Help - Search - Members - Calendar
Full Version: HD-kvalitet
DirtyForum > Ham & Spam > Film & Musikk
dsr.lasermus
Jeg visste ikke hva jeg manglet før jeg så det selv.

Fikk lastet ned en bluray rip av Resident Evil Apocalypse, og damn...

Dette er bilder rett fra filmen. Kvaliteten er helt insane.

(siste bildet har blitt mitt nye bakgrunnsbilde)
(artig film også)
dsr.ghod
Jeg var også noe skeptisk til blu-ray. Jeg så litt på die hard v4 og ble ikke frelst da heller. Først når aldazar begynte å vise bilder av samme screen i LOTR vanlig og LOTR blu ray (gidder ikke google adressa), og lånte meg BBC dokumentaren Planet Earth (med david attenbourough eller.no slikt) SÅ skjønte jeg hvor bra blu ray egentlig er. Det er rett og slett INSANE. fix04.gif
bamsefar
Du snakker om Blu-ray som om høykvalitetsvideo var reservert for det FORMATET, stefan!
Sjekk ut Transformers i HD laser, er noe av det beste jeg har sett så langt kvalitetsmessig (bildet altså, ikke filmen fix14.gif). At Megan Fox er i filmen er ikke en uting det heller dork1.gif
dsr.ghod
QUOTE (bamsefar @ Mar 6 2008, 19:28 ) *
Du snakker om Blu-ray som om høykvalitetsvideo var reservert for det FORMATET, stefan!
Sjekk ut Transformers i HD laser, er noe av det beste jeg har sett så langt kvalitetsmessig (bildet altså, ikke filmen fix14.gif). At Megan Fox er i filmen er ikke en uting det heller dork1.gif

Ring meg om 2 år og fortell meg om det fantastiske utvalget av filmer som finnes i HD`a. gas.gif
bamsefar
Vær så snill, om du skal snakke om HD-DVD (som jeg går ut i fra at du gjør), skriv hele forkortelsen og ikke bare HD (som står for High Definition, en fellesbetegnelse mellom FORMATENE)
dsr.pretana
QUOTE (bamsefar @ Mar 7 2008, 04:09 ) *
Vær så snill, om du skal snakke om HD-DVD (som jeg går ut i fra at du gjør), skriv hele forkortelsen og ikke bare HD (som står for High Definition, en fellesbetegnelse mellom FORMATENE)

da bør du vel kanskje gjøre det selv også?
bamsefar
Det gjør jeg da vitterlig? Du har formatene HD-DVD (som er så godt som dødt, ja jeg vet det) og Blu-Ray. Begge er bortimot lik i kvalitet, de leverer altså HD-kvalitet på bildesiden. Når stefan da snakker om Blu-ray som om High-Def = Blu-ray, så reagerer jeg fordi det er feil og fordi jeg er dønn lei av at samtlige rundt meg gjør den samme assosiasjonen.
dsr.xu
Selv har jeg hatt HD DVD spiller i over et år, og BD spiller i ca 2 mnd. Det å se en DVD film nå er ofte en stor nedtur. Det er ikke bare bildet som er mye bedre i HD, men også lyden er sykt mye bedre. ok.gif
dsr.ghod
Jeg har latt saken ligge død noen dager for min del Bamse fordi at jeg skjønte rett og slett ikke hva du snakket om.
Jeg fatta rett og slett ikke hvorfor du gikk i strupen på meg, men antok at jeg ville skjønne det etter noen dager så jeg tok tiden til hjelp.

Tiden har derimot ikke hjulpet noen verdens ting.

Hva i alle dager er galt med å skrive :

Jeg var også noe skeptisk til blu-ray. Jeg så litt på die hard v4 og ble ikke frelst da heller. Først når aldazar begynte å vise bilder av samme screen i LOTR vanlig og LOTR blu ray (gidder ikke google adressa), og lånte meg BBC dokumentaren Planet Earth (med david attenbourough eller.no slikt) SÅ skjønte jeg hvor bra blu ray egentlig er. Det er rett og slett INSANE.

?

Blu Ray er det eneste formatet jeg har formening om, fordi at det er det eneste formatet jeg har sett. Derfor skriver jeg nada om microsoft sitt format (som jeg faktisk ikke husker navnet på i hodet engang).
Dette blir nesten som å sitte i 2 forskjellige biler med lik motorstørrelse. Bare fordi at jeg har sittet i en 2 liters hundai, så kan jeg ikke drive å fortelle deg om hvordan det var å sitte i en 2 liters Audi.

Take a chill pill dude! FS liksom!
bamsefar
Pff, du vet jeg er kverulantenten selv!
Det var ikke noe personlig her altså, det er bare det at jeg har sett meg grønn på at mange snakker som om Blu-Ray var selve definisjonen på høykvalitetsvideo, noe det ikke er da det bare et et format det blir levert på. En elendig sammenligning blir å snakke om VHS når man mener fargevideo, selv om det er andre medium og formater som leverte fargevideo før VHS var aktuelt.

Bare glem hele "debatten", misforståelse fra min side da jeg trodde du tok det humoristisk når du kom med ditt svar fix14.gif
dsr.xu
Får vel kverulere litt jeg også da. Srefan, HD DVD er ikke et Microsoft produkt, det er Toshiba som står bak HD DVD. smile1.gif
dsr.ghod
QUOTE (dsr.xu @ Mar 8 2008, 00:52 ) *
Får vel kverulere litt jeg også da. Srefan, HD DVD er ikke et Microsoft produkt, det er Toshiba som står bak HD DVD. smile1.gif

Vel, hvem støttet det formatet mest da?
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.ghod @ Mar 7 2008, 19:44 ) *
Jeg har latt saken ligge død noen dager for min del Bamse fordi at jeg skjønte rett og slett ikke hva du snakket om.
Jeg fatta rett og slett ikke hvorfor du gikk i strupen på meg, men antok at jeg ville skjønne det etter noen dager så jeg tok tiden til hjelp.

Jeg var også noe skeptisk til blu-ray. Jeg så litt på die hard v4 og ble ikke frelst da heller. Først når aldazar begynte å vise bilder av samme screen i LOTR vanlig og LOTR blu ray (gidder ikke google adressa), og lånte meg BBC dokumentaren Planet Earth (med david attenbourough eller.no slikt) SÅ skjønte jeg hvor bra blu ray egentlig er. Det er rett og slett INSANE.

?

Blu Ray er det eneste formatet jeg har formening om, fordi at det er det eneste formatet jeg har sett. Derfor skriver jeg nada om microsoft sitt format (som jeg faktisk ikke husker navnet på i hodet engang).
Dette blir nesten som å sitte i 2 forskjellige biler med lik motorstørrelse. Bare fordi at jeg har sittet i en 2 liters hundai, så kan jeg ikke drive å fortelle deg om hvordan det var å sitte i en 2 liters Audi.

Hyundai plix! 82.gif

a5.gif
dsr.ghod
QUOTE (dsr.stoffis @ Mar 8 2008, 17:04 ) *
QUOTE (dsr.ghod @ Mar 7 2008, 19:44 ) *

?

Hyundai plix! 82.gif

a5.gif

Same shit different wrapping.
dsr.monokiller
Gleder seg til å smelle opp BlueRay på 46" full hd skjermen sin.

skryt skryt.
dsr.enigma
Nå skal det vel sies at om det er blueray eller hd-dvd er ikke bildekvaliteten forskjellen...

Oppløsningen på begge er 720i/p 1080i/p og lyd formatene er også det samme.. så det å si at du kun har formening om blue ray fordi det er det eneste du har opplevd er litt spesi...

Fordelen med Bluegay ovenfor hd-dvd er større lagringsevne... ulempene er vel langt større... Bla kraftigere drm, ikke ferdig utviklet format (noe som senere kan få følger for de som har eldre br spillere (kan gå glipp av funksjonalitet.. ... er det her vi skal le av de som har ps3?) og vesentlig dyrere produksjon, noe som medfører høyere pris på spillere og medie...

Og man kan vel allerede nå estimere at BlueRay blir tatt av dage om ikke så alt for lang tid om Terradisk blir "billig", stabil og funksjonabel. I tillegg til at flere og flere leverandører satser på streaming eller nedlastning av hd matriell via nett.
dsr.ghod
Dette er ikke noe "potato / potato".

Jeg kan da umulig annmelde det neste albumet til metallica som kommer om noen år, bare fordi at de har 2 på gitar, 1 på bass og 1 på trommer?
Jeg har ikke sett film på 720 ergo jeg forholder meg kun til det jeg har sett.

Les forøvrig min sammenligning om biler med likt motorvolum.
dsr.enigma
QUOTE (dsr.ghod @ Mar 15 2008, 17:10 ) *

Jeg kan da umulig annmelde det neste albumet til metallica som kommer om noen år, bare fordi at de har 2 på gitar, 1 på bass og 1 på trommer?

nå var vel mitt poeng at bluegay og hd-dvd går for det samme når det gjelder bilde og lydkvalitet, og at forskjellen var lagringskapasitet, drm og pris.. noe du heeelt sikkert ikke har tenkt stort på.. og dermed så er det du har sett kunn en film i en oppløsning av 1080i/p noe som er akkurat det samme enten den spilles av på blueray eller hd-dvd...
dsr.ghod
QUOTE (dsr.enigma @ Mar 16 2008, 01:12 ) *

nå var vel mitt poeng at bluegay og hd-dvd går for det samme når det gjelder bilde og lydkvalitet, og at forskjellen var lagringskapasitet, drm og pris.. noe du heeelt sikkert ikke har tenkt stort på.. og dermed så er det du har sett kunn en film i en oppløsning av 1080i/p noe som er akkurat det samme enten den spilles av på blueray eller hd-dvd...

Jeg vil heller trekke det enda lengre jeg, takket være deg.

Det vil være som å sammenligne en 1.6 L lada (720 P/i) med en 3 L porsche (1080 p/i). biggrin1.gif
dsr.enigma
QUOTE (dsr.ghod @ Mar 16 2008, 14:01 ) *

Det vil være som å sammenligne en 1.6 L lada (720 P/i) med en 3 L porsche (1080 p/i). biggrin1.gif

har aldri sammenlinga de, sa at det er det samme om du bruker blueray eller hd-dvd til å spille av 720i/p eller 1080i/p... get it?
dsr.ghod
QUOTE (dsr.enigma @ Mar 16 2008, 14:20 ) *
QUOTE (dsr.ghod @ Mar 16 2008, 14:01 ) *

har aldri sammenlinga de, sa at det er det samme om du bruker blueray eller hd-dvd til å spille av 720i/p eller 1080i/p... get it?

Nope.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.