Hallo!
Jeg og flickan har nettopp flyttet inn i ny leilighet, internett er med i leien fra han vi leier hos, som bor under oss.
Vi har kun trådløst nett nå fra en router som er plassert et eller annet sted under oss. Vi har ikke fulldekning noe sted i leiligheten, men på soverommet har vi 4/5 hakk i windows. På "kontoret" i motsatt side og litt høyere opp(6 trins trapp opp) i leiligheten har jeg 1/5 i dekning.(tipper leiligheten er rundt 60 kvadrat og det er vel ca 6-7 meter mellom rommene. Dlink programmet som fulgte med den tråsløse USB saken jeg kjøpte sier den har 0% signal, men den er fortsatt koblet til.
Jeg prøvde spille Dialo 2 i sta men det hakket noe veldig pingen spiket mye og jeg mistet tilkoblingen 3-4 ganger. Og på en 20mbit linje lasta jeg ned i max 400kb/sec
kjøpte også et tråsløst gaming reciver fra belkin i håp om å bruke den i stua til den gamle xboen som jeg bruker til media center, men denne fikk jeg ikke konfigurert engang siden dumme meg bruker vista.
Så jeg vil tilbake til det jeg kjenner best. Trådnettverk evt trenger jeg andre løsninger som kan funke bra.
Jeg har ikke noe uttak her oppe, jeg har kun tråsløst signal som går opp hit, og ikke et veldig sterkt et. Det vil da kanskje ikke lønne seg kjøpe et accespunkt og bruke som repeater? men det kan jo kanskje funke?
En annen ting jeg har tenkt på er Powerline networking, men har ikke noe særlig erfaring med det. http://www.netgear.com/Solutions/HomeNetwo...Networking.aspx
Funker det som jeg vil det skal funke. 1 kabel fra han vi leier hos sin switch til en sak i stikkontakta så fra stikkontakta og ut i en trådswitch hos meg?
Eller funker det som jeg frykter det gjør. 1 kabel fra han vi leier hos sin ruter til en sak i stikkontakta og så må jeg ha 1 stikontakt sak pr enhet jeg skal ha på nettet? Og da siden den må koblet i han vi leier hos sin ruter så mister han sitt eksisterende trådnettverk?
Er det evt noen andre måter jeg kan få det trådløse signalet over til kabel? ville spart meg en del penger i nettverks adaptere til x360 og gamle xboxen. (om jeg i det hele tatt får tak i noe til den gamle)
Letteste er kanskje bare å høre med huseiern om han kan skaffe/jeg kan kjøpe en N Rutern og sette nede hos han så burde vel signalet holde?