Tenkte å lage en alvorlig topic for en gangs skyld..
Daglig finner jeg nye sider, nye blogger, nye perspektiver, gamle ting som blir gjenbrukt og sider som virkelig involverer meg på forskjellig plan.
Jeg vet jeg helst vil poste en LAAANG liste over sider jeg besøker og dytte de på dere med superlativer og lovnader. Utfordringen blir å finne en.
Så regler for tråden blir som følger:
- 1 anbefaling per post, ikke post uten anbefaling av en side.
- Posten må inkludere lenke (duh!) og beskrivelse av innhold.
- Maksimum en anbefaling per uke (7 dager). Kan hende dette blir forandret hvis det blir for mye aktivitet.
- *Ingen spam*
- Ta deg tid til å gi kudos hvis det er noen sider du virkelig liker. Gjennom PM hvis du allerede har anbefalt en lenke denne uken.
Så her er mitt største funn på nettet dette året, kanskje noen kjenner den fra før:
Tehnology, Entertainment, Design
En side med foredrag på mellom 3 og 25 minutter hver. Masser av dem. Av mer eller mindre kjente og utrolig dyktige folk om utrolig mange tema som opptar dem, f.eks:
- Global Oppvarming
- Lokal Oppvarming (humoristisk innslag, men med en dash seriøsitet)
- Evolusjon / Relgion
- Informasjon og dens vilje til å overleve (bl.a. om genes, memes og temes)
- Psykologi
- Arkitektur / Design
osv osv.
Dette er virkelig en side man kan oppleve på mange plan, som kan få deg til å stille mange spørsmål rundt samfunnet idag. De fleste av disse vever flere tema inn i hverandre som setter ting i kontekst.
Har akkurat avsluttet dagens firetimersøkt på dette nettstedet og jeg har sittet langt over 24 timer og hørt på forskjellige foredrag iløpet av de siste to ukene.