Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nyhetsportalen
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
dsr.lasermus
Å finne gode navn på ting er absolutt ikke min sterkeste side fix14.gif

http://folk.ntnu.no/ekse/np2/

Denne siden var hovedsakelig laget for meg selv, fordi jeg var lei reklame og vissvass på nyhetssidene. Denne siden tar i bruk RSS-feeds som alle nyhetsstedene gir tilgang til, og presenterer nyhetene på sin egen måte. Man kan se hver feed alene, eller i predefinerte grupper (data og media, kultur, sport osv), eller man kan selv velge hvilke feeds som skal vises.

Nyhetslisten tror jeg er en orginal ide (men det er helt sikkert noen som har gjort det før). Ideen kom fra hvordan jeg vanligvis surfer nyhetssider med Opera, jeg åpner saker jeg vil lese i en bakgrunnstab, når jeg er ferdig med å velge ser jeg gjennom sakene. Nyhetslisten fungerer som en blanding av en nettshop og en bildeframvisning. Man legger nyheter man ønsker å finlese til nyhetslisten (ala nettshopping), når man har funnet alle nyhetene man ønsker å lese velger man å se på nyhetslisten. Da ser man en slags framvisning av nyhetene, med kontroller øverst for å se neste nyhet (eller bla tilbake).

Dessverre fungerer siden dårlig i Internet Explorer, et eller annet med javascriptingen thinking.gif
Opera og Firefox har ingen problemer plystre.gif

Spørsmål? Er det noe på siden som må forbedres, endres? Er det noen smarte funksjoner jeg kan legge til? Er det noe som må bort? unsure.gif

For spesielt interesserte, her er 1.0 (funker ikke helt som den skal, da 1.0 og 2.0 bruker mye av de samme tabellene i sql):
http://folk.ntnu.no/ekse/rss/?avis=alle
dsr.caraghi
Ah, den der va snasen. Var akkurat ferdig med kveldens nettsveip så eg fikk bare testet den litt randomly. Skal bruke den imorra istedet for å åpne haugevis av faner med div aviser og artikler som eg pleier.

Ellers så savnet eg Brann elementer, avspilling av Nystemten ved oppstart av siden og enda flere Brann nyheter der inne fix14.gif
dsr.nero
Snaisen den der....funka helt fint i IE 7.0.
Fargevalget kunne nok (etter min smak fix14.gif) vært noget andet ja a5.gif
dsr.lasermus
QUOTE (dsr.caraghi @ Oct 1 2007, 02:44 ) *
Ellers så savnet eg Brann elementer, avspilling av Nystemten ved oppstart av siden og enda flere Brann nyheter der inne fix14.gif

http://folk.ntnu.no/ekse/np2/index.jsp?avi...&stil=brann
Trykk på linken over nyhetene for Nystemten.

Forsiktig med hva du spør etter gayrockfinalhope.gif
dsr.jannis
Fantastisk!!!!!!!!!!!!!!! a5.gif buttrock.gif
dsr.rdy4action
lol branns nyhetsportal
zews
funka fint i Netscape 7.2 også!
dsr.caraghi
QUOTE (dsr.lasermus @ Oct 2 2007, 01:23 ) *
QUOTE (dsr.caraghi @ Oct 1 2007, 02:44 ) *

http://folk.ntnu.no/ekse/np2/index.jsp?avi...&stil=brann
Trykk på linken over nyhetene for Nystemten.

Forsiktig med hva du spør etter gayrockfinalhope.gif

Haha, helt og holdent suverent. Fikk en voldsom humrebyge her no biggrin1.gif allah.gif

gayfight2.gif
dsr.nitro
Stilig biggrin1.gif
dsr.perrin
Supernais.. gayfight2.gif
dsr.stoffis
laser, eller magnus som du egentlig heter, vil du gifte deg me meg? wub.gif

gayfight2.gif
dsr.enigma
brann har egen link.. men ikke rosenborg? omg banish site!

aldri sett en side som gjør dette, men leste en artikkel om et program som gjorde det, med store filtreringsmuligheter..

husker ikke helt om det var yahoo eller wtf det var som lanserte programmet.. leter dog etter det nå

terningkast

med brann link; 1-

uten brann link: 5

den er konstant oppdaterende? eller er det noen form for manuell aktivitet her? ser at ingen poster er nyere enn 6/10
dsr.enigma
Found it; Yahoo Pipes
dsr.lasermus
QUOTE (dsr.enigma @ Oct 10 2007, 12:24 ) *
den er konstant oppdaterende? eller er det noen form for manuell aktivitet her? ser at ingen poster er nyere enn 6/10

Den er ikke konstant oppdaterende nei, har et program som oppdaterer siden (også laget selv ofc). En periode kjørte jeg det hvert 30. min, men det avhenger at pc'n er påslått smile1.gif
low_lyric
hva er det du går i trondheim laser?
dsr.lasermus
siving datateknikk (master) smile1.gif
low_lyric
ah, jeg går ingienørvitenskap & ikt ok.gif
dsr.enigma
2 nerder mao! HAHA!
low_lyric
men det har da ingenting å si engimapusen,vi kan å drikke fix04.gif
dsr.stoffis
QUOTE (low_lyric @ Oct 11 2007, 20:50 ) *
men det har da ingenting å si engimapusen,vi kan å drikke fix04.gif

snakk for deg sjøl... hasje fått noe bevis for at laserpus kan ennå gayfight2.gif
low_lyric
jeg og enigma får ta han med ut da gayrockfinalhope.gif
dsr.enigma
ååååååååååå leva livet!

Rompa mi! du e så gla i rompa mi!...

ja her skal laser innføres i Trøndersk skikk og mus...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.