxo ha "de rette og sunne verdiene". slik at barnet får en sunn og frisk oppvekst uten at det blir ødelagt av mishandling eller et skeivt bildet av verden.
Homofili er unaturlig og blir vel betrakta som noe skeivt.
joggi
Hvis et homofilt foreldreansvar er naturlig for et barn så er dette tillært.
Naturen vil vel egentlig at det skal være en mann og en dame, altså barnas biologiske foreldre som skal oppdra barnet. Men av og til så blir det slik at et barn må adopteres og da syns jeg at det er viktig at dem kommer i en mest mulig lik en idealfammilie som mulig som kan gi et barn best og mest naturlig oppvekstmiljø. Tror ikke det er snakk om å skape fremmedfrykt ovenfor homofile eller oppmuntre dem til å tro at homofili er det som er det mest vanlige og den beste familiesituasjone vi har i samfunnet. Jeg vil bare at barna skal få det best mulig i et naturlig miljø.
dsr.perrin
QUOTE (Mowgli @ Oct. 09 2002,00:22)
Samfunnet er ikke klar for slikt enda...

Og hva er skyld i at "samfunnet" ikke er klar for det enda?
joggi
Er det meningen at et samfunn skal blir klart for dette da.
dsr.mowgli
Jeg kan ta ett eksempel fra RL.
En kompis av meg levde et vanlig familie liv til han ble ca 5 år. Med valig, mener jeg med mor og far. Da han som sagt ble 5 år skilte mor og far seg, det var da han flytet til mitt nabolag med far og moren flyttet til Sverige, er opprinnelig svensk. Der ble hun sammen med en svensk dame. Dette er noe han holdt hemmelig i flere år, først når jeg ble 16-17 år fikk jeg vite om dette. Han har og hadde i alle år MEGET god kontakt med mor og var der flere ganger i året. Men han holdt det hemmelig rett og slett i frykt for mobbing og slikt. Dette skjønner jeg faktisk JÆVLIG godt, for hadde dette kommet ut når vi var yngre hadde det GARANTERT blitt snakk og slikt.

Som sagt tidligere har jeg ikke noe imot homofile. Disse damene er helt topp, konge damer. Har truffet de en hel haug av ganger, besøkt de i Sverige osv. Drukket og hatt det festelig med de, kjempefolk.  Og i sommer giftet de seg. I etterkant har han selvfølgelig innrømmet at dette IKKE har vært lett for han. Og han innrømmet glatt at det var et bryllupp med blannede følelser, selv om han har det topp og er glad i de begge.

Jeg mener fortsatt, uasett hvor kule, snille og greie de homofile foreldrene er, at dette er FEIL!!! Jeg har en kompis som har vært oppi det og han hadde garantert sagt det samme.
dsr.mowgli
QUOTE (Perrin @ Oct. 09 2002,00:41)
QUOTE (Mowgli @ Oct. 09 2002,00:22)
Samfunnet er ikke klar for slikt enda...

Og hva er skyld i at "samfunnet" ikke er klar for det enda?

Folk har jo for faen meg vært homofile i alle år. Men det er jo først i de siste par tiårene at det har kommet frem i søkelyset for fullt. Homofili er enda ikke akseptert av fleste parten i samfunnet. Hver generasjon synes det blir mer og mer "naturlig". Og siden homofili enda ikke er helt akseptert blandt folk er det da vel hvertfall ikke samfunnet klart for at de skal kunne adoptere?
dsr.perrin
QUOTE (joggi @ Oct. 09 2002,00:30)
Vet at det er mange som ikke har det bra  men ved adopsjon kan en mere sette grenser for hva som er ønskelig. Viktig å sette noen grenser for hva som er bra for barna. Det er jo seff ikke lurt å sette dem hos narkiser, pedofile, voldelige folk, folk på sosialen uten økonomi til å ta seg av barna, m.m.   så hvorfor ikke homoer oxo

La meg fortsette på rekka for deg; blinde foreldre, døve foreldre, folk med amputeser, folk med briller, folk med rare linser, folk med inntekt under 200000, innvandrere, mixed couples, mulatter, svensker, folk med bil, folk uten bil, folk med farlig yrke, sykepleiere, rullestolbrukere, folk uten hage, mm

QUOTE (joggi @ Oct. 09 2002,00:30)
Homofili er unaturlig og blir vel betrakta som noe skeivt.

oro1.gif
dsr.perrin
QUOTE (Mowgli @ Oct. 09 2002,00:45)
En kompis av meg levde et vanlig familie liv til han ble ca 5 år. Med valig, mener jeg med mor og far. Da han som sagt ble 5 år skilte mor og far seg, det var da han flytet til mitt nabolag med far og moren flyttet til Sverige, er opprinnelig svensk. Der ble hun sammen med en svensk dame. Dette er noe han holdt hemmelig i flere år, først når jeg ble 16-17 år fikk jeg vite om dette. Han har og hadde i alle år MEGET god kontakt med mor og var der flere ganger i året. Men han holdt det hemmelig rett og slett i frykt for mobbing og slikt. Dette skjønner jeg faktisk JÆVLIG godt, for hadde dette kommet ut når vi var yngre hadde det GARANTERT blitt snakk og slikt.

Som sagt tidligere har jeg ikke noe imot homofile. Disse damene er helt topp, konge damer. Har truffet de en hel haug av ganger, besøkt de i Sverige osv. Drukket og hatt det festelig med de, kjempefolk.  Og i sommer giftet de seg. I etterkant har han selvfølgelig innrømmet at dette IKKE har vært lett for han. Og han innrømmet glatt at det var et bryllupp med blannede følelser, selv om han har det topp og er glad i de begge.

Jeg mener fortsatt, uasett hvor kule, snille og greie de homofile foreldrene er, at dette er FEIL!!! Jeg har en kompis som har vært oppi det og han hadde garantert sagt det samme.

Har også et eksempel fra RL. En kompis av meg har lesbisk mor som lever i et lesbisk parforhold. Han har ikke noe prob med det.. seff var det noen som rynket på øynene i starten dvs noen dager, men så er det over. Kossen folk løser dette er dems prob.

Men det å si at da blir barna mobbet synes jeg er for drøyt. En mobber mobber uansett.. det blir ikke trigget av at noens foreldre er homofile. Problemet og "feilen" ligger hos mobberen..
Lynx
Homofili er like naturlig som plastikk poser i naturreservat :grrr
dsr.mowgli
QUOTE (Perrin @ Oct. 09 2002,00:56)
QUOTE (Mowgli @ Oct. 09 2002,00:45)

Har også et eksempel fra RL. En kompis av meg har lesbisk mor som lever i et lesbisk parforhold. Han har ikke noe prob med det.. seff var det noen som rynket på øynene i starten dvs noen dager, men så er det over. Kossen folk løser dette er dems prob.

Men det å si at da blir barna mobbet synes jeg er for drøyt. En mobber mobber uansett.. det blir ikke trigget av at noens foreldre er homofile. Problemet og "feilen" ligger hos mobberen..

Selvfølgelig ligger feilen hos mobberen. Det er det jeg prøver å forklare med at samfunnet IKKE er klar for dette. Folk med utenlandsk opprinnelse har vel vært gjennom noe av det samme. Fremmedfrykt. Bestefaren min, når han levde, var rasist så det holdt. Hvorfor, jo selvfølgelig fordi han ikke var vant til de...
Dagens generasjon er enda ikke helt vant med homofile. Hvorfor da utsette barn av homofile for denne fremmedfrykten, herregud.
Det er desverre ikke slik at det bare er å gjøre ett inngrep i barn ved fødselen slik at de skal akseptere ting som dette. Mobbingen og slikt vil forbli til dette er mere "vanlig"....garantert....
Pulse
Mange synes nok at det er greit at lesbiske kan adoptere pga av et barn er alltid mer avhengig av moren enn faren! Nå er jo jeg en gutt selv og jeg kan si det at jeg heller ville ha oppvoks med et lesbisk par enn et homofilt par!
Mange ser nok på homofile gutter som et "grisete" forhold! I forhold til et lesbisk par!
Mobbing blir nok rimelig mye av for den ungen som har homofile foreldre trur jeg! Ihvertfall til dagens situasjon! Tenker man 10 år fremover så er nok mye forandret... Jeg i mine øyne syntes det er kvalmt å se 2 gutter/menn gå hånd i hånd og kysse & klemme med hverandre! Nå er jeg oppvokst på bondelandet og der er det ikke så mye av det! Hadde jeg bodd i en storby, Oslo f.eks, hadde situasjonen vært helt anderledes! Der er de så og si vant til slikt! Det er vel derfor de homofile trekker innover til storbyer...
Pulse
for å ikke glemme at det skal rimelig mye kjærlighet og omsorg til en liten unge! DET er noe de fleste menn sliter med! Med tanke på hva en mor/mamma kan gi!
dsr.mowgli
"Homo" er desverre fortsatt ett skjeldsord i Norge, og å blande en unge inn i dette mener jeg er forkastelig.
Tenk når denne stakkars lille naive ungen vokser opp og det er helt naturlig for den at den har to pappaer. Hva tror dere vil skje når denne ungen begynner å tenke selv og forstår at alle andre har èn mamma og èn pappa?? Jeg tror barnet ville forstått dette ganske tildlig og jeg tror ikke det er lett å akseptere...
Pulse
Som jeg skrev tidligere, Bondevik vil jo ha mobbe frie skoler i løpet av år 2003! Trur ikke det letter situasjonen hvis man skal la dette gå i orden...
dsr.perrin
:siiint:
Gir meg mens leken er god!
joggi
Kan dem ikke bare legge inn en avgift eller skatt for dem som mobber da. Dem avgiftsbelegger jo allt annet.
Eller enda bedre. Homo avgift  slik at det koster å være homo. Ser ut som om homoer er noe som belaster økonomien her og dermed får dem betale selv for sin legning. Er det det et valg å bli homo så får dem betale for "godene" , er det en sykdom så får dem betale egenandel slik som oss andre gjør når vi er syk. Det diskuteres jo enda om dette er en sykdom/gener/erbareslik eller et valg.
Krf skal jo være et kristelig parti og ettersom noen mener at det er synd å være homo slikt det skal stå i bibelen, så er det rart at dem går inn for noe slikt.
dsr.perrin
QUOTE (joggi @ Oct. 09 2002,01:47)
Kan dem ikke bare legge inn en avgift eller skatt for dem som mobber da. Dem avgiftsbelegger jo allt annet.
Eller enda bedre. Homo avgift  slik at det koster å være homo. Ser ut som om homoer er noe som belaster økonomien her og dermed får dem betale selv for sin legning. Er det det et valg å bli homo så får dem betale for "godene" , er det en sykdom så får dem betale egenandel slik som oss andre gjør når vi er syk. Det diskuteres jo enda om dette er en sykdom/gener/erbareslik eller et valg.
Krf skal jo være et kristelig parti og ettersom noen mener at det er synd å være homo slikt det skal stå i bibelen, så er det rart at dem går inn for noe slikt.

help.gif: Velkommen til det norske samfunn!
dsr.fsu
Nå har debatten gått litt av sporet her, kjernen er: kan homofile par være like gode foreldre som "normale"?
Det å være homofil er lovlig i norge, hvorfor skal da en slik legning hindre dem i å adoptere som andre "lovlige" ?
Det som blir sagt her, er at homofile ikke er bra nok mennesker til å ta vare på et barn... tull...
dsr.perrin
...eller et valg....

Når du valgte å være hetero joggi (for eg antar at det var det du valgte), hva la du til grunn da?.. sjangsen for å få seg dame i forhold til sjangsen å få deg en mann?.. økonomi? samfunnsforhold?.. muligheten til å kunne søke om adopsjon?
dsr.tigereyes

eh?...finnes sånne holdninger enda?  fyfan, blir skremt av det jeg leser på forumet her, jesus, vi lever i 2002!  :help:

Skal slenge meg med i denne diskusjonen her!  Har noen synspunkter selv her.  

1.  Hvor lenge tror man at "homofili" har vært?  De siste årene, 10-år eller 100-år?  eller tibake til da jorden ble skapt?  Det virker jo som om noen her lever i ett steinalderamfunn, der kunn mor og far er lov.  På tide å våkne da, for det er ikke ntidens dilemmaer.  Jeg tipper homofilie har eksistert så lenge som jorden har omtrent, er bare det at folk ikke har TURT å snakke om det, skal vi kalle dte et tabuemne, som også sex var for noen ganske få år tilbake.  Da noen folk endelig klarer å ta mot til seg å si at de liker en av samme kjønn, så blir de fan meg most sønder og sammen av noen sånne som dere.  Er det rart de har hold grundig kjeft til nå?  Og ganske sikkert føler at de burde ha holdt kjeft enda lengre, når det kommer sånne syn.  Samme som rasisme, og sånne folk, bah, er ikke bra å være så jævelig forhåndsdømmende.  Men så klart, mange her kommer fra såkalte idealfamiler, der alt er gull og grønn skoger tror man da, inklusive meg!

Jeg er glad for at jeg ble oppdratt til aldri å forhåndsdømme noen, og vise RESPEKT til alle jeg møter og har noe med å gjøre.  Mennesker er mennesker, uansett folkens, om dere ikke har fått det med dere, så vær så snill å våkne opp.  Tipper en del av dere har møtt og snakket med folk som har en annen legning enn dere, uten at dere vet det.  Og dere har likt dem.  Men om noen så skulel si til deg at: "du, han der er homo" så hadde dere gitt fan i dem og sagt mye dritt.  Selvom dere hadde snakket med og likt personen 2 timer før.  Forhåndsdømming, jævelig kjipt å satse på 2. info!

Men anyway, til casen:

poenget her er vel om homofile/lesber kan ha ansvar for ett barn, og klare det tilnærmet like godt som er såkalt i dette forumet "normalt par"  eller "ideal-familie" for den saks skyld eller u name it, alt er tydeligvis bedre.

I mine øyne, jepp, de ville klart det, ikke på bakgrunn av hvordan legning de har, men på bakgrunn av den genrelle mennesket, som skal og br vise omtanke for medmennesker. De som er leit her er at ALLE som er homoer blir skjært under samme kam, jævelig urettferdig.  Mow eller Joggi, regner ikke dere ville bli likt å bli sammenligna med dophuer eller kjeltringer.  Det å skjære folk under samme kam, er ikke bra!  Man må da for svarte se på helheten i det!!  Men dere ville faktiskt bli kalt kjeltringer og den slags om en med såpass banal framestilling om livet hadde kommet på den tanken.  Hadde han møtt eller sett en person som var jævelig, ville alle vært det i øynene hans.  Ganske farlig situsasjon spør du meg, og hvertfall ikke særlig lurt.  Seff finnes det da svarte får alle setder, vi vet jo det.  Men det er ikke ensbetydende med at ALLE homoer er like heller.  Det er ikke sikkert det er bedre å vokse opp i den såkalte "ideal-familien" om faren er hallik og moren hore for å sette det på spissen.  Dette er ikke den "ideal-famlien" dere snakker om, selv om det her innebærer at det er en mann og en dame i forholdet, det vet jeg!  Kan hende at homene Leif og Per hadde klart å ta vare på denne familien mye bedre enn de som er nevnt overfor.  men pga av et pateyisk og innsnevret syn som noen sitter med her, så er fan meg alt bedre enn å være hos noen som er homofile og bli oppdratt der.  Dette er så galt som det kan få blitt, tenk over det da, herregud, trodde ikke folk hadde så jævelig holdninger lengre.  Rart det blir krig? NEI
dsr.perrin
Når det først regner, så høljer det.. Bra skrevet Tiger  :luuuv
dsr.perrin
loool, den  :luuuv 'en blir vel frowned upon her inne tenker jeg.. looooool  :minime
dsr.caraghi
fix05.gif

For å unngå mobbing på skolen bør det gitte barnet være født og oppvokst i en knakende sunn kjernefamilie. Far, mor, søster og evt. bror.
Far må ha en høyt lønnet jobb, ingen svin på skogen og en fin bil. Mor skal være hjemme og sørge for en proper oppvekst for sine barn. Søster skal være heiagjeng-leder og blond. Og den evt. bror skal være litt rufsete i kantene, men i bunn og grunn en ordentlig gutt.

help.gif:

Mener dere at et barn oppdratt av homofile foreldre vil uansett være mer utsatt for mobbing? Ligges det til grunn som motargument for adopsjonen(i deres øyne?? )
Ka med alle de andre som blir mobbet direkte på grunn av foreldrene. (for rik, for fattig, for stort hus, for lite hus, svart katt, hvit katt, merce, opel, stor nese, stort hode...blablabla)
Skal slike latterlige grunner være greie? Skal mor fratas barn ganske enkelt på bakgrunn av en iq-test? osvosv.
Skal foreldede og fordomsfulle meninger telle når det er små barns vel og ve det er snakk om?
Seksuell legning har null og forbanna nix ang. det å oppdra et barn. Noen, eller veldig mange, takler det å få et barn. Noen klarer det ikke.
help.gif:
Pulse
I dagens samfunn vil nok et barn med homofile foreldre bli mer mobbet en et "vanlig" familie! Uansett økonomi og holdning! Skal man adoptere et barn, så må man vite hva det innebærer! Koke melke erstatning, opp kl.3 på natta bla bla bla! Jeg tror lesbiske ville ha klart den jobben bedre! De er jo "lagd" for sånt! Men så klart, blir de enige om saken og vil prøve, skader det jo ikke!
dsr.caraghi
hahaha..kødder du?

Hvilket kjønn foreldrene har e jo totalt irrelevant. En annen ting som e irrelevant e jo mating av barn klokken 0300. Alle kan og gjør det.Det e basic. Herregud.
Saken e jo om foreldrene kan oppdra småtten til å bli et skikkelig menneske for guds skyld!! Drit i mat, penger, hus og bikkje!!! Har man ikke slikt på stell får man ikke adoptere!!! Er man ikke skikket er man ikke skikket. Det viktigste e jo en trygg, sikker og god oppvekst for barnet.
Og mobbing?
Den lille karen som stiller opp på første skoledag med 2 pappaer, tror dere ikke den karen er forberedt?
Og tror dere alle de andre småfolka bryr seg?

:argh
dsr.mowgli
QUOTE (TigerEyes @ Oct. 09 2002,02:39)
Men anyway, til casen:

poenget her er vel om homofile/lesber kan ha ansvar for ett barn, og klare det tilnærmet like godt som er såkalt i dette forumet "normalt par"  eller "ideal-familie" for den saks skyld eller u name it, alt er tydeligvis bedre.

I mine øyne, jepp, de ville klart det, ikke på bakgrunn av hvordan legning de har, men på bakgrunn av den genrelle mennesket, som skal og br vise omtanke for medmennesker. De som er leit her er at ALLE som er homoer blir skjært under samme kam, jævelig urettferdig.  Mow eller Joggi, regner ikke dere ville bli likt å bli sammenligna med dophuer eller kjeltringer.  Det å skjære folk under samme kam, er ikke bra!  Man må da for svarte se på helheten i det!!  Men dere ville faktiskt bli kalt kjeltringer og den slags om en med såpass banal framestilling om livet hadde kommet på den tanken.  Hadde han møtt eller sett en person som var jævelig, ville alle vært det i øynene hans.  Ganske farlig situsasjon spør du meg, og hvertfall ikke særlig lurt.  Seff finnes det da svarte får alle setder, vi vet jo det.  Men det er ikke ensbetydende med at ALLE homoer er like heller.  Det er ikke sikkert det er bedre å vokse opp i den såkalte "ideal-familien" om faren er hallik og moren hore for å sette det på spissen.  Dette er ikke den "ideal-famlien" dere snakker om, selv om det her innebærer at det er en mann og en dame i forholdet, det vet jeg!  Kan hende at homene Leif og Per hadde klart å ta vare på denne familien mye bedre enn de som er nevnt overfor.  men pga av et pateyisk og innsnevret syn som noen sitter med her, så er fan meg alt bedre enn å være hos noen som er homofile og bli oppdratt der.  Dette er så galt som det kan få blitt, tenk over det da, herregud, trodde ikke folk hadde så jævelig holdninger lengre.  Rart det blir krig? NEI

HALLO!!!!!!!!!!
Har du lest det jeg har skrevet??? Det kan jeg ALDRI tenke meg du har. Jeg HAR FAEN IKKE hengt ut homofile èn jævla gang her. Jeg kjenner både homofile gutter og jenter og har ikke en dritt mot de. Så ikke dra meg ned i driten fordi jeg har en mening om de er egnet som foreldre eller ikke det er det som er spørsmålet her.

JEG MENER homofile sikkert kan oppdra en unge like godt som hetrofile. Men, JEG MENER, dette ikke er det beste for barnet. JEG MENER samfunnet ikke er klar for slikt enda, akkurat som du sier at det har tatt lang tid for folk å akseptere at folk er homofile. JEG MENER da at det også vil ta tid før samfunnet aksepterer at de kan adoptere barn. Hvis dette ikke er akseptert MENER JEG at det vil gå utover barnet.....

Dette er mine meninger, jeg har aldri skjært folk under samme kam, ALDRI.

Engasjerende topiv det her  :)
joggi
hehe enig mow

Jeg mener ikke at homoer ikke kan oppdra barn like godt som vanlige foreldre. Jeg syns det føles feil. Kan ikke hjelpe for det  bare syns det. Alle barn bør oppdras av mor og far  enkelt og greitt.

Homoer vil sikkert gjøre en fin jobb  men jeg vil fremdeles at barna skal vokse opp i et naturlig familiemiljø  slik det er vanlig i dag og ikke om 10-150 år eller noe. Da syns jeg at man kan luke ut de søkerene som har tydelige "feil" i familiesituasjonen, som homfili er. Tror de fleste kan være enig i at det er ikke normalt for en familie at to av samme kjønn lever sammen. regler.
dsr.tigereyes
[quote=Mowgli,Oct. 09 2002,10:50][/quote]
JEG MENER homofile sikkert kan oppdra en unge like godt som hetrofile. Men, JEG MENER, dette ikke er det beste for barnet. JEG MENER samfunnet ikke er klar for slikt enda, akkurat som du sier at det har tatt lang tid for folk å akseptere at folk er homofile. JEG MENER da at det også vil ta tid før samfunnet aksepterer at de kan adoptere barn. Hvis dette ikke er akseptert MENER JEG at det vil gå utover barnet.....

Dette er mine meninger, jeg har aldri skjært folk under samme kam, ALDRI.

Engasjerende topiv det her  smile1.gif
[/quote]
Ok, så det du sier er at uansett foreldrene er, så spiller det ingen rolle bare det er en mann/kvinne relasjon i forholdet?,

Og du kan da garantere, uansett vilkår at dette barnet vil få det bedre enn hos homofile/lesber??  Hadde du det, hadde det jo ikke vært noe problem da vel smile1.gif ?  Det finnes jo folk som ikke er egnet til det, unasett legning, kjønn eller whatever.

Det er jo nettopp derfor de må søke om adopsjon, slik at de kan selekteres ut fra diverse kriterier, ikke NØDVENDIGVIS på grunn av penger og sosialstatus.  Det er nemlig ikke det viktigste, det vet jeg alt om.  Her blir altså foreldrene selektert ut fra kriterier som "samfunnet" mener gjør dem til noen som kan ta vare på barnet på en skikkelig måte.  Dette skulle sile ut det fleste tilfeller av dårlige foreldre, det er hvertfall meningen, om det gjør det eller ikke kan ikke jeg stå å si. Har ingen bakgrunn å uttale meg på, på grunnlag av det.

For å sette casen på spissen, så kan du si at disse ungene er "heldigere" (i den grad det går ann å bruke det ordet) når de får valgt noen, som skal klare å ta sge av dem, oistedenfor å komme til et helvette der alt er kaos og tull, og barnet ender opp med selvmord rundt 16års-alderen.

Så når skal samfunnet da akkseptere det?  Om det ikke blir gjort noe med nå, så blir det vel sannsynligvis ikke gjort noe med da.  Hvorfor ikke endre litt syn på saken og faktiskt prøve å forstå de som har en slik legning, når det gjelder ang å skaffe seg barn.  Hvem sier at de som er homoer/leseber ikke har lyst til å vise sin kjærlighet/omtanke overfor et barn, skal dette bare godkjennes til de familkene som består av den såkalte "ideal-familen" der alt er gull og grønne skoger? Skjønner ikke denne forhåndsdømmingen om at barnet GARANTERT kommer til å bli mobbet etc, hvis foreldrene har "feil" legning.

Barnets beste kommer først ja, uten tvil, men hvordan kan dere påstå at det vil få det bedre her eller der?  Dere har jo gitt svaret før jeg stiller sprøsmålet men, synes det er kjipt å lese sånn bare.

Engasjernede topic ja smile1.gif..og mow, blir bank på fredag/lørdag dork1.gif
dsr.mowgli
smile1.gif
Jeg er forsåvidt enig i endel av det du sier. Og det er klart en unge heller burde ende opp hos ett homofilt par, enn hos ett hetrofilt ustabilt ektepar med fyll og dritt. Men nå er det vel sikkert også slik at sjansen for at ungen havner midt oppi et rent helvette ganske liten tror jeg....
Men for all del, jeg tror helt sikkert dagen vil kommer hvor homofile blir enda mer akseptert og at samfunnet derfor også vil godta at de skal kunne adoptere barn i større grad. Jeg tror bare ikke tiden for dette er pr dags dato.....

Og ja jeg gleder meg som en unge til helga, blir hyggelig å treffes igjen Tiger, masse fyll og fanteri  :dork1.gif:
dsr.kevin
QUOTE (Mowgli @ Oct. 09 2002,13:32)
blir hyggelig å treffes igjen Tiger, masse fyll og fanteri  :dork1.gif:

Dere kan jo slå dere sammen og søke om adopsjon? Mange par som har blitt til på fest...   cool.gif  

(Det var mitt bidrag til debatten)
dsr.mowgli
QUOTE (kevIN @ Oct. 09 2002,15:25)
QUOTE (Mowgli @ Oct. 09 2002,13:32)
blir hyggelig å treffes igjen Tiger, masse fyll og fanteri  :dork1.gif:

Dere kan jo slå dere sammen og søke om adopsjon? Mange par som har blitt til på fest...   cool.gif  

(Det var mitt bidrag til debatten)

lol, jo tiger er en kjekk kar han  :dork1.gif:

Skulle forresten tro det er en hel haug med homofile her, så sinnsykt som denne debatten har tatt av  :)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.