Help - Search - Members - Calendar
Full Version: PCen er død, trenger ny innmat
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
dsr.snow_white
Skal kjøpe nye deler for ca 8000,- (hvis hensiktsmessig)

Trenger følgende komponenter:
Hovedkort
CPU
Minne
Grafikk-kort

Har allerede to harddisker, lydkort, cd/dvd spiller/brenner og en 500w strømforskyning.
Hvis jeg trenger ny strømforskyning så må det inkluderes i de 8000.

Noen som har lyst til å hjelpe en stakkar med en shoppingliste?

Skulle gjerne ha bestilt alt fra samme nettbutikk/netshop dork1.gif.. å spare 50-100 her og der er ikke sååå viktig.
dsr.magican
regner med wipe kan hjelpe en kozegutt, selv om du er en v2`er.. gayrockfinalhope.gif gayfight2.gif
dsr.monokiller
tror nok du trenger ny psu og. de nye hk trenger 8-pins 12v inn til cpu. før var det 4.
dezso!
Ikke regna på prisen, men her er komponentene jeg har.

CPU: CoreDuo E6850
Kjøler: Thermalright Extreme (Monster, men anbefales. Kjøler ca 10 grader mer enn orginal)
HK: Asus gamer extreme (kanskje litt overkill)
Minne: Kingston DDRII 6400 2048MB
GFX: POV Geforce 8800 GTS 320MB
PSU: MIST 600 bør funke bra (husk kabler), jeg kjøpte Fortron 700W (Eneste de hadde inne)

Vil anbefale Asus framfor MSI utifra egne erfaringer og "rykter".

Wipe selger alt dette, da han pimpet meg biggrin1.gif

Ang mitt oppsett, så blir det vel en POV Geforce 8800 GTS 320MB til seinere, og SLI når de dropper litt i pris. dork1.gif
Også putta inn en WD raptor 150GB extreme sak.
Vurderer også putte inn 2048 mer minne, da jeg kjører Vista fix14.gif
dsr.texas
Kabler følger med på Mist rev.3

Personlig har jeg kun gode erfaringer med MSI.

OCZ 6400 Platinum er på Ukens Tilbud til en meget hyggelig pris.
dezso!
kjøpte og OCZ minne først. Ene brikken var defekt... Så da ble det trauste sikre Kingston.
sadolf
Kjøp Asus P5K-E eller Deluxe hovedkort. Kjøp Q6600 og "jekk" den opp til 1333FSB, og du har en 3Ghz quad. Ikke glem å shoppe en grei cpu-kjøler også. Intel stock kjølerne er bajs for tiden.
Noctua u12, TT BigTyphoon eller Thermalright Ultra 120 Extreme er gode alternativer.

E6850 er litt feigt...
NeMo^
QUOTE (sadolf @ Sep 17 2007, 13:45 ) *
E6850 er litt feigt...

Ja, mye spill som utnytter Q-kjærne, så dette er et must.... Ehhhh, eller not.

Så litt seriøs igjen. Har du kabinett som er godt kjølt snow? Nevner ikke at du trenger det, men ei heller at du har det fix14.gif

Et lite forslag:

Hovedkort Kan trygt anbefale. Bygget masse maskiner siste dagene med slikt et. Topp ytelse for en ikke så gale pris.

Minne Dette er brikker som får MEGET gode tilbakemeldinger på bl.a. hardware. Skal du kjøre vista vil jeg anbefale disse: Minne 4GB

CPU Jeg ville gått for denne, er nok en stund enda til spill er optimalisert for Quad Core. Og når spill er det, så får du kastet en Q6600 etter deg for 800bajs. fix14.gif

Skjermkort Er nok bare 8800 kort som singel som sparker nok i dag. I hvertfall inntil videre. Går her for et 640Mb kort, så er vi sikre på at det holder til AAO v. 3.0 smile1.gif

Dette oppsettet havner på rett over 8k, men en mail til soe@netshop.no fikser det meste dork1.gif

Have a nice night!

Wipe^, out
sadolf
Kjøp 8800GTX - GTS er for jenter violent-smiley-019.gif
NeMo^
QUOTE (sadolf @ Sep 19 2007, 14:43 ) *
Kjøp 8800GTX - GTS er for jenter violent-smiley-019.gif

Sett opp et oppsett for 8k med GTX er du snill... Faen som jeg gleder meg til å se. fix14.gif *ja-ristehardtpåhode*
sadolf
8K? OMG... Man får jo knapt en brukbar skjerm for den prisen. Nei, da er nok et 8800 GTS 320MB det helt klart beste kjøpet.
NeMo^
QUOTE (dsr.snow_white @ Sep 16 2007, 23:24 ) *
Skal kjøpe nye deler for ca 8000,- (hvis hensiktsmessig)

QUOTE (sadolf @ Sep 19 2007, 22:38 ) *
8K? OMG... Man får jo knapt en brukbar skjerm for den prisen. Nei, da er nok et 8800 GTS 320MB det helt klart beste kjøpet.

thinking.gif Har du lest hva du svarte på??
dsr.snow_white
smile1.gif
sadolf
QUOTE (dsr.wipeout @ Sep 19 2007, 22:54 ) *

Lese, jeg? plystre.gif

Men hvorfor ikke bare selge rompa si og spare et par tusen til - så blir det GTX! Og ikke kaste bort penger på dyre prosessorer og hovedkort når du er på trangt budsjett, når det er er skjermkortet som gjelder for gamers!?
dsr.snow_white
QUOTE (sadolf @ Sep 20 2007, 00:19 ) *
QUOTE (dsr.wipeout @ Sep 19 2007, 22:54 ) *

Lese, jeg? plystre.gif

Men hvorfor ikke bare selge rompa si og spare et par tusen til - så blir det GTX! Og ikke kaste bort penger på dyre prosessorer og hovedkort når du er på trangt budsjett, når det er er skjermkortet som gjelder for gamers!?

du spiller ikke AA med andre ord.. prosessorkraft er viktigere enn gfxkort der =)
sadolf
Kan AA bruke dual / quad? Testet det såvidt når det kom ut. Selv den gangen hadde ikke min daværende PC problemer med å dra spillet rundt. Men det kan jo ha kommet grafikkmotor-oppgraderinger siden den gang? Uansett er antagelig selv en core 2 på 2Ghz mer enn nok... gayrockfinalhope.gif

Edit: Hvem faen spiller AA utenfor USA?? :!:
dsr.ghod
Hadde lett spilt AA, hadde det vært respawn og null training course.
dezso!
AA er faktisk et av få spill hvor CPU betyr vel så mye som grafikkort.
Pga ræva koding...
sadolf
QUOTE (dezso! @ Sep 20 2007, 12:10 ) *
AA er faktisk et av få spill hvor CPU betyr vel så mye som grafikkort.
Pga ræva koding...

Ja, hva kan man egentlig forvente når US Army står bak? biggrin1.gif Men ræv-koding kan også bety at det kun benytter EN kjerne?
dsr.sinnataggen
hvem spiller egentlig AA utenom de fra usa? Polakker lillegutt...polakker. Og den harde kjærne i dsr som har det som sitt eneste mål og terrorisere de til de slutter og avslutte Nicket sitt med PL! KURWA PEDAL!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.