Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ny mus
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
dsr.snow_white
review plz
dsr.stoffis
ka e dpi? help.gif
dsr.magican
trådløs? ffs
dsr.monokiller
to dpi. en på 1000 og en på 2400
dsr.monokiller
QUOTE (dsr.magican @ Oct 12 2007, 17:32 ) *
trådløs? ffs

USB
onboard memory
dsr.zod
Stalk your prey in 1000dpi STEALTH mode or unleash the beast with 2400dpi ATAK mode! All with a simple push of a button!

kek, hørtes seriøst ut fix14.gif
dsr.stoffis
KA E DPI?? ph34r.gif
dsr.talaris
JGI stoffis fix14.gif
dsr.ghod
QUOTE (dsr.stoffis @ Oct 17 2007, 00:57 ) *
KA E DPI?? ph34r.gif

Dots Pr Inch. Hvor mange punkter musa "leser" pr tomme du flytter musa.

Og for en virkelig rtfm så sier wiki dette

The computer-industry often measures mouse sensitivity in terms of counts per inch (CPI), commonly expressed less correctly as dots per inch (DPI) — the number of steps the mouse will report when it moves one inch. In early mice, this specification was called pulses per inch (ppi).[8]If the default mouse-tracking condition involves moving the pointer by one screen-pixel or dot on-screen per reported step, then the CPI does equate to DPI: dots of pointer motion per inch of mouse motion. The CPI or DPI as reported by manufacturers depends on how they make the mouse; the higher the CPI, the faster the pointer moves with mouse movement. However, software can adjust the mouse sensitivity, making the cursor move faster or slower than its DPI. Current software can change the speed of the pointer dynamically, taking into account the mouse's absolute speed and the movement from the last stop-point. Different software may name the settings "acceleration" or "speed" — referring respectively to "threshold" and "pointer precision".

For simple software, when the mouse starts to move, the software will count the number of "counts" received from the mouse and will move the pointer across the screen by that number of pixels (or multiplied by a factor f1=1,2,3). So, the pointer will move slowly on the screen, having a good precision. When the movement of the mouse reaches the value set for "threshold", the software will start to move the pointer more quickly; thus for each number n of counts received from the mouse, the pointer may move (f2 x n) pixels, where f2=2,3...10. Usually, the user can set the value of f2 by changing the "acceleration" setting.

Operating systems sometimes apply acceleration, referred to as "ballistics", to the motion reported by the mouse. For example, versions of Windows prior to Windows XP doubled reported values above a configurable threshold, and then optionally doubled them again above a second configurable threshold. These doublings applied separately in the X and Y directions, resulting in very nonlinear response. For example one can see how the things work in Microsoft Windows NT. Starting with Windows XP OS version of Microsoft and many OS versions for Apple Macintosh, computers use a smoother ballistics calculation that compensates for screen-resolution and has better linearity.
dsr.zod
Fra en gamers synspunkt kan du se på det som oppløsningen i musbevegelsene dine. Jo høyere DPI jo flere punkter sender du med musbevegelsen du gjør og jo mer nøyaktig blir den. Det har mye å så på hvor nøyaktig aimen blir... i allefall til det når en viss grense.
Teorien er veldig lett å se hvis du forestiller deg at du har en mus med 1 DPI. Hver tomme du flytter musen vil gi EN "digital" bevegelse på aimen din. Med andre ord ville du knapt nok bevege deg med mindre du kjører en veldig høy multiplier. For å i det heletatt klare å snu deg rundt må du multiplisere musbevegelsen din så mye at du ender opp med å ta en 360 i et par "chuncks". Ikke så lett å treffe noe når man har valget mellom å sikte rett frem eller rett tilbake fix14.gif
Jo høyere DPIen blir jo høyere "oppløsning" får din analoge bevegelse når den blir konvertert til digitale pulser, og tilsvarende blir din digitale bevegelse på skjermen jevnere.

Praksisen derimot er avhengig av litt fler faktorer. Min erfaring er at jeg ikke klarer å bruke musen med så høy oppløsning, fordi jeg er en lowsens spiller og ikke klarer å konfigurere ingamesensen lavt nok, ev. at den blir bugget når du har for høy DPI og for lav ingamesene.

ATM har jeg en mus som kan gi 2000 DPI, men jeg bruker den sjelden på mer enn 800. Det betyr ikke at jeg kunne hatt en mus med en låst DPI på 800 though. Desto mer DPI, desto bedre innstillingsmuligheter. For meg avhenger det fra spill til spill hvilken blanding av DPI og ingame sens som glir best smile1.gif
dezso!
dpi meg her og der. Har du en "standard" gamermus ala MX510 (eller bedre), så vil neppe en ultrapowersuperdupermus gjøre deg til en bedre spiller. Klarer heller ikke bruke maks dpi på min MX518. Tror jeg kjører den på midterste nivået (1200?). Vanesak som sagt. Blir helt feil hvis jeg ved en feiltakelse får feil mousesensitivity fix14.gif
dsr.stoffis
takk, då e eg med fix14.gif tenkte det var noe sånt ja smile1.gif

minner meg om en koreaner eg så, han hadde musematte som dekka hele forbanna pulten, eg kødder ikkje hvis eg sier den var en og en halv meter lang.. han kjørte då med jævlig lav dpi ( thinking.gif )... men han var god då, men må ha hvert stress og kaste seg fram og tilbake me musen hele tiden fix14.gif
dsr.monokiller
Driter i dpi`en jeg
kjører selv på 1300 på mx518 musa mi, det er eeeevig kjapt nok!
Mx 518 er og kommer alltid til å være fav musa mi.

Men så er det det her med å..... få seg litt fremmedmus innimellom!!!
Jeg er interessert i autofire mulighetene som denne musa har innebygd! DET er grunnen til at jeg tester den.
Vanskelig å få til autofire i AAO. autoklikke program funker sjeldent og ellers må du modde musa di med autofire chip og SÅ nerd er jeg ikke.
Derfor rota jeg på nettet til jeg fant denne fjortissmusa MED autofire

ok.gif
dezso!
lukter xiiit0r!
dsr.zod
1) lukter cheatz0r hvis du først kan bruke det til noe nyttig
2) hva skal du med det? fix14.gif
dsr.realhero
Kikka på det keyboardet de hadde også for fun.

Er det mange "fps-gutter" som bruker de "strafe og gå fremmover"- knappene, eller "gå på skrå"-knapper om du vil?
Altså keybinder "Q" til å gå frem og til venstre og "E" til å gå frem og til høyre? (Har jeg aldri gjort selv fix14.gif )
dsr.ghod
QUOTE (dsr.realhero @ Oct 25 2007, 15:51 ) *
Kikka på det keyboardet de hadde også for fun.

Er det mange "fps-gutter" som bruker de "strafe og gå fremmover"- knappene, eller "gå på skrå"-knapper om du vil?
Altså keybinder "Q" til å gå frem og til venstre og "E" til å gå frem og til høyre? (Har jeg aldri gjort selv fix14.gif )

W+A = strafe til venstre

W+D = Strafe til høyre

Muse button 1 = Skyte dem i kjeften ok.gif
dsr.proffen
fins bare en mus og det er Razor sine. alt annet kan pisse bæsj for det er kvalitetsforskjell
dsr.monokiller
mx518 er musenes tank!

Men for dere som har lyst å experimentere så har swat musa til cyber snipa macrofunksjon.....

uante muligheter gayrockfinalhope.gif
dsr.cliff
QUOTE (dsr.monokiller @ Oct 25 2007, 20:34 ) *
swat musa til cyber snipa macrofunksjon.....

Funka fint på forrige versjon... ...noen som vet hvordan utføre QS el FS nå? (nub)
dsr.monokiller
ja. men er mer vrient og besparelsen er mindre. funker mest på skifte mellom ulike våpen.
macro på qs er nesten et must... vanskelig å taste combo...?
dsr.cliff
QUOTE (dsr.monokiller @ Oct 26 2007, 00:00 ) *
ja. men er mer vrient og besparelsen er mindre. funker mest på skifte mellom ulike våpen.
macro på qs er nesten et must... vanskelig å taste combo...?

PM ok.gif
dsr.monokiller
pm sendt.
dsr.cliff
QUOTE (dsr.monokiller @ Oct 26 2007, 15:10 ) *
pm sendt.

Kose på mono fix04.gif
low_lyric
mx500 er allt man trenger, tåler litt juling å gayrockfinalhope.gif
dsr.tigern
mx518 rulær for meg ok.gif
dsr.monokiller
QUOTE (dsr.tigern @ Oct 26 2007, 19:48 ) *
mx518 rulær for meg ok.gif

i second that pus!!
dsr.stoffis

skikkelig mus ok.gif
dsr.magican
jaja, mus er vel mus....uansett kvalitet!? orob.gif
dsr.monokiller
joa... hadde dell kulemus leeeeenge jeg .... før jeg ble helt nerd på hardware... blir våt av godt utstyr nå . luuuv it!
dsr.monokiller

her er intelliscope musa ved siden av mx518. de er ganske like i form og nesten like god å holde i.
nymusa er laser så jeg har ikke pad som passer enda... laser er kresen på pad.... bruker gammal hylle eller noe...
dpi/feeling er ikke så ulik innstillinga jeg brukte på mx518 og knappene er heeelt ok.(hele 3 ekstraknapper)

Så langt alt godt. fancy lys har den og.... rødt og blått...

Grunnen jeg skulle prøve musa var prisen(300kr max) og at den har mulighet for autofire.
MEN !!!!! har enda ikke fått autofire til å funke i aao.... går det ikke så er det back to good ol mx518

edit:
got it semi workin
dsr.cliff
Her er min Cyber Snipe SWAT, funker bra på en Steelpad ok.gif
Click to view attachment
dsr.monokiller
mx518 back in the saddle.
gidder ikke knote mer med nymusa før jeg har skikkelig pad som funker på laser og at jeg finner ut åssn man får autofire til å virke.

SWAT musa høres interessant ut da!! macro og greier.... litt rar dpi på den...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.