Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bigfoot
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
Pages: 1, 2
dsr.lasermus
QUOTE (ReidarAxl @ Aug 24 2008, 01:29 ) *
QUOTE (dsr.lasermus @ Aug 24 2008, 01:08 ) *
Biologiske harddisker har da ingenting med komprimering å gjøre, og det vil igjen innebære en oppgradering av Ghods pc. Det finnes ting som er umulig, og vil være umulig for all evighet.

Nå er jeg ingen ekspert på området, men leste en gang om biologisk harddisk, CPU osv... Som det visstnok forskes på. Hvis man har en ny måte å lagre ting på, vil man ikke da også ha en ny måte å komprimere med det samme? smile1.gif Så de eventuelle grensene man har nådd på dagens teknologi, vil da bli resetta. Men når det gjelder PC'n til Stefan, så holder jeg meg fast til den himmelske kosmiske stråle teorien! ok.gif

Å øke mulig lagringsplass er ikke det samme som komprimering. Å komprimere er å ta noe og gjøre det mindre, at man har mer plass å legge noe på gjør det ikke mindre av seg selv. Det er ingen nullstilling av dagens teknologi, det er få "kjempehopp", ting utvikles, endres og ting gjøres i små steg. Revolusjoner er for drømmere, evolusjon er virkeligheten.
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.lasermus @ Aug 24 2008, 16:03 ) *
Å øke mulig lagringsplass er ikke det samme som komprimering. Å komprimere er å ta noe og gjøre det mindre, at man har mer plass å legge noe på gjør det ikke mindre av seg selv. Det er ingen nullstilling av dagens teknologi, det er få "kjempehopp", ting utvikles, endres og ting gjøres i små steg. Revolusjoner er for drømmere, evolusjon er virkeligheten.

Jeg ser den, men jeg mener når du har en helt ny måte å lagre ting på, ikke disc, og ikke flash, men en helt ny måte. Da kan man jo få helt nye muligheter å foreta en komprimering på. Ikke sant? thinking.gif Det blir som å bruke aluminium, istede for stål.

QUOTE (dsr.ghod @ Aug 24 2008, 15:55 ) *
Er du helt sikker på at dette er WIN for deg?

Ja, er helt sikker på at det ikke var win for meg, men posten til caraghi i seg selv var WIN ok.gif
dsr.stoffis
laser, du e blitt kjedelig

rejdar, du e rar

gud, eid

alt e umulig = pwnd
dsr.ReidarAxl
ok.gif
dsr.lasermus
QUOTE (ReidarAxl @ Aug 24 2008, 16:11 ) *
Jeg ser den, men jeg mener når du har en helt ny måte å lagre ting på, ikke disc, og ikke flash, men en helt ny måte. Da kan man jo få helt nye muligheter å foreta en komprimering på. Ikke sant? thinking.gif Det blir som å bruke aluminium, istede for stål.

Nei, nye lagringsmåter gir på ingen måte nye måter å komprimere på. Om det er biologisk eller magnetisk, det som lagres og skal komprimeres er 00001010101010, hva man setter det på er irrelevant.

Edit:

Jeg tror jeg vet hva du vil fram til, at man kan lagre feks 051221236515150 vs 01011101. Da får man mer informasjon per symbol, det er riktig, men når man skal komprimere 0204515131 vil den prosentvise komprimeringen være den samme som for 01110100010.
dsr.ghod
Stoffis o.O
dsr.ReidarAxl
Da lærte jeg noe nytt Laser ok.gif

Men for å lure seg bak on topic; Vi er vokst opp med at bigfoots, sjøuhyre, osv.. er bare tull. Det er liksom en del av eventyr. Tror nok det er derfor så mange er skeptiske. Men altså, det er fullt mulig, det sier selv de mest fremstående ekspertene, selv om de er skeptiske på at det er faktisk tilfelle. Men muligheten er der! fix13.gif
dsr.ghod
QUOTE (ReidarAxl @ Aug 24 2008, 15:40 ) *
Da lærte jeg noe nytt Laser ok.gif

Men for å lure seg bak on topic; Vi er vokst opp med at bigfoots, sjøuhyre, osv.. er bare tull. Det er liksom en del av eventyr. Tror nok det er derfor så mange er skeptiske. Men altså, det er fullt mulig, det sier selv de mest fremstående ekspertene, selv om de er skeptiske på at det er faktisk tilfelle. Men muligheten er der! fix13.gif

Jada, og for 50 år siden så mente også de fremste ekspertene at det fantes intelligent liv på mars.
Det ble tilogmed lyst ut en konkuranse, første til å kommunisere med intelligente vesner på en annen planet ville vinne så så mye penger, men mars var det ikke lov å kommunisere med, fordi at folk anså det som for enkelt.
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.ghod @ Aug 24 2008, 18:10 ) *
Jada, og for 50 år siden så mente også de fremste ekspertene at det fantes intelligent liv på mars.
Det ble tilogmed lyst ut en konkuranse, første til å kommunisere med intelligente vesner på en annen planet ville vinne så så mye penger, men mars var det ikke lov å kommunisere med, fordi at folk anså det som for enkelt.

Litt å spore av mener jeg men, det er greit det ok.gif Tror du seriøst at vi er den eneste intelligente sivilisasjonen i universet? Må ikke glemme at grunnen til at vi er til, er kometer som slo ned på jorda og hadde med seg organismer. Eller tror du at de kom til ved at en stein og et støvkorn hadde seg? gayrockfinalhope.gif

Ingen som kan tenke seg hvor stort universet er en gang biggrin1.gif VI VET INGENTING!! (ikke bruk den imot meg da!!) ok.gif
dsr.ghod
Svaret med kommunikasjon og mars, var mere på din forrige tråd om at "før trodde folk på huldre, sju udyrer etc etc", DE HAR FORTSATT IKKE BLITT BEVIST EKSISTERER. Akkurat som intelligent liv på akkurat MARS.

At det finnes intelligent liv (eller har eksistert) itelligent liv tidligere i historien ett annet sted i universet, det ser jeg ikke bort ifra.
dsr.lasermus
QUOTE (ReidarAxl @ Aug 24 2008, 19:10 ) *

Litt å spore av mener jeg men, det er greit det ok.gif Tror du seriøst at vi er den eneste intelligente sivilisasjonen i universet? Må ikke glemme at grunnen til at vi er til, er kometer som slo ned på jorda og hadde med seg organismer. Eller tror du at de kom til ved at en stein og et støvkorn hadde seg? gayrockfinalhope.gif

Ingen som kan tenke seg hvor stort universet er en gang biggrin1.gif VI VET INGENTING!! (ikke bruk den imot meg da!!) ok.gif

http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_the_universe

13ish milliarder år gammelt, max hastighet er lysets hastighet, ergo er universet ca 26ish milliarder lysår stort i diameter ^^

Selvsagt er sannsynligheten stor for at det har eksistert, fortsatt eksisterer, eller kommer til å eksistere andre intelligente vesener i verdensrommet. Det vil neppe være som star wars/trek derimot fix14.gif

dsr.stoffis
QUOTE (dsr.lasermus @ Aug 24 2008, 19:24 ) *
QUOTE (ReidarAxl @ Aug 24 2008, 19:10 ) *

http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_the_universe

13ish milliarder år gammelt, max hastighet er lysets hastighet, ergo er universet ca 26ish milliarder lysår stort i diameter ^^

Selvsagt er sannsynligheten stor for at det har eksistert, fortsatt eksisterer, eller kommer til å eksistere andre intelligente vesener i verdensrommet. Det vil neppe være som star wars/trek derimot fix14.gif

stargate då? barteoro.gif
dsr.ReidarAxl
Var bare litt sarkasme Stefan fix14.gif Hehe, jeg mener, jeg kommer himmelske kosmiske ståler osv...

Men det du skriver Laser, det er noe vi tror. Ikke noe vi vet. Jeg gidder ikke å prøver å tenke på hvor universet ender. Men, gi oss noe nytt å diskutere da!! biggrin1.gif
dsr.lasermus
Ja, når du bare tar alt vitenskapen har utledet fram til nå og setter det til side for dine egne teorier så er det vel egentlig ikke så mye mer å diskutere.
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.lasermus @ Aug 24 2008, 19:44 ) *
Ja, når du bare tar alt vitenskapen har utledet fram til nå og setter det til side for dine egne teorier så er det vel egentlig ikke så mye mer å diskutere.

Må jo det fix14.gif Visst ikke har jeg jo ikke noe å stille opp med ok.gif
dsr.caraghi
Synes denne diskusjonen begynner å bli ubehagelig her. Dere snakker om andre livsformer i universet og at livet på jorda kom med meteorer som slo ned på jorden. Alt dette er jo riv ruskende galt. Det eneste som er sikkert er jo at vår herre skapte jorda og universet. Alt dette snakket er jo direkte farlig. Jeg ber for dere.
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.caraghi @ Aug 24 2008, 22:47 ) *
Synes denne diskusjonen begynner å bli ubehagelig her. Dere snakker om andre livsformer i universet og at livet på jorda kom med meteorer som slo ned på jorden. Alt dette er jo riv ruskende galt. Det eneste som er sikkert er jo at vår herre skapte jorda og universet. Alt dette snakket er jo direkte farlig. Jeg ber for dere.

a5.gif

for å være ærlig heller eg mer til vårherre enn meteorer 82.gif
dsr.ghod
Jeg vet ikke helt hvordan norrøn mytologi mener vi ble skapt, men jeg er helt klart for den tankegangen! Snorre ftw!
dsr.ReidarAxl
OK! Nå begynner det å bli skummelt her fix14.gif Caraghi og Stoffis, denne er til dere! Se den smile1.gif

http://www.youtube.com/watch?v=E_EXqdJ4L7I

dsr.stoffis
QUOTE (ReidarAxl @ Aug 25 2008, 00:32 ) *
OK! Nå begynner det å bli skummelt her fix14.gif Caraghi og Stoffis, denne er til dere! Se den smile1.gif

http://www.youtube.com/watch?v=E_EXqdJ4L7I

old gayrockfinalhope.gif
dsr.ReidarAxl
doh! hehe biggrin1.gif
bamsefar
Dette ær fæli greier ass!

Hvorfor?
Fordi dette har pågått så lenge nå at jeg har mistet totalt innblikket på hvor, når og ikke minst om folk faktisk snakker ironisk, sarkastisk og kanskje en smule provokativt. Eller om jeg må komme med psykologiboka på samtlige! fix14.gif
dsr.caraghi
Snakker du generelt eller om tilstander her inne på forumet Bamse? Jeg vet hvertfall at jeg sliter generelt med å forstå om folk er sarkastiske, ironiske og provokative. Er det mine evner til å skille slikt som er sviktet, eller er det omverdenens bruk av slike virkemidler som er på styr? Kan også nevne at min egen evne til å bruke de samtidig er blitt svekket av de tilstandene. ( ref min vår herre post som var ment både sarkastisk, ironisk og provokativ men som kanskje kan ha fremstått ektefølt og troverdig)

Grunnen til at jeg streifet innom gud i det hele tatt er denne:

Religionen har den største skylden for at tankeapparatet vårt ikke er kommet langt nok. Vi har hatt en enorm teknologisk utvikling, den ligger uhyggelig langt foran vår erkjennelse om hvem vi er og hvorfor.

G.Nygårdshaug

Bigfoot eller ikke. Vi, menneskene, er nolduser i beste fall. Vi har alle muligheter, men henger sørgelig fast i tradisjoner, overtro og enormt avleggse styresett.

Avsluttningsvis vil jeg si at Prettan igrunn sa det best

selvagt er det ikkje umouigt, men bare ekstremt vanskelig (og meg ekstremt vanskelig mener eg netsten umulig fix14.gif

biggrin1.gif

..og ja Bamse. Psykologiboken bør nok først og fremst brukes mot eget vesen før mot andres. Det at man føler den trengs er grunn nok bare det smile1.gif
dsr.ReidarAxl
Oh shit, vi har vekket Bamsen! ok.gif

Vell, jeg er uskyldig, samme hva det gjelder! fix13.gif Men Bamse kommer med en spennede ting her. Psykologi. Det kan nemelig tenke seg at dere alle er noe jeg inbiller meg. Det kan hende at jeg ligger egentlig i koma etter en romskip ulykke. Forbi det er jo ikke umulig det. 135.gif

plystre.gif
dsr.ghod
QUOTE (dsr.caraghi @ Aug 25 2008, 00:58 ) *
Snakker du generelt eller om tilstander her inne på forumet Bamse? Jeg vet hvertfall at jeg sliter generelt med å forstå om folk er sarkastiske, ironiske og provokative. Er det mine evner til å skille slikt som er sviktet, eller er det omverdenens bruk av slike virkemidler som er på styr?

Denne går ikke kun til caraghi, men til alle som har rasket ned noen ord her.

Forum ER selve oppskriften på sarkasme, ironi og provokative innlegg. For å nevne noe. Dette gjelder ikke bare dsr forumet, men forum generelt.
dsr.caraghi
No tenkte ikkje eg bare på forums ghod. Var nok i mye større grad den muntlige bruken av disse virkemidlene jeg sliter med. Sarkasmen og ironien som brukes til hverdag og fest liksom.

fix14.gif
dsr.ReidarAxl
QUOTE (dsr.caraghi @ Aug 25 2008, 16:28 ) *
No tenkte ikkje eg bare på forums ghod. Var nok i mye større grad den muntlige bruken av disse virkemidlene jeg sliter med. Sarkasmen og ironien som brukes til hverdag og fest liksom.

fix14.gif

Er ikke bestandig lett det nei biggrin1.gif Men liker å ta det hvis man kjenner personen personelig. fix14.gif
dsr.volcomer
Når man prøver å definere hva som er mulig og umulig må man sette rammer for hvordan det skal gjennomføres/utøves. Gjør man ikke det, er det litt som å spille ludo mot en 5 åring; fantasien til 5 åringen bestemmer reglene og de er da flyktige og endres med humøret. Siden fantasien ikke har noen grenser er det en unaturlig ramme å sette for hva som er mulig og umulig.

Når det gjeler Bigfot er han, Loch Ness monsteret, Påskeharen, Julenissen, Do Draugen og Tannfeèn i samme klasse. Nei vi har ikke kartlagt havbunnen over allt, og med god grunn, men vi har kartlagt allt av landmasse, og vi har vært stort sett over allt (+/- noen kvadratkilometer) At dem finner nye planktonarter og fiskesorter daglig er ikke rart siden det kun er i nyere tid vi har funnet ut at vi burde lete etter dem, og har teknologien til å lete ganske grundig. At vi ikke fannt 120 000 aper i amazonas er ikke så rart siden ingen lette etter dem.... vi vet hva aper er og disse apene var ikke en ny rase aper, de hadde bare gjemt seg. At det ikke er dukket opp så mye som ET doumentert bevis på Bigfoot, når hver bidige "redneck" wannabe zoolog med et engangskamera, en litt naiv tiltro til hollywood, så snart dem har litt tid til overs beinflyr uti skogen på leting etter dyret, er vel bevis nok.

P.S de folka de "fant" i Amazonas som ikke hadde hatt kontakt med folk før, var en hoax det og. Men se det positive i det.... hvis vi fortsetter å hugge så har dem ingenplass å gjemme seg om en 50 års tid, så da slipper vi å drive å lete der noe mer smile1.gif

Men for å runde av. Bigfoot, "crop circles", Loch Ness monsteret osv osv er en hoax. Biologiske harddisker er mest sannsynligvis en misforståelse av noen forsøk de gjorde for et par års tid tilbake med igler, hvor testene viste at iglene hadde i ekelte tilfeller tilsavrende 50 millioner transistorer... noe som viste seg å være svært upålitelig og variabelt. Kosmiske stråler gjør ikke umulige ting mulige, de er bare med på å lage aerosoller som igjener med på å danne skyer. Og ja, om man setter sunn fornuft (og fysikkens lover om ikke det er nok) som ramme så er det ting som er umulige.

/bømp fix14.gif
dsr.ReidarAxl
ICH DECLINE gayfight2.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.