dsr.fsu
Aug 13 2002, 09:38
Noen som er høvding på det??
:
Silence
Aug 13 2002, 11:09
Hva trenger du hjelp til da?
dsr.fsu
Aug 13 2002, 11:15
Trenger hjelp med å lage en søkefunksjon i en base, denne funksjonen må kunne finne frem alle som har en fellesnevner (kundekat.)og kundenr.
Har prøvd med autofilter og det er igrunn den funksjonen jeg er ute etter, men vil ha et felt der jeg kan skrive inn søket mitt.
:
Silence
Aug 13 2002, 11:21
Hmmm.......har gjort dette en del før iforbindelse med jobben!Må sjekke det litt før jeg gir no forklaring!!Memoryen i toppen har ikke våkna enda!!
dsr.kevin
Aug 13 2002, 11:31
Hmm... Min første idé er litt bambus, men kan gå... Lag en knapp med noe vba kode bak som gir deg en inputboks hvor du kan skrive søkeordet. Deretter søker den i regnearket etter ordet, markerer den første cellen den finner, og autoaktiverer autofilter for den cellen.
Eller kanskje MS Access eller en annen db.... Select * from kundebase where kundekat='horebukk' and kundenr=123123
Bluppe
Aug 13 2002, 11:44
hvis du bare skal søke in en kolonne av gangen kan du jo bare ha autofilter og bla opp til egen definert. bruke: er lik
og søke på det ordet du måtte ønske.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.