Help - Search - Members - Calendar
Full Version: TEST: Seks hodetelefoner
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
falcon
http://www.hardware.no/tester/lyd/seks_hodetelefoner/40114

Beyerdynamic DT770 Pro vant testen ok.gif
dsr.monokiller
hygger meg med at testen sier at de tester headsett som NÆRMER seg studiokvalitet.
Kjekt at settet jeg bruker er et rent studioprodukt som ikke er å få tak i over disk. ok.gif
NeMo^
QUOTE (Falcon @ Jun 16 2007, 01:39 ) *

buttrock.gif

Konge headsett det altså.. KOmmer snart en test på lydkort også, som kan bli interesang for mange... Jeg skal linke når den kommer ut dork1.gif
dsr.monokiller
dang! lydkorttest gleder jeg meg til !!!!!!

ps: Beyerdynamic DT770 Pro finnes i to utgaver.... en 80ohms og en 250 ohms.....
dsr.magican
QUOTE (dsr.monokiller @ Jun 16 2007, 10:56 ) *

ps: Beyerdynamic DT770 Pro finnes i to utgaver.... en 80ohms og en 250 ohms.....

vi har vel det som er "lett-drevet" etter tips fra eksperter. Kan jo faen ikke ta sjansen på noe mer lag enn jeg allerede har....
dsr.texas
QUOTE (dsr.monokiller @ Jun 16 2007, 11:56 ) *

3 utgaver faktisk.
Det finnes også en på 32ohm.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46848
dsr.monokiller
jøss- lærer stadig noe nytt. lavest mulig ohm er vel å foretrekke ...
dsr.magican
QUOTE (dsr.texas @ Jun 16 2007, 12:28 ) *

3 utgaver faktisk.

uten å være alt for skråsikker, så tror jeg det er den jeg har... thinking.gif
dsr.jaw
jeg har i hvertfall test utgaven som er på 80ohms kjøpt via wipe på netshop
falcon
QUOTE (dsr.texas @ Jun 16 2007, 13:28 ) *

3 utgaver faktisk.

Jeg ville gått for 32 ohm versjonen hvis jeg skulle bruke den til mp3 spiller. Selv har jeg prøvd litt og høre forskjell på min kamerat sine 32 ohm og min 80 ohm av dt 770 og kan ærlig talt ikke høre forskjell på lydkvaliteten mellom disse to modellene. Kilden var Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS. Kan hende det har noe å si at jeg ikke hadde hodetelefonforsterker eller bra nok audiofilt lydkort.

Jeg har prøvd 80 ohm versjonen på creative zen vision m uten eu sperre og føler at på noen av mp3 filene kan det bli for lite trøkk. Med 32 ohm versjonen er ikke det noe problem med lydstyrke.

Hvis du ikke skal bruke headsetet til mp3 spiller ville jeg nok gått for dt770 80 ohm eller den 2005 hifi utgaven siden de har best lyd. Til mp3 bruk er det ingen tvil i mine øyne at 32 ohm versjonen er best. Uansett er dt 770 et veldig godt valg. Har ikke angret ett sekund ok.gif

men jeg synes det er synd de ikke tok med Ultrasone sine headsett :(
Faren min er jo plateprodusent (eirikwangberg.com) og han bruker disse i studio ( http://prisguide.hardware.no/product.php?p...=specifications ) så det syntes jeg var litt lame av hardware! men jeg har ikke prøvd Ulrasone sine headsett enda men de skal jo være knall bra. de er jo tyske de også smile1.gif
dsr.monokiller
headsett til gaming går vel på to ting slik jeg ser det, komfort over lang tids bruk og evnen til å reprodusere lave lyder detaljert....
så er det jo mange som liker at de demper lyd utenfra bra.

sennheiser hd280 pro er bra sånnsett, veldig bra demping. støggeste settet som finnes dog ok.gif
NeMo^
Da har vi en bekjent som har testet litt nytt utstyr.. ok.gif

Her ligger det en test av et nytt lydkort, og vi alle vet at vi kan stole på denne personen når det kommer til lyd! =D
dsr.monokiller
Artig lesning. Finnes det noe annet enn creative? ok.gif
dsr.rdy4action
QUOTE (dsr.monokiller @ Jun 26 2007, 23:45 ) *

yupp.gif evil.gif
sadolf
Testen er kjøpt og betalte impotente jøder. Stappe inn et gammelt 300 ohms Sennheiser headsett i den testen, uten forsterker, hører inngensteds hjemme.

De skulle brukt et Sennheisser HD 595 på 50Ohm som passer bedre til MP3-spillere og lydkort... NOOBS HW.NO!!
NeMo^
QUOTE (sadolf @ Aug 15 2007, 22:52 ) *
Testen er kjøpt og betalte impotente jøder. Stappe inn et gammelt 300 ohms Sennheiser headsett i den testen, uten forsterker, hører inngensteds hjemme.

De skulle brukt et Sennheisser HD 595 på 50Ohm som passer bedre til MP3-spillere og lydkort... NOOBS HW.NO!!

thinking.gif
dsr.jaw
Bergen FTW buttrock.gif
dsr.xu
QUOTE (sadolf @ Aug 15 2007, 22:52 ) *

HAHA, du er bare sur fordi ditt headsett ikke vant. fix14.gif

Neida, jeg kan være enig med deg at det var for dumt. Ellers må jeg si at jeg fortsatt er fornøyd med mine Beyer. biggrin1.gif
dsr.texas
QUOTE (Falcon @ Jun 16 2007, 01:39 ) *

Kjøpte akkurat dette headsettet på Timesalg på netshop for kr 1186,-
De har 30% på alle headsett.

Beyerdynamic DT-770-80 Pro

http://www.netshop.no/supertirsdag/
dsr.monokiller
Du får fortelle hvordan de oppleves smile1.gif
dsr.jaw
de funker bra som faen har vel hatt de i ca 6 mnd nå eller noe sånn jeg i hvertfall.
Mener å huske at det er flere i dsr AA som har det settet.
dsr.rdy4action
QUOTE (dsr.jaw @ Sep 25 2007, 21:08 ) *
de funker bra som faen har vel hatt de i ca 6 mnd nå eller noe sånn jeg i hvertfall.
Mener å huske at det er flere i dsr AA som har det settet.

host! beyer rulez ok.gif
dsr.monokiller
siden dere skryte så fælt så må jeg vurdere.
dsr.jaw
QUOTE (dsr.monokiller @ Sep 25 2007, 21:46 ) *
siden dere skryte så fælt så må jeg vurdere.

Tror ikke beyer leverer headsett som er modifisert i forhold til nonne drakter,men kanskje wipe vet om et kit som kan kjøpes ekstra siden de selger beyer hos netshop.
dsr.monokiller
Stemmer det, jeg er jo avhengig av et sett som er smalt nok til å få lurt under hetta!! slik at ikke abbedissen i huset tilter siden jeg går med settet konstant på hodet.

hÆÆÆÆ???? MIDDAG???? var det DET du sa?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.