Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Verdt og tenke på.
DirtyForum > Public > World of Warcraft
maridan
Heisann smile1.gif

Vil bare få ut noen tanker om noe som skjedde i går da jeg og eneklte andre DSR medlemer ble med på en PuG bestående av en del randoms og Empiricus medlemmer. En del rot med tacts og diverse annet gjorde at Gruul og Magtheridon som ofte kan gjøres på rundt en time nærmet seg tre/tre og en halv. Folk ble naturligvis i en slik setting rastløse og mindre pene kommentarer ble slengt mot hverandre på kryss av guilds. Runnet endte med at enkelte disbandet og til slutt fikk vi alle nok og gav opp. Høres dette kjent ut? ja det er stort sett dette man møter i PuG's.

Poenget mitt med dette er at vi vet ALLE sammen hva PuG's innebærer (venting, roting, wiping) så jeg håper at alle som blir med på noe slikt i fremtiden tenker seg godt om før de sier ja takk til en invite. Jeg sikter ikke mot noen nå, dette skjedde fra alle sider, men jeg bare følte at det ble for dumt og bruke alt som var igjen av focus på whining.

DSR er et guild jeg dessverre har mindre kjennskap til en Empiricus da jeg tidligere var medlem i guildet: VoneA som ble til Empiricus og det er tydelig at det er stor forskjell mellom våre to guilds. DSR er etter min oppfatning veldig konsentrert og "kanskje" (Jeg vet ikke dette siden jeg ikke kjenner dere så veldig godt) litt mer "go go go" en Empiricus. Når det først er sånn så kommer ting som i går dessverre til å skje. DSR vet jeg hadde veldig gode resultater fra pre TBC og jeg betegner dere en smule hardcore selv om dere ikke nødvendigvis raider 25 mans, for jeg er fullt klar over at dette har DSR skills til. Mye av dette er kanskje fordi jeg kommer fra et veldig "slapt" guild med mye humor og kanskej en del roting. Vil bare gjøre obs på at det er dessverre ikke så mange som er "like gode" som dere som har holdt på i 40 manns raids og sett ting folk som jeg aldri kunne sett.

Snakket en del med raidleadern fra i går som tilfeldigvis er dama, diskutert, og kommet frem til at det er vi som er "gjester" i et slikt raid og det gir oss ingen rett til å slenge dritt til andre guilds og osen de velger og lede sine raids. Jeg er selvfølgelig også enig i mye som ble sagt i går, men alt i alt så er det vi som er gjester som tar et valg med og bli med og vi kjenner alle til risikoen når man setter sammen et raid med mennesker som vanligvis ikke raider sammen og ikke kjenner spillestilen til hverandre :/

Ble langt dette her, men følte at dette måtte ut på forumet, så får dere gjøre opp deres egen mening om hvem som hadde skylda, men vær snill og tenk litt over det som står her før dere legger ut på deres neste PuG, for det som kan virke som en selvfølgelig hs situasjon pga happywipe, kan oppfattes veldig annerledes av andre smile1.gif

Håper jeg klarte og formulere meg ok og håper på tanker rundt dette fra dere smile1.gif

Ha en fin dag!

Marius - Majijus Enh shaman
maridan
Sorry for skrivefeil smile1.gif
dsr.lasermus
Beklager for det lille utbruddet mitt etter første wipe på Magtheridon, men akkurat det synes jeg var nesten på sin plass (minus litt overdreven ordbruk). Her bruker vi en lang tid på å finne ut hvem som gjør hva, og så klarer en å ta et organisert ninjapull. Det blir faktisk for dumt, PUG eller ikke. Gruul gikk rimelig greit egentlig, det var bare på Mag at tålmodigheten ble strekt litt for langt. Ting tok veldig lang tid, og resten av raidet fikk ikke høre noe særlig at det ble jobbet med taktikker, vi sto bare og ventet og ventet. 20 minutter med organisering av tanks/healers/klikkers per forsøk er litt for mye.

Vet ikke helt hva mer jeg skal si, jeg klarer ikke å produsere så store mengder tekst av gangen. Pinetrine gjorde en god jobb med å ikke bli påvirket av alt styret rundt. Jeg synes at det er synd at Empiricus sine egne medlemmer flamer hverandre i raidchat.

For å svare på raidkultur i dsr vs Empiricus. Kanskje vi er litt "hardcore" og det jeg kommer til å si bekrefter vel litt det. Når man er i et raid så er man der for å gjøre en jobb. Moroa kommer fra å gjøre denne jobben riktig og effektivt. Wiping er i utgangspunktet ikke akseptert, men såklart, uhell skjer. Det er ingen som har noe problemt med å wipe på vanskelige bosser. Jeg vet ikke hvor mange wipes vi hadde når vi lærte oss Malacrass for eksempel, eller enda tidligere, i Karazhan. Å wipe fordi folk gjør "dumme" ting uten å tenke seg om, og/eller mot bedre vitende er vel strengt tatt det "verste" man kan gjøre i raidsammenheng. Det er heller ikke veldig akseptert å kaste bort tiden til andre, å plutselig gå afk uten å si ifra, eller å la raidet måtte vente på enkeltpersoner. Generelt kan man si at hvis man er borte i 2 min, og det er 24 andre i raidet, så har man kastet bort 48 minutter hvis raidet må vente. 10 minutter dødtid foran en boss blir da 240 minutter, 4 timer.

Jaja, igjen, beklager utbruddet mitt.
maridan
Takk for svar laser, fikk oppsumert det ganske bra med det du skrev og er veldig enig i at når en først raider så skal man gjøre jobben sin for å ikke kaste bort tiden til andre. Bare følte jeg måtte lufte det.
Skal gjøre mitt beste for å få gearet meg opp og involvert meg litt mer med dere. Virker jo som en veldig samlet gjeng i hvertfall smile1.gif

Er bare sånn at dessverre så trenger gimper som meg opplæring så dere får lage et sånn "under opplæring" skilt jeg kan sose rundt med ^^ Ellers vil jeg takke for invite igjen, ble litt fort og brutalt sist da WoW tok litt vel overhånd og jeg bare måtte slutte brått for at det ikke skulle konsumere dagene mine helt :/ Kontrollen er nå betraktelig bedre og gleder meg til å prøve og raide litt ordentlig med "proffene" og endelig spille en klasse jeg syns er morsom smile1.gif (Selv om Dreanei er yuck yuck ^^ )

Ha en fortsatt fin dag:)

Marius
dsr.stoffis
bare vent til eg e hjemme fra ferie, då blir då bråk då! pist.gif

a6.gif
maridan
:O
dsr.immo
Dsr har muligens en del spillere med litt mer "hardcore" innstilling en andre. Men HARDCORE er vi langt ifra og wipes tåler vi mange av så lenge det som nevnt ikke er tull og tøys som fører til det.
På Magtheridon ble det helt forferdelig mye rot. DVS ikke rot.. bare 0 organisering kun tut å kjør. Ingen healing assignment ingen skikkelig assignment på klikking.
Ingen raidleder synlig her heller (Pine?). I chatten var det en annen fyr som drev å spurte etter folk som kunne klikke. Og på vt fikk vi oppdatering fra Laser om det kom noen beskjeder. Noe det ikke gjorde.
Så blir vi bedt om å samles og buffe og mens vi gjør det setter denne "raidlederen" i chatten i gang pullet med 3-2-1-GO.

Du kan si at vi er gjester og skal oppføre oss. Jeg vil på det sterkeste oppfordre Emiricus til å se litt på egene rutiner når de inviterer til PUG og organiserer litt skikkelig. Lykke til med å kjøre sånne runs uten andre inviterte... Skyld gjerne på dsr om det føles bra men at dsr-folk sprakk etter endeløst fjas fratar ikke Empiricus sitt ansvar for raidet. Selv fikk jeg ikke med meg dette for etter første ninjapull tok jeg ALT + F4.
maridan
Mente absolutt ikke å vinkle det slik at jeg ville legge skylden på DSR, absoutt ikke og sorry hvis du tolket det sånn. Jeg skrev bare det innlegget mest for "prinsippet" av pugging. Jeg holder meg helt nøytral og velger på ingen måte og ta noen side, men jeg syns Nina (Pine) gjorde en grei jobb, men det failet med mye ventrilo snakking (norsk??) og lite informering til selve raidet igjennom skriftlige assignments og lignende :/

Mente ikke noe vondt Immo smile1.gif

Cheers
dsr.immo
Neida.. ble kanskje litt sånn tone i min post biggrin1.gif
Men Empiricus bør tenke litt på åssen de organiserer de vitale tingene i de instansene.. da går ting så mye rasskere og greiere. F.eks. at klikking tas av dem selv som er på vt og har kontrollen. Etc etc smile1.gif
Var vel den "vi er gjester" jeg hang meg opp i.. hørtes litt sånn "gjestenes skyld" ut.

Men bevares vi kan alle kutte litt av sutringa å ta slikt for det det er biggrin1.gif
maridan
ok.gif
dsr.realhero
QUOTE (dsr.immo @ Jul 30 2008, 14:10 ) *
Selv fikk jeg ikke med meg dette for etter første ninjapull tok jeg ALT + F4.

Hehe, den er legendarisk Immo dork1.gif
dsr.vize
urk.. e det fælt at æ til og med savne PuGs no? :O wow e et grusomt game!
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.vize @ Dec 22 2008, 22:38 ) *

cøm back vidar gayrockfinalhope.gif
dsr.nitro
QUOTE (dsr.stoffis @ Dec 22 2008, 23:18 ) *

Nei hold deg no for guds skyld vekke fix14.gif
dsr.aleks
Du vet du ikke kan motstå! Join the dark side!
dsr.vize
QUOTE (dsr.nitro @ Dec 23 2008, 10:18 ) *

haha, blizzard eid! æ huske ikke passordet! lett at det ikke blir spilling på mæ!

va det masse arbeid å levle til 80 eller? :O
dsr.aleks
egentlig ikke
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.vize @ Dec 23 2008, 20:06 ) *
QUOTE (dsr.nitro @ Dec 23 2008, 10:18 ) *

haha, blizzard eid! æ huske ikke passordet! lett at det ikke blir spilling på mæ!

va det masse arbeid å levle til 80 eller? :O

lite nok til at du får tatt igjen shammyen (igjen) hvis du begynner no biggrin1.gif
dsr.flanell
Vidar biggrin1.gif! Join in plx!
dsr.vize
uff da... æ klarte ikke å holde mæ, så æ ringte til paris, og dem hadde løsning på passordprobleme... æ måtte bare gjøre en milliard ting, men no skal æ ta ett babystep og teste en 10-dagers trial på wotlk... æ håpe ikke æ like det, wow e jo litt addictive...
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.vize @ Dec 25 2008, 00:37 ) *
uff da... æ klarte ikke å holde mæ, så æ ringte til paris, og dem hadde løsning på passordprobleme... æ måtte bare gjøre en milliard ting, men no skal æ ta ett babystep og teste en 10-dagers trial på wotlk... æ håpe ikke æ like det, wow e jo litt addictive...

gayrockfinalhope.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.