Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Far Cry 2
DirtyForum > Public > Andre Spill
dsr.zylark
Spillt det nå i gode 8-9 timer siden jeg kjøpte det når det kom ut. Har vel neppe blitt såpass imponert av ett hovedsaklig singleplayerspill siden Mafia. En ting er den fantastiske grafikken, en annen historien som så langt virker på nivå med den i Mafia, dog, fortellingsteknisk ikke på helt samme nivå. Singleplayerdelen er såpass engasjerende at jeg enda ikke har testet ut multiplayerbiten smile1.gif

Det store med FC2 er friheten man har til å gjennomføre oppdragene på, den er tilnærmet fullstendig. Noenlunde som i det første Delta Force og Op. Flashpoint. Bare mer på grunn av fysikkmotoren og grafikken som rett og slett tillater de fleste fremgangsmåter man kan tenke seg, og som man har våpen til å kunne utføre.

Det er noen mindre ting som kunne vært bedre. Ved de fleste veier og kryss er det satt opp kontrollposter. Vel og bra nok, bare det gjør å transportere seg fra A til B noe repetivt, da alle man møter på sin vei, skyter først og spør spørsmål senere. Ideen med slike kontrollposter er god nok, men de burde utvided det litt. F.eks kunne de gjort det slikt at jobber man for den ene faksjonen, kan man bevege seg fritt i områdene den kontrollerer. Og man burde kunne kjøpe "falske" ID papirer slik at man for en gitt periode kunne bevege seg langs veiene i området til den ene eller andre faksjonen.

Vel er borgerkrigsherjede afrikanske land farlig å bevege seg i, men det finnes grenser!

Et lite tips i så måte er å bruke elvene for hva de er verdt. Færre kontrollposter og man kommer oftere kjappere frem. Pluss at man får litt "Apocalypse nå!" feeling av det fix14.gif

En annen liten irritasjonsfaktor, er at fiender tåler litt vel mye. Dette kommer selvsagt an på våpenet man bruker. Men 6-8 skudd fra pistol er litt i overkant. Monterte MG er mer som ertepistoler å regne. Man trenger fort 4-6 treff, og det er ikke like lett da de er mildt sagt unøyaktige selv på medium avstand. Assault riflene er omtrent på CoD4 nivå i skade. Gledelig nok, er sniper-rifler såpass kraftige at ett skudd er nok såfremt man ikke treffer en arm eller bein.

Men den største moroa får man med ting som sier BANG og/eller setter ting i fyr og flammer. Granater, granatkastere, RPGs, molotovs, flammekaster (!!!), IEDs og så videre. De er en fryd å bruke, og ikke minst bivåne effekten av biggrin1.gif

Det er mer enn nok kuler og granater å få tak i fra kontrollposter, våpenhandlere, sikre hus og ymse andre steder, så det er liten grunn til å spare på ammunisjonen. Jo større pyro-show man kan stelle istand, jo mer moro er det smile1.gif
dsr.stoffis
høres fres ut! gief på lan? biggrin1.gif
dsr.ghod
Gleder meg til å teste dette spillet. Det var dog på "ja" lista før jeg leste din rapport, nå er det på UBER JA! lista. :whoho
dezso!
Spillt det noen timer selv nå. Kommer garantert IKKE til å spille dette online. Skytefeelingen er bare helt ræva.

Men grafikken (oooh grafikken!), mobilitet og til dels story gjør det verdt singleplayer hvartfall.
Enig i det meste du sier slarken. Blir litt lei av å herje de samme kontrollpostene gang etter gang..
Men det er et eller annet feil med skytingen. Det bare stemmer ikke helt. :(

Men akk... grafikken! buttrock.gif
dsr.battlerager
Liker flammekasteren!
dsr.zylark
QUOTE (dezso! @ Oct 27 2008, 23:15 ) *
Men det er et eller annet feil med skytingen. Det bare stemmer ikke helt. :(

Hadde noe det samme problemet selv til å begynne med. Som om siktingen gikk litt på sirup, at det lagget og ikke var mulig å foreta presise justeringer. Litt som i FEAR online, som er utrolig ekkelt siktemessig.

Det løste seg ved at jeg reduserte noe på grafikken/fysikken selv om den i utgangspunktet fløt bra. Jeg antar at høyere settings, kanskje spesiellt mtp fysikksimuleringen spiser av CPU og RAM, og leder til redusert polling av USB portene. Å sørge for at CPUen har litt, uhm, slark, å gå på løste problemet for min del i det minste. Nå er skytingen like presis som CoD4.
dezso!
QUOTE (dsr.battlerager @ Oct 28 2008, 00:37 ) *
Liker flammekasteren!

hahaha.. enig. Jeg har svidd av nesten hele Afrika nå orob.gif
Pyromaner må like dette spillet
dsr.realhero
Ok, Detta spillet var råmorro!
Har springi rundt og plukka huer av npcer i Afrika en del. Verdenen er helt åpen og kjempefin, men kontrollpostene "respawner" litt vel fort syns jeg, og det er en bummer.

Det tidligere nevnte "mange skudd per fiende" problemet må jeg si meg enig i. Det samme gjelder i multiplayer, så frem til jeg klarte å treffe hodet mer en kroppen blei det fort et magasin per død fiende. Det tok litt tid ettersom det er noen år siden sist FPS jeg spilte online, og det var jo bummer.

Når det er sagt blei jeg helt latterlig hekta på å spille FC2 online. Morro med rewardsystem alla CoD4 og sånt smile1.gif
Litt dritt at det er så mye bugs med serverne jevnt over og masse disconnects i ny og ne.

Satt og spilte som en gal mann nå, helt til hele "ranked match" systemet ramla helt for dem :( Kanskje et hint om at jeg bør komme meg i seng?

Realhero out.

P.S. Flashbob er nicket mitt i FarCry. Bare å rope opp om noen skulle se meg biggrin1.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.