http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavi...bok.php?id=5919
mye prat om lønn til politiet i det siste.... lærere også..
personlig så må jeg si at jeg ikke helt henger med hva de griner så mye for...
Greit nok, enkelte politibetjenter kan bli utsatt for mye risiko innen jobben.. gudene vet hvor mange som går med kniv osv bla i oslo..
i følge politilonn.no er gjennomsnittslønna til en politibetjent 320 000kr i året.. noe som visstnok er så utroolig lite..
vel.. med 1800 timer i året så er grunnlønna til en elektriker 288 000 kr i året (vi krangler oss dog somregel til et par tillegg og havner på ca 320 000).. så at de kan ha det sååå ille det kan jeg nesten ikke fatte og begripe..
Jobber utenbys nå, og med alt av tillegg da, og lokale avtaler så har vi fått til nesten 400 000 i året, noe politiet krever i lønnsoppgjøret i år. Og det uten at de gjør noe ekstra for å få det.
kan noen venligst forklare til meg hva som gjør at de som er politimenn og lærere har det så ekstra vondt? når de faktisk har høyere grunnlønn enn feks elektrikere?
og quote fra linken over:
- Jeg ber bare om en årslønn på 450 000. Er det for mye forlangt ?
... JA! jeg mener faktisk at jeg kan gå så langt som å si det. 450 000 i året er for mye forlangt av en vanlig lærer.. Er så mye sløve, elendige og perverse lærere der ute, at man kan ikke sette opp et lønnsystem på den måten at alle skal få likt.. Innføring av en ellerannen form for akord, eller evalueringsystem som gir lønn er nok heller tingen, slik at de da kanskje kan nærme seg 450 000 kroner..
Mange folk i dag lever i skyer av fantasier, som feks at elektrikere tjener så jævla fett... but hey! we dont! jernbindere tjener ofte 50% mer enn oss.. elektrikere har ikke tjent bra siden 80-90 tallet.. Noe som tydligvis ikke lærere, eller politimenn klarer å finne ut.. for eneste de gjør er å suttre over at de tjener så mye mindre.. Sier vel egentlig det meste; altså at de ikke fortjener noe høyere lønn.. fordi de ikke klarer å innse at de ligger likt med veldig mange andre..
bla grunnlønna til en ikt driftsoperatør innenfor offentlig sektor: 240-260 000 kr..
Hjelper ikke å gi alle høyere lønn, når det eneste følgene er at alle prisene + avgifter går opp.. Kan noen si inflasjon?