Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Er nettverkskortet mitt ødelagt?
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
Mean
I de siste par dagene så har det kommet opp en melding nede i høyre hjørne på skrivebordet mitt, der det står "En lokal tilkobling er frakoblet" eller noe sånt. Ikke hele tiden, men av og til.

Jeg har ikke tenkt så mye på det, selv om jeg ikke har lagt merke til en lignende melding før. Jeg har ganske nylig fått WinXP Home Edition så jeg er ikke helt vant til hva som er "normalt" og ikke... Har tenkt litt at det er kanskje bare Chello/UPC med sine vanlige avbrudd i internett-tilkoblinga...

Men idag var den helt frakoblet hele tiden. Jeg sjekka evt. virus: Null virus. Jeg gjenopprettet til noen dager tilbake: Hjalp ikke.
Så kom jeg på at jeg har jo min gamle maskin stående ved siden av den nye, så jeg koblet nettverkskabelen (inn/ut-kabelen altså, den som kobler meg til nettet) til den, og det funket som bare det!

Så nå lurer jeg på om det er noe feil med nettverkskortet i den nye pc'en, siden forbindelsen har vært litt "opp og ned" de siste dagene... Jeg åpna pc'en og kjente om kortet satt ordentlig; det virka som det gjorde det.

Noen som har noen glupe ideer?  _???  :smilie
Mickey
You know what to do fix05.gif
dezso!
standardsvaret er vel:  Format c:

men... skal "give it a shot".

Skjer dette med en gang eller etter en viss tids bruk? Jeg sliter med at linja mi blir herpa etter en viss tid med internettspilling (men mister aldri nettkontakten)

Tips:

1. Bak på kortet har du sikkert noen lysdioder. Sjekk at det lyser grønt (eller whatever) der når alt er tilkoblet. Kan variere fra produsent til produsent hvordan kortet ser ut (med eller uten dioder).

2. Du kan pinge deg fram til hvor det svikter.
Rekkefølge jeg vil anbefale: (kom gjerne med utfyllende her gutter biggrin1.gif )
- ping en webside (feks www.online.no)
- ping evt ruteren din
- ping din tildelte ipadresse
- ping 127.0.0.1 (nettkortet)

3. Flytt nettkortet til en ny pci-slot.

4. Hiv WinXP Home edition ut vinduet og installer XP Pro (evt win2000 pro)

Håper det hjelper.

smile1.gif
Silence
Mister du internett forbindelsen din da??
Har også et slikt problem!Men jeg deaktivitert den andre lokale tilkoblinga!Tror dette kan være noe iforbindelse med nettverk til andre pcer! :smilie
Tror jeg da! :sattis
Mean
Nå virker det igjen, etter at pc'n har vært slått av i et par dager...

Lyser forresten orange bak på nettverkskortet. Trodde også det skulle være grønt, men det funker jaffal.

Takk for tipsene.

_???  :smilie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.