Help - Search - Members - Calendar
Full Version: PC problemer
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
dsr.pretana
Har kjøpt nytt hovedkort, prosessor, skjermkort, minne og harddisk, men har litt problemer å få ting til å starte opp.
Kobler alt sammen slike det skal være (tror eg) og vifter (på skjermkort, prosessor og kabinett) og disker starter opp når eg slår på PC'en. I tillegg lyser lyset på hovekortet grønt, og diverse lys på fronten av panelet kommer på.
Problemet er at ikkje noe som helst skjer utenom at vifter/disker starter opp, så noe er åpenbart feil.

Håper noen her kan komme med noen gode tips til ka eg kan gjøre for å fikse problemet.
dsr.jannis
Kommer du ikke inn i bios heller? I så fall så ville jeg koblet fra ALT som ikke treger å være på i starten. (hdd,cd/dvd osv) behold skjermkort seff..så se om bios dukker opp..så koble på en og en komponent.

Sjekke at strømforsyning er kraftig nok?
Kan være feil på minnet?
dsr.enigma
satt minnet i riktige porter?

hvis det er dualbrikker skal de jo settes i parslottene .. ofte 1 +3 , 2 +4
dsr.pretana
Kommer ikkje inn i BIOS, det kommer ikkje noe signaler til skjermen. Har testet å starte opp med minimalt oppsett, og å bytte om på minne-porter uten at det funket.
dezso!
Hadde lignende feil sist jeg bygde. Men har hovedkort med et lite lcd display. Så fikk et hint der fix14.gif
Maskina bare starta og vifter snurra, men ikkeno liv.
Lcd påsto det var dimm failure. Så testa litt rundt ram brikkene.
Viste seg at den ene var defekt.
Så prøv med en og en ram brikke og se om du får noe liv.
dsr.battlerager
Hvis du ikke har display på selve hk'et som dezso snakker om kan du prøve å koble til pc-speakeren. Den gir forskjellige pipelyder når noe er feil. Du kan sjekke hva desse betyr i user manual til hovedkortet.

En ting som er lett å glemme er strøm til cpu og skjermkort.
dsr.monokiller
mhm. har du riktig strømforsyning med den nye 8 pins pluggen som også skal på hovekortet? er en svær plugg til hk og en liten fra strømforsyninga, før var den lille pluggen på 4 pins, til de nye hk må det være en 8 pins......
dsr.pretana
Fant ut av det til slutt etter å ha tatt alle komponentene ut av kabinettet. Det viste seg at en av festeskruene som eg brukte til det gamle hovedkortet stod igjen og lagde krøll for det nye hovedkortet. Takk for alle gode tips smile1.gif
falcon
QUOTE (dsr.pretana @ Feb 6 2008, 19:38 ) *
Fant ut av det til slutt etter å ha tatt alle komponentene ut av kabinettet. Det viste seg at en av festeskruene som eg brukte til det gamle hovedkortet stod igjen og lagde krøll for det nye hovedkortet. Takk for alle gode tips smile1.gif

og hovedkortet funker enda etter det ? ghostface.gif
dsr.pretana
jupps
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.