Har prøvd ørten forskjellige måter å få xboxen min til å takle avspilling av hd-innhold med H.264-innhold, da spesielt .mkv-filer - og absolutt ingenting har virket. Det jeg gjør nå for tiden er at jeg kjører TVersity på pcen og streamer innholdet til xboxen. Dette fungerer ypperlig på vanlig low-def .avi-filer, men nekter plent å takle mer interessante formater.
Så vurderer nå å skaffe meg en mediaspiller. Har tittet på AC Ryan Playon!HD, og den får jevnt over god kritikk, takler så og si alt, og er ikke rent ille på pris heller. Den jeg vurderer er denne; http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=481572 .
Så ..det jeg lurer på.. er det noen som har noen erfaring med denne, eventuelt andre varianter (HD mini, evt andre fabrikater) og som kan gi noen tips på om det er noe å bare glemme? Jeg er spesielt interessert i å vite om det går fint å bruke hdmi for å overføre bildet til tv, men bruke den optiske lydutgangen for overføring av lyd til forsterkeren. Jeg har desverre en eldre forsterker som ikke lar meg koble alt av hdmi-utstyr gjennom forsterkeren.