Help - Search - Members - Calendar
Full Version: "høyt nivå i norsk fotball"
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
Pages: 1, 2
dsr.enigma
etter at rosenborg knuste valencia 2-0 hjemme og 0-2 borte så ser jeg erik soler og per mathias høgmo sitter å diskuterer norsk fotball...

også klarer de å komme med at det er et utrolig høyt nivå over norsk fotball... og det første jeg tenker; hva faen? sa de nettop det der?

joda.. de klarte faktisk å verpe ut det der..

Noe som i min mening er helt ufattelig... Det er på langt nært høyt nivå i norsk fotball... har sagt det før og er helt oppriktig når jeg sier at jeg ikke eier trua på at NOEN andre lag i norsk fotball klarer det samme... greit nok.. rosenborg taper mot det dårligste som er i norsk fotball.. rett og slett fordi de ikke eier motivasjon eller innsatsvilje ovenfor lag som egentlig er betraktelig dårligere... Noe jeg syns er svært skuffende og trist for norsk fotball.. fordi vi kunne fått sett en mye morsommere fotballstil utvilke seg hvis rosenborg hadde spilt slik de gjorde i dag i serien.. Spille på markerte spillere, klare trangt spill like godt som åpent.. Og en stålvegg i forsvar som fort knox egentlig burde vært sjalu på..

Vil glatt si at Brann er et gjennomsnittlig bedre lag enn Rosenborg utifra den sesongen her, og etter prestasjonene så er det ikke noe tvil om at Brann fortjener seriegullet langt mer enn Rosenborg... men jeg står sterkt på det at INGEN norske lag har noe de skulle sagt når Rosenborg er på sitt beste...
(nei ikke brann heller) bare synd at de så sjelden er på sitt beste fix14.gif

Uansett..
8.delsfinale here we come! biggrin1.gif (btw.. Rosenborg vinner gruppa etter at de slår Chelsea hjemme)

Lykke til neste år Brann.. alt jeg kan si...
dezso!
Brann uten Andresen neste år blir fiasko...

Satan så digg da.
Rosenborg - Valencia 2-0
Valencia - Rosenborg 0-2
-----------------------------
Rosenborg pwnz!

Chelsea i -5 grader og snøvær blir jo kos fix14.gif
dsr.caraghi
Eg tror norsk fotball pr. dags dato er bedre enn den noensinne har vært før. Flere lag har utviklet seg voldsomt de siste årene og eg tror nivået på spillerene generelt i f.eks tippeligaen er blitt høyere. Rbk og Brann vil gjøre det godt i europa(begge deler er smått utrolig, hadde noen sagt det til meg for 5 mnd'er siden ville jeg ledd), landslaget er svært nært et em-sluttspill samt at u-21 gutta gjør det bra i tillegg til alle de andre aldersbestemte landslag(g-18 klinket nederland f.eks)

Om norsk fotball holder et "høyt" nivå kommer jo an på øyet som ser, men det er udiskutabelt i mine øyne at norsk fotball generelt holder et "høyere" nivå enn noensinne.

Sitter no mer enn før med et brennende ønske om at rbk feiler i jakten på habile forsvarsspillere. Forsterkes det leddet betydelig blir rbk kjempeleie til neste år og det kan vi faen meg ikkje ha nokke av a5.gif
dsr.sinnataggen
"Forsterkes det leddet betydelig blir rbk kjempeleie til neste år og det kan vi faen meg ikkje ha nokke av"

True that ok.gif

Ja nivået er vel høyere, men det sier de fleste de åra Rbk ikke har vunnet serien. Men er helt enig iat det har blitt "litt" bedre
dsr.ghod
Like før jeg biter i meg noe jeg pleide å si for noen år sida.

"Jeg ser ikke på norsk fotball, fordi det minner meg for mye om løkkefotball."
Fy "vi" har gjort det bra internasjonalt i det siste. gayrockfinalhope.gif
dsr.battlerager
Satt og så liverpool-kamp i går... pwnage!
dsr.stoffis
QUOTE (dezso! @ Nov 7 2007, 00:44 ) *
Brann uten Andresen neste år blir fiasko...

I loled

gas.gif

brann klarer seg minst like bra uten andresen imo.

og må bare gratulere rbk med to kjemperesultater, håper det ikkje står seg videre fix14.gif

gayfight2.gif
dsr.magican
QUOTE (dsr.enigma @ Nov 6 2007, 23:40 ) *
greit nok.. rosenborg taper mot det dårligste som er i norsk fotball.. rett og slett fordi de ikke eier motivasjon eller innsatsvilje ovenfor lag som egentlig er betraktelig dårligere... Noe jeg syns er svært skuffende og trist for norsk fotball.. fordi vi kunne fått sett en mye morsommere fotballstil utvilke seg hvis rosenborg hadde spilt slik de gjorde i dag i serien.. Spille på markerte spillere, klare trangt spill like godt som åpent.. Og en stålvegg i forsvar som fort knox egentlig burde vært sjalu på..

det du sier her er vel det største problemet og faresignalet som RBK ikke har tatt på alvor. Man kan ikke lenger vinne kamper i TL med 60% innsats. Så på den måten er norsk fotball blitt bedre. Den innsatsen som RBK har mot feks Valencia er den samme innsatsen som Ålesund har mot RBK.

Umulig å si at RBK hadde vunnet TL med slikt spill i hver kamp, for dette er enkeltkamper der RBK får spille på en måte som de behersker bedre enn noen gang. Å det er kjappe kontringer og brudd med pasninger i lengderettningen. Fy så gode de har vært på det mot Valencia.
Og sånn kan de ikke spille mot lagene i Norge, da må RBK angripe mye mer uten det rommet de får i CL.

Toppnivået til RBK er bedre enn noen gang, men så er også bunn så utrolig mye lavere enn før.

Gratulerer med 2 sinnsyke kamper på høyt høyt nivå!!!

--Imponert Bergenser--
dsr.sinnataggen
Maggi lystna på den her din quote "Umulig å si at RBK hadde vunnet TL med slikt spill i hver kamp" Ja det var 2 enkelt kamper. Men det er ikke poenget. Har RBK Spillt slik i den norske tippeligaen så har det vært 1 serie till. Ubertippeligaen. Siste ble bare tull. Men du skjønner hva det siktes til ikke sant?

Har de spillt slik i tippeligan har de vært nr 1. Thats it, ikke noe, ja det var to enkeltkamper etc. Det var et punktum der kjære ok.gif

Og gullet kommer hjem igjen til neste år, og Brann har det bare til låns. oh almost a poet and didnt know it gayfight2.gif

Og for de som sier Brann blir dårligere uten Andresen eller hva han wannabe forballspilleren heter tar feil og så grundig feil. At han er på landslaget er jo en skammmmmmm.
Det er vel heller en evnt ny en som kommer til og være bedre enn han jeg frykter. Ikke at ha ikke fornyet kontrakten.
dsr.caraghi
pføys, poenget e jo at norske lag ikkje tillater rbk å spille slik fotball som de har gjort de 2 siste kampene mot valencia. Lag som lillestrøm, godset og alle disse andre neandertalerfotball lagene knuser jo den "kontinentale" fotballen til rbk med muskler og lange baller opp mot enda mer muskler på topp. Spillende lag som Brann, FFK ødelegger med lavt press\høyt press komboer, usaklig kjappe overganger og bredt spill. Man ser jo hvor lett "supertalenter" som Skjelbred faller igjennom enten mot fysisk overlegne motstandere ala lsk og "smartere" lag som enkelt spiller rundt 4-3-3 systemet.

Nei, har sagt det før og sier det igjen. Får rbk inn gode forsvarsspillere samt at de skifter permanent til 4-4-2 blir de farlige. Fortsettes det med 4-3-3 og "kontinental" holdning går det på ræven igjen. Håper voldsomt på det siste. Ikkje hør på NAEggen, hør på junior og forsett som i 07 ok.gif
dezso!
Du må være den klokeste Bergenseren som finnes Raghi fix04.gif
...ikke at du har så mye konkurranse da.
dezso!
yey! jeg drepte tråden! gayrockfinalhope.gif

Får se om Brann klarer følge opp i kveld nå da. smile1.gif
Og nei. Brann uten Andresen blir ikke det samme neste år. Kan hate fyren så mye dere vil, men han har "ledet" Brann til seriegull og er ubestridt kaptein på landslaget.
Skal ikke se bort fra at han får Enga på fote innen 2010 og. Penger skal det visst ikke stå på. dork1.gif
dsr.magican
QUOTE (dsr.playboy @ Nov 7 2007, 20:44 ) *
Maggi lystna på den her din quote "Umulig å si at RBK hadde vunnet TL med slikt spill i hver kamp" Ja det var 2 enkelt kamper. Men det er ikke poenget. Har RBK Spillt slik i den norske tippeligaen så har det vært 1 serie till. Ubertippeligaen. Siste ble bare tull. Men du skjønner hva det siktes til ikke sant?

Har de spillt slik i tippeligan har de vært nr 1. Thats it, ikke noe, ja det var to enkeltkamper etc. Det var et punktum der kjære ok.gif

Og gullet kommer hjem igjen til neste år, og Brann har det bare til låns. oh almost a poet and didnt know it gayfight2.gif

Og for de som sier Brann blir dårligere uten Andresen eller hva han wannabe forballspilleren heter tar feil og så grundig feil. At han er på landslaget er jo en skammmmmmm.
Det er vel heller en evnt ny en som kommer til og være bedre enn han jeg frykter. Ikke at ha ikke fornyet kontrakten.

men da leser du ikke posten min skikkelig. Som caraghi sier: RBK kan ikke spille slik mot norske lag.

For meg blir det som å si at hvis Brann spiller som de gjorde på bortebane mot Brugge. Så hadde de vunnet alt.

Hvis Start hadde spilt som i kampen mot RBK i alle kampene, så hadde de tatt medalje.

Hvis Odd hadde spilt som i de siste 3 kampene hadde de vært på helt klar plass i TL.

Hvis Brann hadde spilt som mot Ålesund, så hadde de rykket ned.

Hvis RBK hadde spilt som mot Start hadde de rykket ned.

Poenget mitt er at det blir en litt tung måte å diskutere fotball... Er det med hvor jeg vil?
dsr.caraghi
Kampen ikveld blir spennende som juling. Har god tro på at vi kan klare et godt resultat mot tredjeplassen i frankrike. Tror vi vinner 2-0. Helstad og Ørn2.

Tror ikke vi kommer til å lide noen spesiell nød i æraen post-andresen for å være ærlig. Ja han har vært en lederskikkelse og en viktig kaptein, men han har også vært en av de dårligste spillerene vi har hatt på banen i svært mange av de kampene han har spilt de 2 siste sesongene. Lederskikkelser har vi fremdeles og eg tror den ydmyke, jordnære og inkluderende stilen til Guntveit, som eg tror blir vår ubestridte kaptein, vil passe bedre enn Andresens passiv-uberaggressive, på grensen til psykopat stil. Syns det er mange likhetstrekk mellom Guntveit og Roar Strand sånn sett. Naturlige ledere, spillere med uovertruffen klubbfølelse og lojalitet herfra til månen. Begge er spillere enhver klubb streber etter å avle.

Syns kabalen for neste års Brann ser bra ut. Vi trenger en midtbanespiller(kanskje fler om vi mister Huseklepp) samt minimum 2 spisser. Får vi det på plass kan Viking, LSK og ikkje minst Vif ta seg noen kjempeboller. De er sjangseløse. Eneste utfordrer slik eg ser det blir føkkings rbk, om de no bare klarer å følge opp de gode prestasjonene fra den siste tiden. Måtte det ikkje skje!!

Brann, Seriemester 2008 82.gif
dsr.magican
QUOTE (dezso! @ Nov 8 2007, 14:04 ) *
yey! jeg drepte tråden! gayrockfinalhope.gif

Godt forsøk iallefall...

Får se om Brann klarer følge opp i kveld nå da. smile1.gif

Ser ikke veldig lyst på denne kampen...Men krysser fingrene.

Og nei. Brann uten Andresen blir ikke det samme neste år. Kan hate fyren så mye dere vil, men han har "ledet" Brann til seriegull og er ubestridt kaptein på landslaget.
Skal ikke se bort fra at han får Enga på fote innen 2010 og. Penger skal det visst ikke stå på. ;)

Dette er noe jeg er veldig spent på å se. Ref Playboy: Hvis Brann spiller som mot Viking (uten Martin) blir det ikke noe problem. ok.gif Jeg er veldig usikker på hvor viktig Martin er for Brann. Klarer ikke helt å se det på banen, mulig det er "totalen" av Martin Andresen som er viktig...
dsr.magican
QUOTE (dsr.caraghi @ Nov 8 2007, 14:32 ) *
Syns det er mange likhetstrekk mellom Guntveit og Roar Strand sånn sett. Naturlige ledere, spillere med uovertruffen klubbfølelse og lojalitet herfra til månen. Begge er spillere enhver klubb streber etter å avle.

Største forskjellen på disse spillerne er at Strand har vært lojal, mens Cato ble fristet bort. Samt at Strand er i mine øyne en langt bedre spiller en Cato.

Det jeg skrev nå gjør litt vondt som brann-fan. Men Strand er DEN Rbk spilleren jeg virkelig respekterer og har sans for.. ok.gif
dsr.caraghi
ja, Strand er det umulig å ikke like eller respektere. Derfor eg prøvde meg med en sammeligning de to imellom. Om Guntveit bare har et snev av Strandness i seg, og eg tror han har mer enn bare et snev, så er han rett mann som kaptein.

Er forresten bra vi ikkje spiller på stadda ikveld. Vi kunne mistet Huseklepp på ordentlig da. "Brann-stjerne tatt av stormkast på 16meteren ved Hansatribunen. Manngard sendt til omliggende byfjell for omfattende søk"
dsr.magican
QUOTE (dsr.caraghi @ Nov 8 2007, 14:51 ) *
Er forresten bra vi ikkje spiller på stadda ikveld. Vi kunne mistet Huseklepp på ordentlig da. "Brann-stjerne tatt av stormkast på 16meteren ved Hansatribunen. Manngard sendt til omliggende byfjell for omfattende søk"

Tror faktisk at med dagens vind hadde han flydd helt til Trondheim. Han har litt å gå på rent fysisk kan man si ja..
dsr.sinnataggen
"Får vi det på plass kan Viking, LSK og ikkje minst Vif ta seg noen kjempeboller. De er sjangseløse."

Hvis, om, at, det, kanskje skjer ok.gif Good one. lol
dsr.texas
QUOTE (dsr.caraghi @ Nov 8 2007, 14:51 ) *

a5.gif
dsr.caraghi
QUOTE (dsr.playboy @ Nov 8 2007, 17:23 ) *
"Får vi det på plass kan Viking, LSK og ikkje minst Vif ta seg noen kjempeboller. De er sjangseløse."

Hvis, om, at, det, kanskje skjer ok.gif Good one. lol

nok et strålende innlegg fra deg i en fotballdiskusjon eg ikkje skjønner bæret av

fix05.gif
dsr.sinnataggen
Du skjønte ikke den assa? Hva om hvis at Vif kjøper blablabla da kan Brann og Rbk ta seg en kjempebolle ok.gif
dsr.magican
QUOTE (dsr.playboy @ Nov 8 2007, 17:13 ) *
Du skjønte ikke den assa? Hva om hvis at Vif kjøper blablabla da kan Brann og Rbk ta seg en kjempebolle ok.gif

??. angrep det beste forsvar . ??
dsr.caraghi
Du kan jo umulig følge særlig godt med i norsk fotball. Det er jo hevet over enhver tvil at alle toppklubbene har spennende navn på blokken. At Brann kommer til å kjøpe 1-2 spisser og 1 midtbanespiller er da tilsvarende hevet over enhver tvil. Det er ingen om\eller\for\hvis\dersom eller noe annet fjas. Vi kommer til å kjøpe spillere, vif kommer til kjøpe spillere, lsk likedan osvosv. Vi er bare bedre enn de andre uansett.
dsr.sinnataggen
Ja men der er jo om at hvis og det du sa i en tidligere post mann. Zomg
dsr.caraghi
QUOTE (dsr.playboy @ Nov 8 2007, 20:51 ) *
Ja men der er jo om at hvis og det du sa i en tidligere post mann. Zomg

Hvilken post? Vennligst pek på den posten, mann. Zomg

Blir litt bekymret her no asså. Det virker som du bare troller her inne, og du troller i tillegg elendig(som eg har påpekt tidligere) Vennligst up nivået på replysa dine, no fremstår du bare som en irriterende fjott helt uten forum-etikette. Eg har vandret dette forumet siden tidenes morgen og har endå tilgode å ignore en bruker her, og tro du meg, vi har hatt en hel del absurde typer innom. Ka skjer med du?
dsr.realhero
Tilbake til diskusjonen, eller bare for å gni litt i såret:

Haha, også lage straffe 4 minutter før fulltid da!! hohoho

Men, spøk til side. Jeg tror og nivået til norsk fotball har økt de siste årene. I "gamledager" lekte rosenborg seg gjennom serien, uten noe motstand å snakke om, i tillegg til at det er mye morsommere å se på norsk fotball om dagen. Det er jo og et pluss. Både på TL fotball og landslagsfotball biggrin1.gif

Og så må vi ikke glemme at det norske damelandslaget i fotball og gjør det ganske skarpt, selv om det er som å se på kuer på travbanen å se på kvinnfolk spille fotball dork1.gif
dsr.sinnataggen
"Syns kabalen for neste års Brann ser bra ut. Vi trenger en midtbanespiller(kanskje fler om vi mister Huseklepp) samt minimum 2 spisser. Får vi det på plass kan Viking, LSK og ikkje minst Vif ta seg noen kjempeboller. De er sjangseløse. Eneste utfordrer slik eg ser det blir føkkings rbk, om de no bare klarer å følge opp de gode prestasjonene fra den siste tiden. Måtte det ikkje skje!!"

Værre var det ikke. Hvis du blar til side 1 av denne tråden og litt nedover så der du det jeg linka over.
Å seff blir det mange useriøse replys når du kommer med kjempe beskrivelser av trøndere, skulle bare mangle at jeg flamer deg litt ok.gif

Btw. GG Brann. Sikre 1 -0 er vel en smule destruktiv fotball ideologi ?

Hugz and kizzez caraghi tihi
dsr.caraghi
Visste utmerket godt at det var den posten du refererte til men i den posten finnes det ingen
Hvis, om, at, det, kanskje skjer ok
Hverken meningen av posten eller i rene ord sånn sett. Ett om er brukt om Huseklepp, ganske berettiget om sådan. Bare Vårherre og kobbelet hans med "rådgivere" vet jo svaret på kor han spiller neste år. Hele 2 det's er brukt, ironisk nok er de brukt om rbk. Jeg har ingen ønskedrømmer eller vage håp ang. Brann til neste år. Spillere kommer til å bli kjøpt og sånn er det bare. 1 midtbanespiller, minimum 2 spisser. Bare vent og se.

At eg lett lar meg terge hva Brann angår er jo ingen bombe. Sånn er det bare, fotball og Brann er en lidenskap og eg syns det e morro å harselere andre og bli harselert tilbake. Det eg hisser meg mest opp over e "oneliner" replys i tråder der det diskuteres. Kjipe innlegg som ikke har noen mening hva temaet i tråden angår og som generelt ikke har noen mening i det hele tatt. Da blir det som å poste fix05.gif 'er randomly rundtom i tråder på forumet. Kjip spam, postcount økning kun og ingenting annet.

fix04.gif evil.gif
dsr.sinnataggen
Ja oki tar hinte. Skal prøve å stable det opp på i hvertfall 2 linjer da fix04.gif

Men fikk ikke ett svar på spørsmålet mitt.

Eller skal det kanskje ikke snakkes om det plystre.gif
dsr.magican
QUOTE (dsr.playboy @ Nov 9 2007, 11:37 ) *
Ja oki tar hinte. Skal prøve å stable det opp på i hvertfall 2 linjer da fix04.gif

Men fikk ikke ett svar på spørsmålet mitt.

Eller skal det kanskje ikke snakkes om det plystre.gif

start heller med å gratulere Brann med at de faktisk spilte 1-1 borte mot nummer 3 i den franske ligaen.

Så kan du komme med "driten", da er jeg åpen for diskusjon.

For resultatet er sterkt, uansett måten det blir gjort på.

Tar jeg ikke helt feil, så er Frankrike ranket høyere enn Spania. Så det er ikke bakgårdsfotball vi snakker om her..
dsr.sinnataggen
Så det du sier er at du "hyller" Brann for å spille defansivt 1 og 1/2 omgang Magi?
Så beklager kommer ikke til og si så mye positivt om den slags fotball nei. Det har vist seg så mange ganger oppigjennom historien at det å forsvare en 1 måls ledelse straffer seg som regel.

Hvis de har klart og holde på den ledelsen kampen ut så har vel avisoverskriftene vært noe mer munter lesing i Brann sine øyne, men og si at jeg slenger "dritt" blir vel å ta i litt mye vel.

Hyller Brann sin bragd med seriegull, ja det gjør jeg. Men å hylle destruktiv og lite angripsvillig fotball kommer jeg aldri til og gjøre. Skjønner at det ikke er bakgårdskubb det er snakk om men det er faan meg ikke noe storlag heller. Så hvis du drar paraleller mellom de og Valencia så er det snakk om galskap. Vel ikke fullt så ille men dumt blir det i hvertfall uansett.
dsr.caraghi
Btw. GG Brann. Sikre 1 -0 er vel en smule destruktiv fotball ideologi

Nei, er ikke helt enig med deg i den altså. En ting er at Brann MÅ lære seg tempoet og måten europeiske lag spiller på, dette med tanke på cl-kvalik til neste år. En annen ting er at Brann virkelig må lære seg den kynismen som trengs for å ro i land seire på bortebane. Leder man 1-0 på bortebane må et lag kunne ligge seg bakpå og ro iland seieren. Sånn er moderne fotball, bare se på italienerene de sanne ekspertene på slik fotball.
Skulle gjerne tatt en rbk igår, klinket til i andre omgang og aktivt gått for 2-0. Det er jeg ganske sikker på at ville straffet seg hardt. Huseklepp kan jo ikke spille forsvar pluss at han slet med pusten, Solli hadde en særdeles svak dag på jobben, den sentrale midtbanen vår hang ikke med i det hele tatt samt at backene våre lignet mistenkelig på kjegler. Syns det var helt ok og ligge seg bakpå i påvente av de overgangene og kontringene vi alle vet Brann kan. De kom også, men Helstad hadde vel heller ingen stor kamp. Syns alt i alt det var en godt gjennomført kamp fra Branns side, husk på at vi ikke innehar en tidel av rbks rutine på dette. Husk også på at rbks bortestatistikk i europacuper i starten var alt annet en bra smile1.gif
dsr.sinnataggen
Ja du sier noe der ok.gif Og så er det veldig lett for en Rbkèr og stille slike diagnoser etter 2 særdeles sterke kamper i CL.

Nå så ikke jeg kampen og bare referer og legger det jeg har lest om kampen, og egne meninger. Så hvis det du sier stemmer så kan jeg skjønne at Brann legger seg bakpå og var defansiv. Det har vel Rosenborg gjort utallige ganger i CL også smile1.gif Med blandet suksess.

Men det er livsfarlig å gjøre/tenke slik når man har en knapp 1 - 0 ledelse. Til slutt blir presse for stor og det kommer mest sansynlig til og komme en utligning

Spill angrepsvillig fotball med "ingenting og tape" innstilling. Det viser seg og ha hjulpet mot Valencia.
Lurer på hvordan kampen kunne ha blitt med Brann ut i 100 etter pause. Kunne tatt de på senga. Og de kunne ha mista det ene poenget og da. Men men. Dere har i hvertfall neste år også smile1.gif Rosenborg må vel vinne CL for å få en plass lol
dsr.caraghi
Eg e i utgangspunktet helt enig med deg. Forsvare en 1-0 ledelse er skummelt og om man ikke er rutinert nok samt har litt flaks blir man som regel straffet hardt. Hadde Brann gått ut hardt i andre omgangen igår ville de blitt rundjult. Rennes presset høyt og skrudde opp tempoet og man så kjapt at Brann ble hengende etter og hadde låvedører både på kantene og i midten. Byttene gjorde at vi fikk litt mer kontroll på midten, mens backene fortsatte å være kjegler.

1-1 igår var helt greit. Vi kunne fort tatt 3 poeng, men kunne like greit tapt både 2 og 3-1. Håper man lærte endel igår og. Samlet burde HSV og Rennes kampene bety litt i forhold til det. Er nok en stund til Brann kan spille like bra som rbk i europa, men vi e no på rett vei om ikkje annet smile1.gif
dsr.sinnataggen
"Er nok en stund til Brann kan spille like bra som rbk i europa, men vi e no på rett vei om ikkje annet"

Yupp. er bare rutine som skal til for å få litt mere trygghet i laget og da kommer angrepspillet til å forandre seg også.
dsr.magican
QUOTE (dsr.playboy @ Nov 9 2007, 13:28 ) *
Men det er livsfarlig å gjøre/tenke slik når man har en knapp 1 - 0 ledelse. Til slutt blir presse for stor og det kommer mest sansynlig til og komme en utligning

og det tror jeg er årsaken til at RBK kjørte på mot Valencia. For akkurat den feilen gjorde de mot Chelsea da de skulle trygge ledelsen i London.

For en gang skyld er jeg enig med deg også ply. Rutine er en nøkkel til suksess i Europa, noe RBK har kontra Brann. ok.gif

Ellers tror jeg vi stort sett er uenige i det meste, hyggelig å være enig om noe.

RBK har vel omtrent 100 kamper mer enn Brann i Europa. Det utgjør jeg endel rutine.

Må også nevne at jeg tror Brann faktisk har vunnet flere kamper enn de har tapt i Europa. (litt usikker, men tar sjansen på å si det.)
(og ja, det er mye Uefa kamper der, men det er jo tross alt Europa. ok.gif )

Så om ca 100 CL kamper til Brann så regner jeg med de også kan spille bra ute i Europa. gayfight2.gif
dsr.teka
QUOTE (dsr.caraghi @ Nov 9 2007, 03:28 ) *
Visste utmerket godt at det var den posten du refererte til men i den posten finnes det ingen
Hverken meningen av posten eller i rene ord sånn sett. Ett om er brukt om Huseklepp, ganske berettiget om sådan. Bare Vårherre og kobbelet hans med "rådgivere" vet jo svaret på kor han spiller neste år. Hele 2 det's er brukt, ironisk nok er de brukt om rbk. Jeg har ingen ønskedrømmer eller vage håp ang. Brann til neste år. Spillere kommer til å bli kjøpt og sånn er det bare. 1 midtbanespiller, minimum 2 spisser. Bare vent og se.

At eg lett lar meg terge hva Brann angår er jo ingen bombe. Sånn er det bare, fotball og Brann er en lidenskap og eg syns det e morro å harselere andre og bli harselert tilbake. Det eg hisser meg mest opp over e "oneliner" replys i tråder der det diskuteres. Kjipe innlegg som ikke har noen mening hva temaet i tråden angår og som generelt ikke har noen mening i det hele tatt. Da blir det som å poste fix05.gif 'er randomly rundtom i tråder på forumet. Kjip spam, postcount økning kun og ingenting annet.

fix04.gif evil.gif

wtf har du nokke imot oro poster!??! WTFDAZED!!
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.teka @ Nov 9 2007, 16:15 ) *
QUOTE (dsr.caraghi @ Nov 9 2007, 03:28 ) *

fix04.gif evil.gif

wtf har du nokke imot oro poster!??! WTFDAZED!!

fix05.gif

biggrin1.gif
dsr.caraghi
Då ser vi konturene av Branns triumferd mot Manchester på forsommeren. E vi heldig får vi et godt hjemmeresultat mot Everton, og en helsikes batalje i Liverpool. Så grisedenger vi Italienerene som har lekt seg med rbk, som fremdeles er i fritt fall men de kan ikkje snakke om det grunnet taushetsplikt, og fra kvarten og inn kan jaggu meg alt skje.

For en latterlig jubelsesong dette har vært. Kan nesten ikkje tro det. Seriegull, mulig Uefacup seier ( fix14.gif ) og 16 poeng forran rbk. I tillegg signerte Winters en 1års kontrakt idag. For et år!!

Februar vil vise om nivået i den norske ligaen duger. Eg mener det. 2 norske, et svensk og INGEN dansker i europacuper pr. idag sier litt.

ps. Tenk Brann vs. Rbk i 8-delsfinalen i Uefacupen då. Er jo ikke helt utenkelig at det skjer. Det ville blitt hurlumhei på høyt nivå om det skjedde biggrin1.gif
dsr.kevin
QUOTE (dsr.caraghi @ Dec 21 2007, 14:09 ) *
Rbk i 8-delsfinalen i Uefacupen då. Er jo ikke helt utenkelig at det skjer.

a1.gif Raghi er du frisk? Noen ta juleakeviten fra den mannen... fix10.gif
dsr.ghod
Den dagen ett norskt lag vinner UEFA cupen er den samme dagen som vi begynner å befolke sola. Sola som i stjernen sola, ikke stedet.
dsr.caraghi
QUOTE (dsr.ghod @ Dec 21 2007, 16:17 ) *
Den dagen ett norskt lag vinner UEFA cupen er den samme dagen som vi begynner å befolke sola. Sola som i stjernen sola, ikke stedet.

psj! Sånne påstander har vi hørt i 44 år når det kommer til seriegull. I år har alt klaffet til de grader. Det e som om de 44 årene har vært et eneste langt preludium til den voldsomme fullklaffen som inntraff. Det enorme momentumet Brann suser inn i '08 sesongen med skal selv ikke du Gud kimse av. Skal vi noensinne prestere over evne i europa er det i 2008. Er vi heldige og slår ut Everton, ja vi må nok ha litt flaks, mener eg hvertfall halvveis seriøst at vi kan gå hele veien....

buttrock.gif
dsr.sinnataggen
Ser jeg paralelle linjer du drar mellom Eliteserien og Uefa Cupen? Håper a for guds skyld ikke det
dsr.caraghi
eg drar ingen linjer. Hverken sidelinjer, paralelle linjer, skumle "moderne" linjer eller noen andre linjer forøvrig.

Eg bare sier at ingenting er umulig i år\neste år. Alle sa helvete ville fryse over før vi vant serien og gud sier vi vil bosette oss på sola før vi vinner uefa cupen. 1 down, 1 to go!!1 biggrin1.gif
dsr.ghod
QUOTE (dsr.caraghi @ Dec 21 2007, 20:37 ) *
eg drar ingen linjer. Hverken sidelinjer, paralelle linjer, skumle "moderne" linjer eller noen andre linjer forøvrig.

Cola da? fix14.gif

Vel Caraghi, jeg skal være enig at det hadde vært euforisk om ett norskt lag vinner den cupen, men som sagt ... ikke før vi bosetter oss på sola smile1.gif
dsr.caraghi
QUOTE (dsr.ghod @ Dec 21 2007, 22:39 ) *
QUOTE (dsr.caraghi @ Dec 21 2007, 20:37 ) *

Cola da? fix14.gif

Vel Caraghi, jeg skal være enig at det hadde vært euforisk om ett norskt lag vinner den cupen, men som sagt ... ikke før vi bosetter oss på sola smile1.gif

cola = skumle moderne linjer fix14.gif
dsr.stoffis
heia
dsr.caraghi
Jadda! Da var dagen kommet og Brann skal spelle mot Everton buttrock.gif

Kan ikkje noe for det, men sitter med en aldri så liten godfølelse her. Tror vi kan klare et ok resultat ikveld.

Uansett så får vi se da, hvordan nivået på norsk fotball ligger an. Brann-Everton idag, og rbk-Fiorentina imorgen. Håper virkelig lagene presterer bedre enn Norge gjorde. Hvertfall Brann då. Rbk kan godt ryke på en smell de smile1.gif

Lykke til!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.