Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aktiv sykmelding
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.enigma
Mandag forrige uke tok jeg en liten "snarvei" ned ei gardintrapp og tok for fallet med det ene håndleddet.

long story short: onsdag etter lunsj ble jeg sykmeldt..

Torsdag ble jeg oppringt av sjefen og bedt om å komme på jobb.. da det er en såkalt IA bedrift, og de skulle tilrettelegge arbeidet for meg slik at jeg ikke skulle ha noen belastning på hånda...

Vel jeg sitter på kontoravdelingen til alle sjefene mine nå... Og for hver dag får jeg egentlig bare mer og mer skyldfølelse for at jeg sitter her... Hører alle sammen rundt meg prate om at de mangler folk, spessielt på det prosjektet jeg jobbet på før jeg ble sykmeldt.

ca annahver dag kommer sjefen for prosjektavdelingen innom pulten min og spør hvordan det går med håndleddet og om jeg kan jobbe snart.... ^^

Selv om jeg veit at noe ikke er som det skal være når det gjelder håndleddet så lener jeg meg mer og mer mot "det å være frisk"...

Jeg er liksom nyansatt i bedriften og etter 1 uke klarte jeg å bli en arbeidsgivers mareritt....

kommer aldri til å være med på aktiv sykmelding igjen... a3.gif
dsr.lasissi
Jævlig kjipt Enigma. Lite du kan gjøre med det no though..du får bare kline til når du er frisk igjen og vise dem at du er en dugandes arbeidskar ok.gif
low_lyric
kjedelig å være aktiv sjukmeldt, men ingenting å gjøre med det... du prøver
i alle fall å gjøre en instats så langt som kroppen din tåler i din nåværende
situasjon... ok.gif for å så komme sterkt tilbake når du er 100% frisk smile1.gif
dsr.enigma
QUOTE (low_lyric @ Aug 25 2006, 00:15 ) *
kjedelig å være aktiv sjukmeldt, men ingenting å gjøre med det... du prøver
i alle fall å gjøre en instats så langt som kroppen din tåler i din nåværende
situasjon... ok.gif for å så komme sterkt tilbake når du er 100% frisk smile1.gif

gidder ikke detta mer ^^

sjukmeldinga går ut i dag, skulle egentlig hatt ny da jeg ikke skal på undersøkelse før den 5. september, men jeg er så piss lei at jeg går tilbake til full jobb på mandag, får evt ta 50% sjukmelding om det hele går åt skogen...

get back to work! pisk.gif
Fliza
I et idielt samfunn uten snyltere er denne ordningen utrolig bra. Synd det er alt for mange slaurer i dette landet som utnytter ordningen. Norge har fått etter min mening en ekstra ferie uke etter at denne ordningen bli innført.

Norge har blitt en gjeng med late mennesker som syter og klager for mye. Vet om MANGE som benytter seg av den og ikke minst omskolering uten grunn........

ARG ARG ARG. Og slike folk skal vi ærlige og redlige arbeidstakere bli med på å betale på. Norge skulle ha hatt et organ hvor man kunne rapportert inn mistanke om trygdejuks. Og hva med leger som skriver ut sykmeldinger i hytt og gever???????

All ære til de som virkelig er syk og trenger hjelp, men det er alt for mange som snylter og de må vi bli kvitt!

Dessuten kan kansje arbeidsgiverene bli flinkere til alternativ arbeidsoppgaver. En som er elektrikker oog har betennelse i armen kan godt gjøre noe annet som feks gjøre noe administrasjonelt (er det et ord forresten).

En arbeidstaker skal ha dårlig samvittighet for å være hjemme. De som er det har stor stjerne i mine øyner i alle fall!!!!!!!!!!!!
dsr.enigma
vel fliza..

situasjonen min ble jo bare verre...
men jeg er enig i at folk som er sykmeldte bare fordi de er late.. det er kvalmt..
har vært bort fra jobb 2 dager på 2 år (med unntaket av den sykmeldinga) pga matforgiftning.
og syns egentlig det er mer enn ok..

Men i mitt tilfelle så hadde jeg nok hatt bedre av å vært hjemme.. å fått vilt ut og ikke blitt pressa tilbake på jobb igjen.

jeg begynte på jobb selv om legen ville ha minimum 50% sykmelding, men jeg teipa heller håndleddet bare for å slippe å sitte på det kontoret der..

noe sjefer kanskje bør tenke på.. går an å vise omsorg å spørre hvordan det går, men å konstant stille spørsmålet: "kan du jobbe snart?" er å bli innpåsliten og er sterkt pressende..

siste nytt fra min lege:
skal se etter jul.. hvis det er like vondt da så skal jeg få faste innsprøytninger av kortison i håndleddet for å dempe hevelse og div.

^^
dsr.snow_white
QUOTE (dsr.enigma @ Dec 1 2006, 00:47 ) *
vel fliza..

situasjonen min ble jo bare verre...
men jeg er enig i at folk som er sykmeldte bare fordi de er late.. det er kvalmt..
har vært bort fra jobb 2 dager på 2 år (med unntaket av den sykmeldinga) pga matforgiftning.
og syns egentlig det er mer enn ok..

Men i mitt tilfelle så hadde jeg nok hatt bedre av å vært hjemme.. å fått vilt ut og ikke blitt pressa tilbake på jobb igjen.

jeg begynte på jobb selv om legen ville ha minimum 50% sykmelding, men jeg teipa heller håndleddet bare for å slippe å sitte på det kontoret der..

noe sjefer kanskje bør tenke på.. går an å vise omsorg å spørre hvordan det går, men å konstant stille spørsmålet: "kan du jobbe snart?" er å bli innpåsliten og er sterkt pressende..

siste nytt fra min lege:
skal se etter jul.. hvis det er like vondt da så skal jeg få faste innsprøytninger av kortison i håndleddet for å dempe hevelse og div.

^^

mmhmm.. sikker på at du vil ha kortison?
sheesh

::spytter på kortison::
Burde egentlig være siste utvei
dsr.stoffis
si du e alergisk og be de om å gi deg morfin istedenfor... biggrin1.gif

"mmmm morphine......" Homer Simpson
dsr.enigma
haha right..

legen sa at det var siste utvei, var ikke stort nok til å få operasjon.. så kortison was the only way to go..

men hva er problemet med d?
dsr.stoffis
e det noe problem? min mor får kortison i kneet sitt et par ganger i året, går så det griner det biggrin1.gif
dsr.brummi
QUOTE (dsr.enigma @ Dec 2 2006, 00:35 ) *
haha right..

legen sa at det var siste utvei, var ikke stort nok til å få operasjon.. så kortison was the only way to go..

men hva er problemet med d?

ei jeg kjenner fikk kortisonsprøyte på rauballa...ble sånn innsøkk sa ho, noe av fettvevet forsvant+jeg vet at det tærer på skjelettet også...er ikke bra med for mye av det, tror jeg 135.gif
dsr.ghod
Har også hørt at cortison burde være siste utvei, prøvde å wikipediae litt på det, men der sto det lite.

Fant denne linken på wikipedia though, men den sier jo at cortison er ett bra legemiddel.

http://www.chem.yorku.ca/hall_of_fame/essa...ne/cortison.htm

Not that i care! Fått det 2 ganger i mitt liv (tror jeg).
dsr.battlerager
Har fått kortison 2ggr pga senebetennelse. 1. gangen hjalp det ikke i det hele tatt, fordi legen ikke kunne å injeksere kortisonen på riktig sted. 2. gang var jeg hos en lege som hadde litt mer peil, og ble mye bedre etter kort tid.

Legen sa at kortison ikke er noe farlig så lenge man bruker det i moderate mengder og at man setter sprøyta på riktig sted.

Så finner man slltid artikler som sier det motsatte: http://www.trim.no/pub/art.php?id=607
dsr.brummi
de som bruker kortison jevnlig er de med sterk allergi, reumatisme, betennelsetilstander eller akutte behov som i idrett....men det tærer og ødelegger men enig som sagt ovenfor, med riktig bruk og i små eller sjeldne doser går det bra, jeg bruker kortison daglig i nesa pga allergi, alternativet er nesespray...så må nesten se det an om man virkelig trenger det orob.gif
sidewinder
Trodde aktiv sykemelding var at du kom og gikk på jobb ettersom det passa deg jeg
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.