Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nå skal limewire bøte.
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.ghod
Denne gangen er det limewire som skal få øksa mot programvaren. Når skal egentlig platebransjen skjønne at det er som å pisse i buksa? Varmt og godt til å begynne med, men kaldt etterpå? (sies det) fix14.gif

Hver gang de fjerner ett program dukker det opp ett nytt ett som er dobbelt så bra. De bare forskynder det unngåelige. Hadde de ikke vært så hissig mot fildelingsprogram hadde vi ikke sittet med de vi har pr i dag. Jeg tror de ville kommet etter hvert, men ikke så fort.

Uansett GG platebransjen jeg lener meg tilbake med popcorn.gif og gleder meg til neste program dukker opp som er enda bedre, for da blir vel ramaskrikene proposjonelt høyere på hvor farlig dette er. fix04.gif

kilde http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125698
dsr.airboy
Problemet med platebransjen er (i alle fall i norge) at de er så forbanna treg emed å følge med i utviklingen og tilby det forbrukeren vil ha.

Det er først nå nylig at det i stor grad har blitt mulighet å kjøpe musikk online. Dette har vært mulig i mange land i mange år.

Forbrukeren vil ha musikken lett tilgjengelig, kunen kjøpe de låtene fra et album forbrukeren ønsker samt ikke overpriset.

Online salg dekker alt dette. Låtene er tilgjengelig 24/7, forbrukeren betaler der og da for låtene man ønsker og prisene kan senkes da de alt for høye produksjonskostnadene av en cd plate forsvinner.
dsr.lasissi
Har ikke kjøpt en cd på 10-12 år. Hvorfor kjøpe når det ligger gratis på nettet? Fremtiden er vel at artistene selger låtene/album til produsentene av fildelingsprogrammene, og at reklame osv rundt disse programmene dekker hele festen!
dsr.coyote
Hørte et rykte fra naboen i går at 900 tusen nordmenn kan vente seg en bot i posten om ikke så mange dager. Di skal vist ha besvis for at folk laster ned musikk..

har sett litt om eg finner no artikler om dette.. Men kan ikke finne no..
Så vet ikke om dette er mere fakta en bare en nabo som prater drit.. :(
dsr.placid
Coyote' date='Aug 8 2006, 11:18 ' post='200214']Di skal vist ha besvis for at folk laster ned musikk..

Det er ikke ulovlig å laste ned musikk i norge... dork1.gif
dsr.coyote
' date='Aug 8 2006, 11:41 ' post='200215']
Coyote' date='Aug 8 2006, 11:18 ' post='200214']Di skal vist ha besvis for at folk laster ned musikk..

E det ikke?? HMMM koffer laste ikke eg ned musikk da smile1.gif

Bare tuller..
dsr.lasissi
Coyote' date='Aug 8 2006, 13:16 ' post='200220']
' date='Aug 8 2006, 11:41 ' post='200215']

E det ikke?? HMMM koffer laste ikke eg ned musikk da smile1.gif

Bare tuller..

Det stemmer at det er en del som har fått advarsel i posten om at de har delt store mengder data osv og er under oppsikt osv, men har ikke hørt noe om bot gitt..
dsr.ghod
La bredbånd bli ulovelig og gi alle 28.8 baud modem så fikser dette problemet seg automatisk. plystre.gif
dsr.snow_white
' date='Aug 8 2006, 18:51 ' post='200254']
La bredbånd bli ulovelig og gi alle 28.8 baud modem så fikser dette problemet seg automatisk. plystre.gif

omg... sviker... jeg skal si deg en ting jeg:
dæ'kke jævlig kult å spille wow med 28.8 heller! HAH!
dsr.airboy
Kan stemme det Coyote.
Er en større aksjon på gang i de nordiske landene nå i regi av platebransjens paraplyorganisasjon.
Skal visstnok foreligge beviser både for nedlasting og deling av beskyttet matriale.
dsr.ghod
Skal visstnok foreligge beviser både for nedlasting og deling av beskyttet matriale.

Så de skal altså sende en regning til 99% av alle som har internett og er under 60 år? Dette gleder jeg meg til å se. Synd at eventuelle regninger går til inkasso istendenfor rettssak. Dette kunne jo drenert i retten i flere ti-år fremover om alle nekter å betale . fix10.gif
dsr.lasissi
' date='Aug 8 2006, 23:01 ' post='200276']

Så de skal altså sende en regning til 99% av alle som har internett og er under 60 år? Dette gleder jeg meg til å se. Synd at eventuelle regninger går til inkasso istendenfor rettssak. Dette kunne jo drenert i retten i flere ti-år fremover om alle nekter å betale . fix10.gif

yupp.gif
dsr.realhero
Havner ikke inkasso saker også i retten til slutt om du driter i å betale ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.