Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hijab i politiet?!
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.zylark
Dagbladet

Det er så mye galt med vanvidded at det er vanskelig å vite hvor man skal starte.

Først og fremst, en uniform er en uniform. Ikke ett hvilket som helst antrekk, men ett arbeidsantrekk. I dette tilfellet ett arbeidsantrekk som representerer statens vilje, innen ymse grenser (som overlappes av andre statlige organer, men det er en annen sak. Men de og bruker uniform biggrin1.gif ). Staten sist jeg sjekket, er ikke ett teokrati, med ett politi som flagger religiøs tilhørighet.

Si meg, er man religiøs nok, i muslimsk retning, til å insistere på Hijab, så burde fruen også ha problemer med å se på menn, langt mindre faktisk ta på dem. Kan man fire på det ene, kan man fire på andre. Eller kortere, skal man ha ett yrke som krever publikums tillit, så flagger man ikke symboler som vekker publikums mistillit.

For ikke å snakke om nivået av ryggradløshet i de øvre rekker av politimyndighetene og deres nære politiske kontakter og allierte. Og akkurat nå som jeg var glad fordi blasfemi-fadesen var avgjort.

fix13.gif
dsr.stoffis
Etter det eg har forstått så e det forskjellige grunner til at muslimer bruker hijab. Det ikkje nødvendigvis bare de som e konservativ, fundamentalister eller de som blir satt på plass av mennene sine som går med det. Men ja, eg vet ikkje helt ka eg skal synes, men eg har ingen problemer med det. Akkurat som om eg driter om de går i bukse eller skjørt, eller om man har bart eller ikkje. (Politi med bart e lett å foretrekke dog fix14.gif)
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.zylark @ Feb 5 2009, 07:30 ) *
Og akkurat nå som jeg var glad fordi blasfemi-fadesen var avgjort.

Akkurat samme her. Syns også det er litt merkelig at ikke femminister her i landet roper høyt, når det faktisk er en sak for de å ta fatt i. Grunnen til at muslimske kvinner må bruke Hijab, altså bunn i grunn, er for at de muslimske mennene, eller menn generellt, ikke skal tiltrekkes seksuellt til kvinnene. Ja, det kan formuleres på mange måte, men det går akkurat på det samme. Mennene skal ikke bli distraherte, kvinnene skal ikke se ut som horer, ect ect. Dette er kvinnediskriminering. Ikke bare religiøs svada. Hjernevaske kan mennene, mens kvinnene tar helgevasken.

Hehe, se for deg dette synet i det du skal løpe ut av banken du nettopp ranet: HANDS UPPP! (Riktignok Burka dette da men fix14.gif)

dsr.ghod
Reidar. Du burde saksøke skolen for dårlig undervisning. Du fortjener å få mye penger tilbake.

Det du linker til er en Burka. Hijab er IKKE det samme som burka.

*LEGGE TIL NOE SKRULLERIER HER ... BLAAAA BLAAAA BLAAA*

Ser denne teksten haxa ut?
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.ghod @ Feb 6 2009, 10:56 ) *
Reidar. Du burde saksøke skolen for dårlig undervisning. Du fortjener å få mye penger tilbake.

Det du linker til er en Burka. Hijab er IKKE det samme som burka.

Hehe fix14.gif READ: (Riktignok Burka dette da men fix14.gif)

(/End of line) I WIN
dsr.ghod
Øy! Den ble redigert inn etterpå, det er jeg overbevist om a6.gif

dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.ghod @ Feb 6 2009, 22:13 ) *

U fail fix13.gif Men sånn generellt sett, live and let die, beste Bond sangen, i'm i right?
dsr.stoffis
QUOTE (ReidarAxl @ Feb 7 2009, 00:08 ) *

U fail fix13.gif Men sånn generellt sett, live and let die, beste Bond sangen, i'm i right?

nei. A view to a kill var jævlig bra, for ikkje å glemme the living daylights med a-ha, som og var snasen. Original versjonen av live and let die var så som så, men coveren til guns 'n var the shit buttrock.gif
dsr.ghod
QUOTE (dsr.stoffis @ Feb 6 2009, 15:56 ) *
QUOTE (ReidarAxl @ Feb 7 2009, 00:08 ) *

Det stemmer stefan. JEG REDIGERTE ETTERPÅ!!!!1111ONEONEONE (Du er sexy)

nei. A view to a kill var jævlig bra, for ikkje å glemme the living daylights med a-ha, som og var snasen. Original versjonen av live and let die var så som så, men coveren til guns 'n var the shit buttrock.gif

Enig Duran Duran og Aha på delt 1 plass, men det er en avsporing.

Fortsatt sikker på du haxa texten Reidar fix14.gif

dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.ghod @ Feb 7 2009, 16:16 ) *
Fortsatt sikker på du haxa texten Reidar fix14.gif

Hehe Oh My Ghod fix13.gif Du ser jo hvis posten har blitt redigert da man smile1.gif Da står det jo nederst på posten; Edited by XXXXX at XXXX. ok.gif
Dessuten, så vet jeg faktisk forskjellen på Hijab, Naqab og Burka. Hvis du sjekker hvor jeg linket bildet fra, så forstår du hvordan jeg vet forskjellen fix14.gif

Men, NEI TIL HIJAB I POLITIET. Kan ikke fatte at vi må faktisk si det i det hele tatt. Politiuniformen skal ikke ha religiøse eller andre symbol på seg, eller med seg.
Kan rett å slett ikke forstå at vi må ha denne debatten en gang. Helt uforståelig.
dsr.ghod
Se på de siste replysene mine nå dork1.gif Ser de haxa ut?

Jeg har jo seff brukt "du har forandret texten" som tull da, men det GÅR ann dork1.gif

*edit legg forørig merke til quotinga i reply #9* fix14.gif
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.ghod @ Feb 7 2009, 20:29 ) *
Se på de siste replysene mine nå dork1.gif Ser de haxa ut?

Jeg har jo seff brukt "du har forandret texten" som tull da, men det GÅR ann dork1.gif

*edit legg forørig merke til quotinga i reply #9* fix14.gif

Nei jeg ser faktisk ikke at den er endra nei, selv om da jeg har sett det før på mine egne poster når jeg har endra de. Mulig det er bare den som "eier" posten, som kan se når det er endra osv..

MEN, hva har det å si da? fix14.gif Jeg vet uansett veldig godt forskjellen på Burka, Niqab og Hijab. Tro det eller ei fix14.gif
dsr.ghod
Det er ikke noe morro å krangle med deg når du ikke blir hissig :(

*hihi*
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.ghod @ Feb 7 2009, 23:53 ) *
Det er ikke noe morro å krangle med deg når du ikke blir hissig :(

*hihi*

Arrrrrgh! Og mens vi er inne på pirater; Once upon a time, there was a pirate with a steering wheel hanging out of his pants, that walked into a bar. The bartender quickly pointed out
that the pirate infact had a steering wheel hanging out of his pants, and the pirate then replied: Yarrrgh i know, its driving me nuts. Arrrrgh Arrrgh Arrrrah (Pirat latter) ok.gif
dsr.zylark
Var en artig liten tegning i papirutgaven av BA her på lørdag. Ymse politiuniformer tilpasset ymse grupper. Muslimsk selvsagt, med hijaben. Indisk/Tamilsk med Turban. Jødisk med lange krøller og den der flate hatten de liker så godt. Satanisk selvsagt, mye nagler og slikt. Det var vel ett par til jeg ikke husker i farten.

Når man først begynner å gi en gruppe særretter, beveger man seg inn på en lite holdbar retning.

edit:

Fant denne lille perlen på en blogg:

"Til Politihøyskolen. Jeg er 23 år gammel gutt som er nynazist fra Vinstra. Jeg ønsker virkelig å bli politi, men lurer på om jeg fortsatt kan bruke mitt hakekors-armbind under utdanningen og i polititjenesten?

Dette er et inderlig ønske jeg har hatt i mange år og jeg er oppløftet av at politidirektoratet nå har vedtatt å tillate at politiuniformen tillempes slik at ulike livssyn kan få komme til uttrykk i tjenesten.

Jeg vet at nazismen har gjennom historien blitt misbrukt av enkelte dårlige mennesker, men for meg er nazismen og armbindet noe vakkert og personlig, og en viktig del av min identitet.

vennlig hilsen Vidkunn A. Stomperud

P.S Hvor høye lærstøvler er det lov å bruke?
"

biggrin1.gif
dsr.tuxflux
I England har det vært akseptert i mange år, og folk har ikke noe mindre respekt for kvinnelig politi der fordi de bærer hijab som jeg vet om i hvertfall. Jeg hadde i hvertfall ikke tenkt noe over det. Jeg hadde gjenkjent og akseptert uniformen på samme måte om vedkommende har på seg hijab eller ikke, og det er det som er poenget. Personen mister ingen respekt og autoritet mot folk som ikke bærer et par fordommer selv i min mening.
dsr.zylark
Fordommer?! Det skal være like regler for alle. Det er rett og slett en prinsippsak. Man skal ikke bøye av for alle slags rare påfunn ymse religiøse måtte finne på å kreve. Religion er en privatsak, og er ikke noe man skal flagge som offentlig ansatt.
dsr.tuxflux
Så du mener det er rett å krenke en persons livssyn fordi det kommer i konflikt med jobben deres? Hvis en kvinnelig politibetjent stopper deg i fartskontroll, har du mindre respekt for uniformen hvis vedkommende bærer hijab?
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.tuxflux @ Feb 10 2009, 08:26 ) *
Så du mener det er rett å krenke en persons livssyn fordi det kommer i konflikt med jobben deres? Hvis en kvinnelig politibetjent stopper deg i fartskontroll, har du mindre respekt for uniformen hvis vedkommende bærer hijab?

Men husk en ting, Hijab er en ting. Hva med Same Politiuniform? Nazi symbol på ermet? Husk at mange som bruker nazismen nærmest som religion, værtfall som livsyn. Mange av de igjen som føler at alt dette med Hitler er bare en stygg skygge av nazismen, akkurat som terrorister er en stygg skygge av Islam. Så hvor går grensen?

Hvis Hijab blir tillatt, hva mere bør bli tillatt? Tror du det stopper der? Har du sett de karene som venter på ET, som har slike pyramide formet hatter av aluminium. Hvis den hatten er et symbol fra deres livsyn, hvorfor skulle ikke de få bruke det, når muslimene får bruke Hijab?

biggrin1.gif

dsr.stoffis
no e ikkje eg noe ekspert på islam, men har aldri oppfattet hijab som noe man "velger" å gå me akkurat... i motsetning til alle de tingene du nevner rejdar
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.stoffis @ Feb 10 2009, 10:48 ) *
no e ikkje eg noe ekspert på islam, men har aldri oppfattet hijab som noe man "velger" å gå me akkurat... i motsetning til alle de tingene du nevner rejdar

Det kan jo dra'es to veier det du sier om det. For du har jo absolutt rett, værtfall sett på det konservative islamske synet. Og det er jo sånn sett mange kvinner, ikke bare i østen og afrika for den del, som ikke kan velge seg bort fra selve religionen, ikke bare Hijaben. Skal da norske myndigheter rettferdighetsgjøre akkurat det?

Det er på mange måter sånn i Norge også. Men om en muslimsk kvinne blir TVUNGET av religion, kan hun da også bli TVUNGET som politikvinne til å følge Islamsk lover og regler, og ikke Norske? Eller bli TVUNGET til å skjerme andre Islamske menn i samfunnet, fordi en Islamsk leder, samme mannen som TVINGER henne til å bruke nettopp Hijab sier det? Jeg bare spørr jeg altså, har ingen formening om akkurat det biggrin1.gif

Men om hun da VELGER å bruke Hijab, skal ikke denne ET karen få bruke aluminiums hatten sin også da?
dsr.zylark
QUOTE (dsr.stoffis @ Feb 10 2009, 10:48 ) *
Jeg har lest meg opp endel på Islam, og det er langt ifra hyggelig lesning. Angående hijab, så er det ingen direkte påbud om det innen islam som sådan. Derimot i de mer konservative/politisk islam retninger, tar de "sømmelighets" reglene dit hen at man tvinger kvinner til å tildekke seg. Hijab er som sådan hverken frivillig eller ønskelig for mange muslimske kvinner. Jfr. sømmelighetspolitiet i Iran som titt og ofte fengsler kvinner som viser litt vel mye, ehm, hår.

Dette forslaget er som sådan ett knefall for de mer ekstreme islamske retninger. Og er det en ting vi ikke skal gjøre er det å inngå kompromisser med slike totalitære undertrykkende tullinger.

Man må også huske at de fleste muslimer som kommer hit til landet, er nettopp flyktninger fra slike totalitære islamister. Hva tror du disse tolker politidirektoratet sitt vedtak som? Hva tror du de vil tenke når de ser kvinnelig politi som ser mistenkelig ut som det tankepolitiet de rømte fra i deres hjemland?

dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.zylark @ Feb 10 2009, 14:11 ) *
Man må også huske at de fleste muslimer som kommer hit til landet, er nettopp flyktninger fra slike totalitære islamister. Hva tror du disse tolker politidirektoratet sitt vedtak som? Hva tror du de vil tenke når de ser kvinnelig politi som ser mistenkelig ut som det tankepolitiet de rømte fra i deres hjemland?

QFT
dsr.tigereyes
Uniform = nøytralt...

hvertfvall var det en gang sånn..

Jeg bare ler av det her, at forslaget ikke ble kasta i første instans sier sitt om hvor Norge er på vei..

for særlig at vi hadde fått dratt på oss nisselue hvis vi flytta og begynte i politiet i en muslimsk land...særlig det ph34r.gif
dsr.ReidarAxl
http://www.youtube.com/watch?v=nq4fUv_stCA
dsr.ghod
QUOTE (dsr.zylark @ Feb 9 2009, 18:02 ) *
Fordommer?! Det skal være like regler for alle. Det er rett og slett en prinsippsak.

Du derimot... Du trenger ikke å følge lover og regler dork1.gif

Det gjelder bare alle ANDRE.
bamsefar
For de som vet hvor jeg er på vei, så skal jeg glatt ha samelue om dette blir innført.

'nough said!
dsr.ReidarAxl
QUOTE (bamsefar @ Feb 10 2009, 21:18 ) *
For de som vet hvor jeg er på vei, så skal jeg glatt ha samelue om dette blir innført.

'nough said!

Skal du inn i Politiet? ok.gif
dsr.colin
En uniform er en uniform, og det medfører en nøytralitet. Og hvor skal grensa gå for hva som er tillatt eller ikke? Skal man tillate alle religiøse plagg/symboler, eller gjelder dette kun hijab? Det blir en større suppe ut av det å tillate noe, og eksludere noe annet, så jeg mener uniformen skal følge de reglene som gjelder. Punktum.

Og er ikke noe anti-muslimsk innlegg, bare så jeg har presisert det.
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.colin @ Feb 11 2009, 13:44 ) *
Og er ikke noe anti-muslimsk innlegg, bare så jeg har presisert det.

Jo det der syns jeg var langt over streken altså! Sånne anti-muslimske innlegg som du kommer med der, kan vi altså meg være foruten.

Neida, men det blir så dumt hvis vi må understreke slike ting. Er man kritiske mot USA, er man terrorist. Er man kritiske mot Israel, ja da er man antisemittistisk.
Er man kritisk til muslimer generellt, ja, da er man enten rasist, eller religionshater, eller helst begge delene. Det blir for dumt, rett å slett.

Edit: Og dette er ikke noe anti-colin innlegg, bare så jeg har presisert det. fix04.gif
dsr.colin
Du har alltid vært ute etter meg, Reidar!!!!
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.colin @ Feb 11 2009, 15:58 ) *
Du har alltid vært ute etter meg, Reidar!!!!

Tihi fix13.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.