Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opera
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
dsr.ghod
Hei, er det noen opera-brukere blant rotter og andre som leser dette forumet?

Jeg har en gammel pc som har kræsjet, og jeg prøver å salvage linkene jeg hadde lagret i opera fra den pc`en nå, men jeg skjønner ikke (les jeg er sannsynligvis for dum) til å finne ut hvor opera lagrer linker.

Har prøvd wintast + f *.url og *.link (takket være zod), og har lett de mest sannsynlige steder på hvor opera lagrer linker, men jeg finner det ikke. Finnes det en eller annen opera bruker der ute som vet hvor man finner linker (i opera) på gamle harddisker?
dsr.fsu
QUOTE (dsr.ghod @ May 22 2007, 20:15 ) *
Hei, er det noen opera-brukere blant rotter og andre som leser dette forumet?

Jeg har en gammel pc som har kræsjet, og jeg prøver å salvage linkene jeg hadde lagret i opera fra den pc`en nå, men jeg skjønner ikke (les jeg er sannsynligvis for dum) til å finne ut hvor opera lagrer linker.

Har prøvd wintast + f *.url og *.link (takket være zod), og har lett de mest sannsynlige steder på hvor opera lagrer linker, men jeg finner det ikke. Finnes det en eller annen opera bruker der ute som vet hvor man finner linker (i opera) på gamle harddisker?

Regner med du finner slikt på C:\Documents and Settings\chemslillelure\Lokale innstillinger\Programdata\opera\.. eller kanskje ett helt annet sted, men der hadde jeg begynt å lete.
dsr.ghod
Utrolig spennede forslag, fant faktisk en ny mappe med opera støff jeg ikke viste om ... men nei. Ikke noe her heller. Argh!
dsr.fsu
QUOTE (dsr.ghod @ May 23 2007, 21:20 ) *
Utrolig spennede forslag, fant faktisk en ny mappe med opera støff jeg ikke viste om ... men nei. Ikke noe her heller. Argh!

prøv og søk etter en fil som heter opera6.adr

(med adv.search settings på hidden/sys-files)
dsr.zod
Opera lagrer tydelig vis ikke bokmerker i frittstående .url filer, men i en fil som heter opera(insert ver. nummer her).adr
Den ligger der oddeman sa:

C:/Documents and Settings/brukernavn/Application Data(ev. programdata)/Opera/Opera/profile/opera6.adr eller noe i den duren.

Hvis du har en gammel .adr-fil og har en kompatibel operainstallasjon på PCen din ville jeg kopiert ut din nåværende .adr-fil og erstattet den med den gamle, eksportert favorittene (regner med det er en funksjon for det i opera), byttet tilbake adr-filen og importert de.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.