Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bærbar...
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
Tracer
Folkens, jeg vurderer sterkt å utvide min hardware beholdning med 1.stk bærbar pc.

Jeg tenker litt på Elkjøp sitt tilbud på en FS Amilio DP2200 (2,2 GHz) til 20000,-, alternativt en Dell Inspiron 8200 til noenlunde samme pris.

Noen her som har erfaring med bærbare, og kan gi noen gode råd og vurderinger?
Mickey
fix05.gif
dezso!
Dell er vel kjøp rett fra produsent. Dvs Dell har ikke lager på sine varer, og bør i teorien da være billigere. Hørt mye bra om Dell også forøvrig.

Sitter selv i disse dager å konfigurerer HP Omnibook 6100 (i stor skala biggrin1.gif ). Ser ut som en grei pc det også. (PIII 1GHz, 256mb minne, 20 GB disk...)

Den derre FS Amilio eller whatever har jeg aldri hørt om... _???
dsr.hansiball
Hva skal du med en bærbar da? Jobb? Spill? Surfing? Kjekt å ha?
dsr.caraghi
Elkjøp amiloen e jo en temmelig ok maskin da. Spesifikasjonsmessing!!
Eneste eg syns e dårlig med den pc'n e at den e 4,5 cm høy.Det e litt mye kontra andre pc'er.
En annen litt negativ ting er at batterikapasiteten er kort, dette sikkert pga kjøling av prosessor, selve prosessoren osv.

Og....vær klar over at denne pc'n garantert må bestilles. Ikke bestem deg en dag for denne pc og gå til elkjøp for å hente den....lol....du får den ikke med deg på dagen.
Er ikke mange av butikkene som tar denne inn. fix05.gif

Dell maskinen skjønte eg ikkje. Den koster fra 18500,- og du kan få opptil 2ghz prosessor osv.....Bygger du inn delene sjøl her, og deretter plonker prisen opp??
Tracer
Tenker jeg skal bruke den til en kombinasjon av spill og jobb.  Jobb i det daglige, og spill+jobb når jeg er på reiser og bor på kjedelige hotellrom.  Spill f.eks. når jeg besøker min gamle mor som knapt har funnet ut av fjernkontrollen til TV'en...  Blir fort kjedelige dager der når jeg har drukket opp lagret hennes av konjakk... :-)

Eksempelvis: tjenestereise til Bergen 1 uke - avtaler et treff med andre i DSR...  Må jo ha en maskin sjøl da !!! :-)

Dell'en er litt fristende.  Har "satt den sammen" sjøl på Dell.no sine sider, og "plonket" prisen opp litt i overkant av 20 store...
dsr.fsu
QUOTE (Tracer @ July 25 2002,14:57)
tjenestereise til Bergen 1 uke - avtaler et treff med andre i DSR...  Må jo ha en maskin sjøl da !!! :-)

nårnårnårnårnår ???? ikke tull med oss nå Tracer, aner jeg et nytt Pilstreff??

biggrin1.gif  :D  :D

Jada, jeg så "exempelvis" men valgte å overse den... smile1.gif
dezso!
Dell'en er litt fristende.  Har "satt den sammen" sjøl på Dell.no sine sider, og "plonket" prisen opp litt i overkant av 20 store...

I say: go for it! biggrin1.gif

Dell er den foretrukne maskina her hos oss. Og de som har dem er litt av noen duppedittfolk. Mulig dem har mer jern en hva en Inspiron har men...
dsr.fsu
Dell har litt frynsete rykte på seg ang. kunde service eller mangelen på det, men sjekk ut barbara, der har det en del diskusjoner på hva som er best og ikke.

fix05.gif
dezso!
mulig. men dem er gode til å selge biggrin1.gif
dsr.fsu
QUOTE (Varga$ @ July 25 2002,15:34)
mulig. men dem er gode til å selge biggrin1.gif

De har ikke klart å selge til meg enda..  :)

biggrin1.gif

fix05.gif
Tracer
QUOTE (FSU @ July 25 2002,15:21)
tjenestereise til Bergen 1 uke - avtaler et treff med andre i DSR...  Må jo ha en maskin sjøl da !!! :-)

nårnårnårnårnår ???? ikke tull med oss nå Tracer, aner jeg et nytt Pilstreff??

biggrin1.gif  biggrin1.gif  biggrin1.gif

Jada, jeg så "exempelvis" men valgte å overse den... smile1.gif

Har ingen konkrete planer der enda, men jeg skal til Stavanger engang i september.  Har vurdert å ta hurtigbåten til Bergen, og fly derifra...  Så ikke se bortifra at jeg kan snipe noen øl og/eller konjakk sammen med dere.

Bare pass på at jeg ikke blir altfor full.  Sist jeg festa i Bergen sparka jeg ned en kar ved et uhell, snakket med to hyggelige politifolk og flørta med hun som kjørte drosja hjem...  Alt sammen forårsaket av at blikket mitt var fuktigere enn været i Bergen.
Tracer
BTW: takker for tipsa...  Spesielt den om diskusjonsforumet på barbara.no !!!
dsr.perrin
QUOTE (Tracer @ July 26 2002,08:51)
... .Sist jeg festa i Bergen sparka jeg ned en kar ved et uhell, ....

*latterbrak*
Kossen e d praktisk mulig...  :D  :D  :D
Tracer
Tro meg, det er mulig :-)

Pinlig episode forøvrig.
dsr.fsu
QUOTE (Tracer @ July 26 2002,09:55)
Tro meg, det er mulig :-)

Pinlig episode forøvrig.

bare lurer... Travolta??
dsr.hansiball
Tenker jeg skal bruke den til en kombinasjon av spill og jobb.  Jobb i det daglige, og spill+jobb når jeg er på reiser og bor på kjedelige hotellrom.  Spill f.eks. når jeg besøker min gamle mor som knapt har funnet ut av fjernkontrollen til TV'en...  Blir fort kjedelige dager der når jeg har drukket opp lagret hennes av konjakk... :-)

Eksempelvis: tjenestereise til Bergen 1 uke - avtaler et treff med andre i DSR...  Må jo ha en maskin sjøl da !!! :-)

Kameraten min (Talaris) har en bærbar pc som han brukte til samme formål i Kosovo. Viste seg at det gikk greit å spille på den, men 3d skyte spill ala LW funket ikke i det hele tatt pga. plasmaskjermen. Han endte opp med å spille bare strategispill og spill med liten grafikk. Tror riktognok han hadde et rævva skjermkort, men det med 3d spill på en plasmaskjerm har jeg liten tro på.  _???
dezso!
:jupp. Og de er ofte kun brukbar på en oppløsning. For lav (som mange spill krever) så blir det for "utvanna". Intet slår crt-skjermer enda smile1.gif
Tracer
Tror ikke jeg vil utdype den episoden noe mer... :-)
dsr.puma
Spilte på en kompis sin dell ("ferdig laget") faktisk litt *gammel* nå, gikk fint med LW på den... som på en vanlig stasjonær
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.