Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ukulele!
DirtyForum > Ham & Spam > Film & Musikk > Musikk Instrumenter
dsr.caraghi
Noen av dere som eier en ukulele?
dsr.flanell
Nei, men har testa en, det var ganske fett. Prøvde å lære meg den der Jason Mraz låta. Gikk ikke så bra gitt. Holder meg til bassen fix14.gif
dsr.stoffis
nei men en i bandet har, kvisleis?
dsr.caraghi
Eg skulle gjerne hatt meg en sånn en. Tingen e jo at eg vet minimalt om de og skulle gjerne hatt noen råd ang de forskjellige typene osv fix14.gif
dsr.caraghi
a5.gif kanskje man skulle begynt med den der ja.
dsr.ghod
ER egentlig ukulele så morro? Jeg likte det helt fram til dusten Espen Lind kom med den "nydelige" sangen sin i sommer, etter det har jeg hatt ukulele nest øverst på hatlista mi under den rumenske trekkspillmafiaen.
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.ghod @ Sep 8 2008, 19:56 ) *
ER egentlig ukulele så morro? Jeg likte det helt fram til dusten Espen Lind kom med den "nydelige" sangen sin i sommer, etter det har jeg hatt ukulele nest øverst på hatlista mi under den rumenske trekkspillmafiaen.

nei

det e kjempeteit, veldig gøy i fem min, men e faktisk overraskende vanskelig å spille på, skal litt til å få det til å høres fett ut violent-smiley-019.gif
dsr.caraghi
QUOTE (dsr.stoffis @ Sep 8 2008, 20:27 ) *
QUOTE (dsr.ghod @ Sep 8 2008, 19:56 ) *

nei

det e kjempeteit, veldig gøy i fem min, men e faktisk overraskende vanskelig å spille på, skal litt til å få det til å høres fett ut violent-smiley-019.gif

Man kan da ikke ha ukulele øverst på hatlister gud. Mere sjarmerende instrument finns ikke. Espen Lind suger jo uansett hvilke instrumenter han betjener, det kan vi vel enes om smile1.gif

E det vanskelig å spille altså stoffet? Kan ikke helt skjønne det. Ukulelen er jo mindre enn en gitar i størrelse og har jo en streng mindre. To ting som vel gjør uku'en lettere å bruke enn en gitar.

Eg smiler hvertfall hver eneste gang eg ser eller hører ukuleler. ok.gif
dsr.stoffis
mje, eg syns det e vanskelig:p men, det e vel sikkert fordi eg spiller gitar og då, grepene e nemlig ganske forskjellig, plus fingrene mine passer ikkje til de små båndene/strengene fix14.gif
dsr.caraghi
aha! en fordel for meg då at eg e totalt ubrukelig på gitar ( ref: har du pisst deg ut kenneth )
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.caraghi @ Sep 8 2008, 22:00 ) *
aha! en fordel for meg då at eg e totalt ubrukelig på gitar ( ref: har du pisst deg ut kenneth )

gayrockfinalhope.gif
dsr.fsu
dsr.nitro
haha Odd fix14.gif
dsr.caraghi
buttrock.gif

Den va rettogslett uendelig tøff!
dsr.stoffis
gief, rett og slett
dsr.realhero
Prøvde en ukulele fettern min glemte igjen her for et par dager siden.
Skjønte ikke en dritt. Hvordan er den stemt i det hele tatt? Blei bare tull.
Den er levert tilbake nå, bare flaks at den er hel fix14.gif
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.realhero @ Aug 11 2009, 19:43 ) *
Prøvde en ukulele fettern min glemte igjen her for et par dager siden.
Skjønte ikke en dritt. Hvordan er den stemt i det hele tatt? Blei bare tull.
Den er levert tilbake nå, bare flaks at den er hel fix14.gif

den eg tafset på var vel i en nesten åpen g eller d. Men, den istedenfor at man har en mørk streng øverst, så e den lys den også. confused? 135.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.