Help - Search - Members - Calendar
Full Version: XP eller Vista?
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.ReidarAxl
Jeg bruker for det meste datan til jobbing i Photoshop, After Effects, ect.. Jeg har brukt Vista i en god stund nå. Men XP har visst kommet med en Service Pack 3, en såkalt preformance pack, eller hur? Er det noen som har testa, hørt om, eventuellt lest om hvilken Windows som er best for tunge program nå for tiden? Har prøvd å google litt på det, men er mange delte meninger om akkurat det. Kommer jo ann på hvilken data du har også så klart. Vista bruker mere RAM, 3 ganger så mye som XP leste jeg en plass. Men med VISTA kan du jo ha 4g RAM, men i XP 3.2, osv.

Leste også om et program til XP, der du kan for.eks bruke din egen USB penn til RAM farm. http://www.eboostr.com/

Leste også, at du kan bruke for.eks PS3 som render farm til After Effects. Kanskje du kan bruke PS3 til spill også, kan jo være litt kult å prøve for noen? fix13.gif
dsr.stoffis
kjøp deg en mac for faen hvis det e det eneste du gjør fix14.gif

ellers har eg lite å klage over med vista, men tror eg foretrekker xp fix14.gif
sjef
reeeeeeidar <3

sier bare XP jeg ass, kan faen ikke fordra vista... >_<

haru msn reidar? :>
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.stoffis @ Oct 4 2008, 17:03 ) *
kjøp deg en mac for faen hvis det e det eneste du gjør fix14.gif

Du mener kjøp MEG. Takker på forhånd ok.gif hehe fix14.gif

QUOTE (sjef @ Oct 4 2008, 20:41 ) *
haru msn reidar? :>

SHÆÆF(T) biggrin1.gif

Har, men bruker nesten aldri fix14.gif Men kan komme på en tur, tror jeg har deg der en plass fix14.gif

Men regner med at jeg kommer til å reinstalere Vista istede (går litt tregt til meg nå, men en format c: funker alltid)
Hvis jeg fjerner Vista, kommer jeg nok til å savne visse funksjoner litt for mye (Vet ikke hvilke enda, kremt..lol?)

dsr.pretana
QUOTE (ReidarAxl @ Oct 4 2008, 15:07 ) *
Jeg bruker for det meste datan til jobbing i Photoshop, After Effects, ect.. Jeg har brukt Vista i en god stund nå.

kjøp MAC
dsr.lasermus
Så lenge Vista ikke kuker med deg så er det absolutt ingen grunn til å bytte til XP bare fordi det er kult å hate Vista om dagen.
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.pretana @ Oct 5 2008, 04:20 ) *
QUOTE (ReidarAxl @ Oct 4 2008, 15:07 ) *
Jeg bruker for det meste datan til jobbing i Photoshop, After Effects, ect.. Jeg har brukt Vista i en god stund nå.

kjøp MAC

Det blir biggrin1.gif En dag i framtiden.. fix14.gif Sammens med semi pro kamera.

QUOTE (dsr.lasermus @ Oct 5 2008, 11:18 ) *
Så lenge Vista ikke kuker med deg så er det absolutt ingen grunn til å bytte til XP bare fordi det er kult å hate Vista om dagen.

Det er sant. Men jeg tenker kun på å ha best mulig system til å jobbe på. For å få utnyttet all den lille maskin kraften jeg har. Jobbet en del med 1440x1080 rå film, men har skalert det ned til 1280x720, funker litt bedre, men tar fortsatt mye tid på tunge elementer som jeg prøver å få inn. Og blir mindre kvalitet, både av nedskalering og gjøre om pixel ration til 1, men det er en annen sak igjen.

Men er vell flere som formaterer C: "ofte", kanskje så mye som 1-2 ganger i året her? Bare får å tømme for allt av dritt og lort? Har bestandig gjort det jeg værtfall. Stoler ikke godt nok på diverse system cleaner, register cleaner program osv, samme hvilket operatør system man bruker. fix14.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.