Først, beklager lite informativ trådtittel, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg ellers skulle kalt tråden.
Rett på sak, jeg flytter ut fra hjemmets lune vegger i august rett til studier. Jeg har det siste året tjent opp en slump penger, men mye har havnet på BSU. Nå når jeg flytter tenker jeg å kjøpe meg en ny TV, og jeg vil helst bruke så lite som mulig siden jeg må kjøpe laptop og annet. Problemet er at jeg er kravstor! Jeg har en X360, Wii og en PS3 på vei, i tillegg til en HTPC som alt skal kobles til på best mulig måte. Det sier seg selv at jeg har et problem.
Jeg har lest noen av trådene her, men føler det meste enten blir utenfor min lommebok eller ikke har hva jeg trenger:
+ 32-37". Noe større enn dette blir for stort for hybelen jeg flytter inn på. Helst 37" dog.
+ Må ha tilkoblinger til alt nevnt over. Dvs, komponentinngang x 2 (der gikk prisen opp ja, eller VGA til X360), HDMI og helst DVI til HTPC.
+ Helst 1:1 pixelmapping
+ 720p holder for mitt bruk og lommebok.
+ Styrken på tven skal ligge i HD og høyoppløselig film. Jeg er ikke veldig kresen når det kommer til sortpartier, men fargeflyt er uakseptabelt.
+ Pris: Øvre tak på 10.000kr.
- Sterk på analoge signaler eller ei er av ingen betydning. Ser ikke på gratiskanalene her til lands.
- Har ingen skrupler når det kommer til merke.
- Innebygget lyd er ikke viktig, da jeg har eget anlegg.
Jeg vet jeg ber om mye, men håper likevel at det er noe der ute for meg. Takk for meg!
Rett på sak, jeg flytter ut fra hjemmets lune vegger i august rett til studier. Jeg har det siste året tjent opp en slump penger, men mye har havnet på BSU. Nå når jeg flytter tenker jeg å kjøpe meg en ny TV, og jeg vil helst bruke så lite som mulig siden jeg må kjøpe laptop og annet. Problemet er at jeg er kravstor! Jeg har en X360, Wii og en PS3 på vei, i tillegg til en HTPC som alt skal kobles til på best mulig måte. Det sier seg selv at jeg har et problem.
Jeg har lest noen av trådene her, men føler det meste enten blir utenfor min lommebok eller ikke har hva jeg trenger:
+ 32-37". Noe større enn dette blir for stort for hybelen jeg flytter inn på. Helst 37" dog.
+ Må ha tilkoblinger til alt nevnt over. Dvs, komponentinngang x 2 (der gikk prisen opp ja, eller VGA til X360), HDMI og helst DVI til HTPC.
+ Helst 1:1 pixelmapping
+ 720p holder for mitt bruk og lommebok.
+ Styrken på tven skal ligge i HD og høyoppløselig film. Jeg er ikke veldig kresen når det kommer til sortpartier, men fargeflyt er uakseptabelt.
+ Pris: Øvre tak på 10.000kr.
- Sterk på analoge signaler eller ei er av ingen betydning. Ser ikke på gratiskanalene her til lands.
- Har ingen skrupler når det kommer til merke.
- Innebygget lyd er ikke viktig, da jeg har eget anlegg.
Jeg vet jeg ber om mye, men håper likevel at det er noe der ute for meg. Takk for meg!
Har sett på litt av hvert, spesielt Tatung 42" 1080p som komplett hadde til 9995 for en uke siden falt i smak. Problemet er at skjermen er oppe på 13k nå, og ideen var å kjøpe PS3 i samme batch, noe som ikke skjer om jeg må ut med så mye. Vet at det ikke er "mye" i forhold til hva man kan bla opp, men for en kommende student er dette galskap
Har også sett på Sharp LC37SA1E som elkjip har til 6795 nå om dagen, noe lommeboka er veldig fornøyd med. Problemet er at denne ikke har alt av tilkoblingsmuligheter jeg trenger, og jeg likte ikke helt at fargeflyten var så fremtredende som den var. Skal tilbake til elkjøp i dag og trygle om å få kjapt testa ps3en de har i utstilling på denne sharpen.
Er åpen for alt, men kjapt hadde vært konge. Kos!