Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mobiler og SMS
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.ghod
Dette kan bli ett ganske langt innlegg hvis jeg skal forklare masse, så jeg prøver å holde meg til den shorte versjonen. Jeg vil gjerne ha svar fra begge kjønn.

Det er en venninne av meg som jeg får meldinger av innimellom, og HVER melding jeg får av henne ender med en klem *klem* eller koseklem (etc etc). Dette gjelder også om vi sender mld framogtilbake noen ganger iløpet av noen par minutter.

Jeg er ikke sånn super fan av å svare klem etc etc etter HVER melding med mindre jeg faktisk prøver å ja ... go to second base.

Er det bare jeg som er skrudd sammen helt galt? Jeg er ikke ute etter å prøve å finne ut hva dere tror hennes grunn er for å gjøre dette, men er jeg bare jævla prippen eller kjip som ikke svarer i samme tone i hver eneste mld jeg sender til henne? Er jeg uhøfelig? Er det en eller annen sms ettikette jeg ikke skjønner meg på?
dsr.lasermus
Alle har sin egen sms-stil. Personlig så takler jeg ikke sms-forkortelser, feil i tegnsetting og feil med store og små bokstaver. Smiletegn er dog greit, men kun i slutten av en sms. Klemz, koz, osv får man meg aldri til å skrive. Litt grammarnazi.

Koz og klemz, Laser.
dsr.stoffis
- koz, klems, klinz og knullz!

sånn avslutter man meldinger. enten det eller ingenting.

-Stoffis (eller ka no enn man heter) funker og smile1.gif

og en smiley eller tre må jo også være gjengs.

men gi no uansett faen i kordan i andre folk skriver meldinger, make your own style bitch! gayrockfinalhope.gif
humpalotta
Forferdelig slitsomt med klem i slutten av hver melding ihvertfall, jeg pleier stort sett å overse de klemmene så får folk ta det som de vil.
Er også meget allergisk mot såkalte "fjortiser-z'er". Forkortelser er greit så lenge det ikke blir for mange av de, samme med smileys. Grammatiske feil skurrer hos meg selv om jeg prøver å overse de...

Er vel muligens litt sær og perfeksjonistisk, men heldigvis er ikke alle det. smile1.gif
zinderella
Du er IKKE rar eller gammeldags selv om du ikke svarer hver sms med en *klem* eller lignende...

Som Laser sier; alle har sin egen stil, både i kroppsspråk, verbalt språk - og også SMS språk. For å illustrere hvor lite folk egentlig kan legge i den *klemmen*, så har jeg følgende eksempel:

Gjennom jobben hostet jeg en konkurranse på en stor event med diverse tusen besøkende for 2 uker siden, hvor store og små var innom min stand og fyllte ut konkurranseskjemaet.
Når jeg nå skulle si fra til vinnerne skjedde dette via SMS (de hadde oppgitt sin mobil på arket). Dette var en medling fra en statlig instans, skrevet i stiv og formell tone. En av vinnerne var ei jente, og 1 minutt etter jeg hadde sendt ut medlinga, hvor jeg kun ba om adresse for å sende ut premie - kom det tilbake:

"hva har jeg vunnet a???! Klem **jentenavn**"

For å si det sånn, klemmene mine sitter ikke så løst ^^

Tror noen bare har den innebygd lizzom.
dsr.placid
d r vel ik så vansk å txte klemz vel?

det verste er folk som skriver sånn i mailer, msn og over alt annet. neste gang avslutter du meldinga med "hypp på fei forresten?" ok.gif
dsr.realhero
Jeg slriver lite klemmer til slutt og/eller inni meldinger, men er skikkelig stygg på å bruke en million smilies :(

Og forkortelser er no-go!! Hater lese mld sm r skrevet m 1 mill. tullete 14tis forkortelser ass! biggrin1.gif
dsr.ghod
Takker takker takker biggrin1.gif
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.placid @ Nov 6 2007, 00:45 ) *
d r vel ik så vansk å txte klemz vel?

det verste er folk som skriver sånn i mailer, msn og over alt annet. neste gang avslutter du meldinga med "hypp på fei forresten?" ok.gif

fei e flink, men oppskrytt. shammyen hans rocker balle då ok.gif

hmm, noe sier meg du ikkje snakket wow no fix14.gif

og ja, forkortelser e noe bajs gas.gif
rosepeace
=) =) =) =9 ==) =) =9
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eller bar
.
er min måte jeg gir f jeg svarer på det det blir spørt om eller sender et spm tilbake.
Dama syntes at jeg var så upersonlig påp meldinger at hu ikke trudde jeg var intressert.
2år still going strong!!!
dsr.realhero
Å sende spørsmål tilbake er jo en genial måte å understreke et poeng på og.
For det er en annen (og om mulig mer irriterende) ting med sms, hva er greia med at folk sender melding og spør: "Hva skjer a?" ?

Hvordan i svarte saltfjellet skal jeg klare å svare på det spørsmålet med en, _en_ , melding i noenlunde samme størrelse tilbake?
Hvorfor er det meg som skal skrive en lang jævla avhandling som svar, noe stort sett ingen gidder, og da se meg nødt til å ringe tilbake istedet?!
Se til **** å bare ringe med en gang! pisk.gif Bruk deres egne tellerskritt dæmmitt.

(Dette gjelder ikke deg schank, du er flink og ringer om de er noe du lurer på som ikke kan svares på med tre-fire ord biggrin1.gif )
dsr.libbe
QUOTE (dsr.realhero @ Nov 6 2007, 12:31 ) *
Jeg slriver lite klemmer til slutt og/eller inni meldinger, men er skikkelig stygg på å bruke en million smilies :(

Og forkortelser er no-go!! Hater lese mld sm r skrevet m 1 mill. tullete 14tis forkortelser ass! biggrin1.gif

exactly my words.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.