Jeg må begynne på attføring ser det ut til ettersom ryggen min er fucka
Da tenkte jeg å begynne på en it utdannelse eller noe
har blitt rådet til å ta cisco ccna 1 år og cisco ccnp 2.året på it akademiet
Og kanskje jeg begynner på digital design på kvelden fra oktober av.
Har andre noen gode råd til hva jeg bør gjøre og hvilke skoler jeg bør satse på. Det haster litt for meg. Jeg trenger råd til noe som er litt pratisk annlagt undervisning (er ikke noe teoretiker desverre). Jobbmuligheter etterpå er oxo viktig. Liker oxo å pusle med multimedia men er usikker på jobbmulighetene der. Game designer hadde vært konge da. Men vil ha noe jeg kan få en sikker jobb etterpå raskt.
dezso!
Sep 30 2002, 18:56
QUOTE (joggi @ Sep. 30 2002,19:28)
<font color='#cccccc'>Jeg må begynne på attføring ser det ut til ettersom ryggen min er fucka
Har andre noen gode råd til hva jeg bør gjøre og hvilke skoler jeg bør satse på. Det haster litt for meg. Jeg trenger råd til noe som er litt pratisk annlagt undervisning (er ikke noe teoretiker desverre). Jobbmuligheter etterpå er oxo viktig. Liker oxo å pusle med multimedia men er usikker på jobbmulighetene der. Game designer hadde vært konge da. Men vil ha noe jeg kan få en sikker jobb etterpå raskt.</font>
Kjipt med ryggen da joggern. _???
kødda litt med game designer men vet at skolen har linje som det
dsr.puma
Sep 30 2002, 19:13
Cisco.
Studiet tilbys på dagtid over 1 år.
Studiet er godkjent av Lånekassen.
Pris: Kr. 72.200,-
Mål med studiet
Det overordnede målet for studiet er å utdanne praktisk orienterte medarbeidere som kan delta i arbeid med planlegging, konfigurering og implementering av nettverk i små og mellomstore bedrifter - spesielt når det gjelder infrastrukturen av mindre routere og switcher. De skal forstå hvordan bedriftens nettverk fungerer, foreta enkel feilretting og kunne foreslå forbedringer og gjennomføre disse. Studentene skal også kunne stå for opplæring av sluttbrukere innenfor nettverk og applikasjoner.
Sentrale emner
Datamaskinen, dens oppbygging og virkemåte
Dokumentfremstilling og håndtering
Introduksjon til forskjellige operativsystem
Installasjon og drift av nettverksløsninger
Introduksjon til nettverk - Internetworking og OSI-modellen
Broer og switcher - forståelse, konfigurering og feilsøking
Kommandospråket IOS
TCP/IP-protokoll og IP-adressering
Routing-protokoller
IP-konfigurasjon
VLAN
Novell IPX
Konfigurering av ISDN, PPP og Frame Relay
Sertifiseringer
MOUS Word Core
MOUS Excel Core
MOUS Access Core
CompTia A+
Cisco CCNA
Vitnemål
Vitnemål utstedes av IT-Akademiet når alle sertifiseringer er bestått.
Påbygningsmuligheter
MCSA/MCSE
Cisco - CCNP
Bachelor-studier ved University of Southern Queensland, Australia
Jobbmuligheter etter gjennomført studium
Alder, erfaring og annen utdannelse er selvfølgelig viktige faktorer
for hva slags jobb du kan søke. Men relevante jobber etter at du har gjennomført studiet, er for eksempel:
Drift/administrasjon av lokale nettverk
Cisco-administrator
Router-tekniker
IT-konsulent
Systemkonsulent eller -ansvarlig i små og mellomstore bedrifter
Forkunnskaper
Det forutsettes grunnleggende data-kunnskaper.
All litteratur er på engelsk. Det er derfor en forutsetning at studentene har gode engelskkunnskaper.
----------
Mehn, prisen er jo sinnsyk!... Kan gå "normal" skole også, med samme læringsnivå, uten at det koster noe, meehn, det blir jo aldri like bra som IT-ak.
Du e en typisk cisco, hehe...
:for_deef
IT-Kandidat er vel også en mulighet?
---
IT-Kandidat.
Studiet tilbys på dagtid og kveldstid over 1 år.
Studiet er godkjent av Lånekassen.
Pris som dagstudium: kr. 72.200,-
Pris som kveldsstudium: kr. 59.500,-
Mål med studiet
Det overordnede målet for studiet er å utdanne praktisk orienterte medarbeidere som kan delta i arbeid med planlegging, konfigurering og implementering av nettverk i små og mellomstore bedrifter. De skal forstå hvordan bedriftens nettverk fungerer, foreta enkel feilretting og kunne foreslå forbedringer, samt stå for gjennomføringen av dem. Studentene skal også kunne stå for opplæring av sluttbrukere innenfor nettverk og applikasjoner.
Sentrale emner:
Datamaskinen, dens oppbygging og virkemåte
Dokumentfremstilling og håndtering
Installasjon og drift av nettverksløsninger
Introduksjon til nettverk - Internett og OSI-modellen
Introduksjon til forskjellige operativsystemer
Fordypning i operativsystemet Windows 2000 Professional og Server
Sertifiseringer
MOUS Word Core
MOUS Excel Core
MOUS Access Core
CompTia A+
Implementing and Administering Windows 2000 Professional
Implementing and Administering Windows 2000 Server
Vitnemål
Vitnemål utstedes av IT-Akademiet når alle sertifiseringer er bestått.
Påbygningsmuligheter
MCSE
Nettverkskandidat
Cisco - CCNA
Webmaster
Bachelor-studier ved University of Southern Queensland, Australia
Jobbmuligheter etter gjennomført studium
Alder, erfaring og annen utdannelse er selvfølgelig viktige faktorer for hva slags jobb du kan søke. Men relevante jobber etter at du har gjennomført IT-Kandidatstudiet, er for eksempel:
Drift/administrasjon av lokale nettverk
Systemkonsulent/systemansvarlig i små og mellomstore bedrifter
IT-opplæringskonsulenter
Medarbeider i IT-avdeling
IT-konsulenter
Forkunnskaper
Det forutsettes grunnleggende data-kunnskaper. All litteratur er på engelsk. Det er derfor en forutsetning at studentene har gode engelskkunnskaper.
har studie katalogen til både Noroff og itakademiet men det som står der sier meg ikke så enormt mye bare litt men vet ikke helt om dette er noe å satse på
It kandidat er kanskje litt bortkastet men kanskje nyttig oxo eller hva sier dere ??
dezso!
Sep 30 2002, 19:20
IT-kandidat ligner vel litt på det jeg har gått, men det var 2-årig.
Blir lite multimedia der, men mer driftsrelatert virker det som.
dsr.puma
Sep 30 2002, 19:21
Om du har tenkt å gå på skole noen år fremover er jo IT-Kandidat ypperlig da...
Veldig mange muligheter...!
dsr.mowgli
Sep 30 2002, 19:33
Skjønner fortsatt ikke hvorfor folk tar IT utdannelse i disse dager...
vil gå minst mulig skole da
dezso!
Sep 30 2002, 19:48
QUOTE (Mowgli @ Sep. 30 2002,20:33)
enig, markedet er metta.
Men vil man det nok, så er det muligheter
[dsr.ñitro]
Sep 30 2002, 20:04
QUOTE (Varga$ @ Sep. 30 2002,20:48)
QUOTE (Mowgli @ Sep. 30 2002,20:33)
enig, markedet er metta.
Men vil man det nok, så er det muligheter 
Kommer helt ann på ka man utdanner seg innen da.. Ja it bransjen i sin helhet har vært på en nedtur i det siste men alt tilsier at det i løpet av en 3 års persiode vil være i ful blomst igjen.. Sjøl tar eg en utdannelse innen systemutvikling/analyse og det sies å være en bankers utdannelse.. Om et par-3 år har webhandel virkelig tatt av og da trenger de folk til å lage IS´ene sine :-)
idastenberg
Jan 11 2011, 12:17
QUOTE (joggi @ Sep 30 2002, 19:28 )

<font color='#FEFCE3'>Jeg må begynne på attføring ser det ut til ettersom ryggen min er fucka
Har andre noen gode råd til hva jeg bør gjøre og hvilke skoler jeg bør satse på. Det haster litt for meg. Jeg trenger råd til noe som er litt pratisk annlagt undervisning (er ikke noe teoretiker desverre). Jobbmuligheter etterpå er oxo viktig. Liker oxo å pusle med multimedia men er usikker på jobbmulighetene der. Game designer hadde vært konge da. Men vil ha noe jeg kan få en sikker jobb etterpå raskt.</font>
,
Hallo joggi,
Jeg arbeider for Firebrand Training, vi tilbyr klassebaserte sertifiseringskurs i IT og prosjektstyring. Hos Firebrand kan du klare eksamen på første forsøk. Klarer du ikke eksamen kan du ta kurset igjen gratis. Kontakt oss hvis du leter etter MCSE CCNA eller utdanning i Norge.
idastenberg
Jan 11 2011, 12:19
QUOTE (joggi @ Sep 30 2002, 19:28 )

<font color='#FEFCE3'>Jeg må begynne på attføring ser det ut til ettersom ryggen min er fucka
Hallo joggi,
Jeg arbeider for Firebrand Training, vi tilbyr klassebaserte sertifiseringskurs i IT og prosjektstyring. Hos Firebrand kan du klare eksamen på første forsøk. Klarer du ikke eksamen kan du ta kurset igjen gratis. Kontakt oss hvis du leter etter MCSE eller CCNA eller utdanning i Norge.
dsr.nitro
Jan 11 2011, 12:43
Skulle tro Joggi hadde ordnet seg med noe, 8.5 år etter at denne tråden ble opprettet
dezso!
Jan 11 2011, 12:55
mange gamle kjente i denne tråden ja. skikkelig kvalitets-bump!
dsr.enigma
Jan 11 2011, 12:57
denne falt i smak! godt gjort å dra fram en så gammel tråd!
dsr.immo
Jan 11 2011, 16:41
n1 idastenberg. Hmm.. En snill person eller har selgere begynt å tråle nettet for å selge kursene sine?
..det er nok det siste, noe som gjør det til reklame noe som gjør at vi kanskje burde editere bort f.eks. firmanavn i teksten.. er dog litt for funny så lar det være