Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ukjente spill søker navn!
DirtyForum > Public > Andre Spill
dsr.enigma
Hepps!

sitter med et satans spill i hodet mens om jeg ikke husker navnet på og dermed så finner jeg det ikke heller..
hva jeg husker:

-spillet går ut på å guide soldater gjennom jungelen å utføre oppdrag. under veis redder du flere av dine soldater og må drepe fiender.

-Hele spillet foregår med overview map og må styres via musa.

-Soldatene stiger i rank for hver lvl de overlever.

-når et mission er ferdig så ser du en eng, og desto flere soldater du har mista desto flere gravstener er det der.

-1 av de første soldatene heter Jools

Spillet er opprinnelig laga til Amiga og det var der jeg hadde det.

Men vet at det finnes på pc også (sikkert via emulator)

Om noen aner hvilket spill jeg snakker om, please help!! lett etter det siden barneskolen (som utrolig nok begynner å bli noen år nå)

Et annet spill jeg også kunne tenkt meg å funnet er et "slossespill" hvor du kan velge enten en dorf med øks, en mann eller en dame. Går bare gjennom spillet å dreper ting, men kan få dinosaurer osv for å ri på.

på bonuslvler innimellom skal du banke noen gnomer for at de skal kaste ifra seg mat osv. (dette spillet stammer også fra Amiga)

fix04.gif fix04.gif fix04.gif fix04.gif fix04.gif fix04.gif Til den/de som klarer å identifisere disse spilla! biggrin1.giffix14.gif
dsr.stoffis
det første e Cannon Fodder, forøvrig helt genialt spill! Jools og Jops e maindudene biggrin1.gif Finnes i pcversjon (til dos tror eg), og laget en oppfølger. Bra musikk var det og

Det andre du tenker på e Golden Axe. Også et særs festlig spill smile1.gif
dsr.coyote
Den nye versonen av cannon fodder
http://gamer.no//nyhet/psp/nytt_cannon_fodder_paa_vei/30693

Nye verson av golden axe
http://gamer.no/nyhet/ps3/golden_axe_er_tilbake/26005
dsr.monokiller
OMG HVA I HULESTE??

retrogamere eller bare nerder???

fix04.gif
dsr.enigma
I WUB YOU ALL!!!!!!! fix04.gif fix04.gif fix04.gif fix04.gif

..

Gamle spill kan være skillelig morsomt innimellom.. tok fram Snesn i går å spilte donkey kong og mario 3 til langt på natt..
dsr.ghod
Jeg vurderer Wii pga at man kan laste ned gamle spill der. fix04.gif
dsr.enigma
QUOTE (dsr.ghod @ Nov 12 2006, 14:38 ) *

;D

kjøper det som haxes kan!
dsr.stoffis
når vi først var inne på gamle spill, noen som kan skaffe meg Mr. Robot te Comodore 64 ? fix05.gif
dsr.kraxstina
snakker om retro games fix14.gif noen som veit hvor jeg kan skaffe gode gamle wolfenstein 3d? biggrin1.gif buttrock.gif
emi

Jeg og, egentlig bare spille Zelda; The Twilight Princess!
sidewinder
Jagged Alliance?
dsr.realhero
Oooh, elsket gode gamle Cannon Fodder. Faan for et fett spell. Det spilte jeg mye det dork1.gif
Spilte en del Golden Axe og, det var jo dritfett co-op biggrin1.gif Men, var ikke Golden Axe laget av SEGA?
dsr.sinnataggen
Stemmer det ja Real
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.realhero @ Sep 21 2007, 02:12 ) *
Oooh, elsket gode gamle Cannon Fodder. Faan for et fett spell. Det spilte jeg mye det dork1.gif
Spilte en del Golden Axe og, det var jo dritfett co-op biggrin1.gif Men, var ikke Golden Axe laget av SEGA?

jupps, egentlig et arcade-spill mener eg, så ble det porta til så å si alle spilleting som eksisterte smile1.gif
dsr.enigma
http://video.google.com/videoplay?docid=1075560399001972892
War; never been so much fun biggrin1.gif
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.enigma @ Oct 18 2007, 15:19 ) *

uten å se videoen, cannon fodder? biggrin1.gif

og vil og anta det e press play on tape som spiller sangen på kontrollere? oooooooooooooooooooold fix14.gif

geniale spill forøvrig ok.gif
dsr.enigma
QUOTE (dsr.stoffis @ Oct 18 2007, 15:24 ) *

og vil og anta det e press play on tape som spiller sangen på kontrollere? oooooooooooooooooooold fix14.gif

rett

feil feil feil..

Er reklamen for spillet hvor de som laga spillet springer rundt å leker
dsr.stoffis
QUOTE (dsr.enigma @ Oct 18 2007, 15:35 ) *
QUOTE (dsr.stoffis @ Oct 18 2007, 15:24 ) *

rett

feil feil feil..

Er reklamen for spillet hvor de som laga spillet springer rundt å leker

ah! den e funny den fix14.gif

men sjekk ut den som eg nevnte og smile1.gif

ok.gif
dsr.realhero
hehe, god gammel årgang smile1.gif
VestlandsJudas

Ja - spill som koster penger, og kun Nintendo og Sega titler de gidder porte.

Kjøp heller en Xbox av den gamle typen og legg inn emulatorer på den. F.eks. kan du putte inn MAME, og det er hvertfall 3000 mame spill ute (ROM-moduler fra gamle arcade-automater som er portet til filer). På gammel xbox får du og Amiga, C64, SNES, NES, N64 og en del andre emulatorer. Du kan sikkert plukke opp en brukt og modda en for under 1000-lappen...
dsr.lasermus
QUOTE (VestlandsJudas @ Nov 7 2007, 15:46 ) *

Ja - spill som koster penger, og kun Nintendo og Sega titler de gidder porte.

Kjøp heller en Xbox av den gamle typen og legg inn emulatorer på den. F.eks. kan du putte inn MAME, og det er hvertfall 3000 mame spill ute (ROM-moduler fra gamle arcade-automater som er portet til filer). På gammel xbox får du og Amiga, C64, SNES, NES, N64 og en del andre emulatorer. Du kan sikkert plukke opp en brukt og modda en for under 1000-lappen...

PC anyone? fix14.gif
rippler
Herlig å se at det er flere retro gamere her inne smile1.gif Selv er jeg fremdeles stor fan av amiga. Savner gamle orginale amigaen, men jeg klarer meg forsåvidt greit med WinAUE emulatoren. Har også samtlig Kickstartere til denne. Jeg deler dem villig til dem som måtte være interessert da jeg har forstått det slik at dem er litt kinkige å få tak i på nettet og er en høyst nødvendighet dersom en skal bruke WinAUE.

WinAUE finnes flere steder på nettet så det er enkelt å google seg frem til. Kickstartene mailer jeg dem som vil ha. Bare send en PM til meg her på forumet med mailadresse. Er ikke rare størrelsen på den rar-filen.

Til dem som er på jakt etter spill til amiga så finnes det en genial side på nettet som faktisk er hostet i Trondheim og ettersom jeg har forstått er det hovedsaklig nordmenn som står bak det aller meste arbeidet bak siden også. Denne har vert up-and-running lenge så jeg tror de fleste kjenner til dne fra før, but here it goes: http://www.back2roots.org/Games . Litt usikker åp om spillene der fremdeles er nedlastbare, men tror det. Var ihvertfall det før. Samt Demoer og myyye annet snax smile1.gif

Ellers vil jeg benytte anledningen til å spamme litt reklame for retro-nerders må-ha-musikk. Obligatorisk i enhver nerd-mp3-samling.

Machinae Supremacy: http://www.machinaesupremacy.com/ (de har også mange musikkvideoer på youtube.com)

Press Play On Tape: http://www.pressplayontape.com/ (C64 band da, men still retro smile1.gif )

Håper dette hjelper litt smile1.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.