Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nettverk
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
dsr.mowgli
Skal overføre masse filer fra den gamle pc`en(uten brenner) min til den nye. Har nettverkskabelen. Kan noen være så snill å fortelle KLART OG TYDELIG åssen man gjør dette. Den ene har XP og den andre Win 98 sec.ed. Jeg vet sånn ca åssen man gjør det men ikke helt. FSU pleier å være flink i denne type pedagogikk  :D
Silence
Har hatt det samme problemet!Så jeg joiner deg med å spørre om hjelp!Fint hvis de som kan dette kan prøve og forklare dette på en enkel måte.... _???  _???  :sattis
dezso!
har dere hub eller no lignende? Hvis ikke så må man ha en krysset nettverkskabel (dvs hvis man skal koble nettverkskort til nettverkskort).

Videre er må man seff sette ip på begge maskinene. Kjenner ikke til oppsettet deres med adsl/isdn osv, så jeg antar dere kobler bort dette mens dette foregår.

Enkleste måten å nå data på den andre er å share på win9x maskina og lese dette i win2000/xp. Andre veien blir litt mer trøblete. (åpning av guestkonto osv).

Mer info hadde vært kjekt smile1.gif
Hurricane
Flytt harddisken midlertidig smile1.gif absolutt den kjappeste metoden dork1.gif
Mean
Bruker ikke win98 FAT32, og winXP NTFS (sp) da? Jeg har fått inntrykk av at de to systemene ikke kan bruke de samme filene(?).
Correct me if I'm wrong, baby! smile1.gif (Er sikkert "wrong". LOL.)
Silence
Har ADSL ja!Tenkte å sette sammen en bærbar som har WinME mot Xp pro!Har sett litt på det med ip men jeg skjønner det ikke!
Hurricane
QUOTE (Mean @ July 26 2002,18:33)
Bruker ikke win98 FAT32, og winXP NTFS (sp) da? Jeg har fått inntrykk av at de to systemene ikke kan bruke de samme filene(?).
Correct me if I'm wrong, baby! smile1.gif (Er sikkert "wrong". LOL.)

Win98 kan ikke bruke ntfs nei,, prøvde med ett programm engang,, uten hell....
trix74
QUOTE (Hurricane @ July 26 2002,16:58)
Flytt harddisken midlertidig smile1.gif absolutt den kjappeste metoden dork1.gif

enig... har prøvd med nettverk 98 og XP funker dårlig for veldig ustabil overføring :( 100mbit krysset kabel fikk jeg ca 20% av kapasiteten :(
dezso!
hva er problemet? du setter jo ikke en ntfs disk inn i en win98 pc. Gjør det andre veien så blir det bra. smile1.gif

Forøvrig så skjønner win98 "ntfs"-filer hvis de shares...
dsr.mowgli
Funker det altså jævlig dårlig å sette de opp i nettverk?? Gidder ikke flytte frem og tilbake og masse styr for å overføre ca 1gb, det er for mye pes.
Hurricane
QUOTE (Mowgli @ July 27 2002,10:28)
Funker det altså jævlig dårlig å sette de opp i nettverk?? Gidder ikke flytte frem og tilbake og masse styr for å overføre ca 1gb, det er for mye pes.

vel skaff deg en krysset tp kabel da,, og kjør network wizarden på XP, der får du en floppy som du døtter inn i win98 miskina, og vips,, så har du ett nettverk,, husk å share disken du skal flytte da smile1.gif
[dsr.ñitro]
Kom til Bergen og hent meg mogge så skal eg fixe det. Du spanderer vel øl ??  :p
dsr.mowgli
QUOTE (Hurricane @ July 27 2002,16:59)
QUOTE (Mowgli @ July 27 2002,10:28)

vel skaff deg en krysset tp kabel da,, og kjør network wizarden på XP, der får du en floppy som du døtter inn i win98 miskina, og vips,, så har du ett nettverk,, husk å share disken du skal flytte da smile1.gif

Takk  :D
dsr.mowgli
QUOTE (NiTrO @ July 27 2002,17:05)
Kom til Bergen og hent meg mogge så skal eg fixe det. Du spanderer vel øl ??  fix14.gif

Jeg vet du hadde fixa det Nitro uten problemer, du er best. Jeg kan spandere øl på deg neste gang du er i Oslo, lover  :D
[dsr.ñitro]
:luuv Sheriff
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.