Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Honk if you hate scientology
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.enigma
http://www.uniquepeek.com/viewpage.php?page_id=1546

as topic says...

vært litt styr rundt en av de mest bizarrereligionene/sektene i verden i det siste.. lo iallefall litt av klippet fix14.gif
dsr.zod
Haha, nice one. Har prøvd å lese litt om det, men den siste filmen satt det på plass for meg fix14.gif
dsr.placid
vel, for å spille "djevelens advokat" et par sekunder:

Scientology; romvesner, ånder, rare skikker, usansynlige historier og teorier...
Dette skiller seg ikke mye fra kristendommen med sin gud, jesus, bønner, usansynlige historier, meningsløse skikker.
Eller fra islam med sin enerådige gud, muhammed, profeter satt på jorden av gud, bønner, og ellers mye av det samme som kristendommen.
Eller fra en hvilken som helst annen religion.

Eneste forskjellen er at scientology er veldig nytt, høyst utradisjonelt, og har mange profilerte personer med som får det til å virke totally wacko.

Same crap, new wrap.

Jeg er forresten ateist og tror på evolusjon etc, men for hva det er verdt; teorien om at vi er satt her av romvesner er 1000x mer sansynlig enn at vi er skapt av en gud for meg.

Og ja, jeg synes scientology er like latterlig som deg ok.gif

/rantover
dsr.zod
I utgangspunktet er det like idiotisk som alle andre relgioner som tror på guder og uforklarlige fenomener (selvsagt sett fra mitt subjektive ateistiske synspunkt). Det som gjør det mer latterlig for meg, i forhold til andre relgioner, er at den er oppfunnet i nyere tid hvor man burde være opplyst nok til å ikke gå på slik hollywood sprøyt. At man i tillegg kaller "Troen" for scientology, som vel direkte oversatt betyr noe slikt som kunnskaps logikk/årsak, som uansett latinsk betydning for meg gir et inntrykk av at dette er en tro som stammer fra vitenskap og kunskap, gjør det ekstra latterlig når man ser innholdet.

Når det er sagt har jeg ikke noe mer til overs for de kristne homofobene som plager de som ønsker å tro på dette, og det er ikke overaskende at det kommer fra amerikanerene som fortsatt ikke har sluttet med korstogene sine.
dsr.lasermus

The Internet vs Scientology, FIGHT smile1.gif

http://deathboy.livejournal.com/1082404.html
dsr.zod
they got rickrolled!111
dsr.stoffis
a5.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.