Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sas vs norwegian
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.enigma
Hepp hepp!

Bestilte i går kveld tur til haugesund, viste seg kjapt at jeg hadde fått oppgitt feil dato og skulle egentlig reise 1 uke senere..

Det litt spesielle er at jeg reiser med SAS nedover og norwegian hjemover pga flytider.

ringte norwegian å sa at jeg måtte skifte fly.. greit det: koster 768 kr
ikke annet valg enn å betale det.

deretter ringte jeg sas: greit vi sletter turen du har nå så bestiller du bare tur når du vil.

prisforskjell: sas: 1067 hver vei med endring (om jeg skulle brukt dem til å fly fra haugesund og hjem igjen også)
Norwegian: 2300 kr en vei.

...
dsr.stoffis
leit.

men norwegian har Bjørn Kjos buttrock.gif
dsr.ghod
Vel, bestill riktig så er Norwegian billigst... dork1.gif
dsr.enigma
QUOTE (dsr.ghod @ Oct 14 2009, 21:23 ) *
Vel, bestill riktig så er Norwegian billigst... dork1.gif

faktisk ikke.

Norwegian var dyrere i utgangspunktet tilogmed før alt av "ekstrakostnader" som bagasje og setereservering kom på banen.

de har enkelte flygninger som har veldig billige plasser. Men det har sas også!
dsr.ghod
Vel, i går så tok jeg en totalt random dato oslo -> bergen og bergen -> oslo med både sas og norwegian.

Jeg får DOG ikke lov å poste disse bildene her pga noe tull, men jeg kan godt sende screenshottene til deg, så kan du hoste dem, evt forklare meg hvorfor det viser seg at Norwegian er billigere... dork1.gif
dsr.hansiball
De siste to årene har jeg flydd til og fra bergen sikkert et 20-talls ganger og det viser seg at det er ikke store prisforskjellen på de to selskapene over tid. Det som derimot har visst seg å være en vesensforskjell er servicen. Sas har det siste året virkelig lagt seg et hestehode foran Norwegian når det gjelder service. Liker Kjos, men liker Sas enda bedre. ok.gif
dsr.coyote
Dette er veldig fra dato til dato.. Å hvor man reiser,,, Er bestandig lurt å sjekke begge..
Fra gang til gang...
Men for min egen del som må reise med Widerøe skal eg videre med fly, så bestiller eg nesten bestandig SAS..
For reiser eg med Norwegian så må eg sjekke inn bagasjen min på nytt i Bodø, siden de ikke samarbeider med Widerøe eller SAS.
Reiser eg med Sas så sender de bagasjen videre med det SAS flye eg tar.. Det er er som regel verdt de små kronen det er snakk om, hvis eg ikke har kjempe kjempe god tid i Bodø, å vet at eg bare skal sitte der å vente..
dsr.fox
avgjørende hvilke vei du reiser også, alltid dyrt til oslo om morgen, alltid dyrt hjem fra oslo til bergen på ettermiddagen.
Sas bort om morgenen inkluderer frokost, norwegian hjem igjenj er billigst.

Reiser ofte bergen-oslo og jeg opplever nesten alltid at norwegian er billigst, men tuller du med bestilligen er de håpløs.
Prisforskjellen er ikke veldig stor, men frokost bort om morgenen er litt snadder.

:-)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.