Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ny mp3 spiller
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.ghod
God dag godtfolk og andre huldre. Min mp3 spiller (rip forøvrig) har lagt seg i mp3 kirkegården og jeg trenger noe nytt.

Jeg har ikke vært noe særlig super fan av apple grunnet at før hadde dem verdens mest rævva batteri inne i mp3 spillerne sine, men dette har de jo endelig gjort noe med, men fortsatt har jeg litt mere lyst på creative enn apple enda. Det eneste som kan få vektskåla til å tippe over til apple er egentlig podcastene.

Og det er der jeg sliter smile1.gif

Kan noen sjekke en podcast for meg? Lydkvaliteten? Jeg finner ikke ett poeng å kjøpe en ipod for så å finne ut at podcasten er i 32 eller 64 kbps (eller har apple en egen måte å måle slikt på orginale som de er?).

Uansett podcasten er her http://pub.tv2.no/kanal24/RadioShow/Podcas...Kommisjonen.xml

May the pod be with me.
dsr.airboy
Jeg har denne: http://www.siba.no/index.aspx?identifier=N...2&SiteId=no
Meget fornøyd med den!
Bra batteri, kjapp å lade, lett å kjøre musikk over på den, god lyd, veldig bra skjerm, 30 gig er mange låter biggrin1.gif

Anbefale på det sterkeste. Dersom du kjøper så lønner det seg å kjøpe med en vegglader. Det som følger med er kun en usb lader, kjekkt når du er på reise å ha veggladeren med. Koster 120 eller noe.
dsr.monokiller
Sjekk iriver mp3`s
dsr.ghod
' date='Aug 6 2006, 13:24 ' post='200007']
Sjekk iriver mp3`s

Skeptisk. Fargeskjerm?
dsr.nero
Sjekk Lyd & Bilde.
Oversikt over de som er blitt testet.-
Er faktisk en norsk spiller med på listen der ser jeg....koster skjorta men har fått ok karakter.
dsr.ghod
' date='Aug 7 2006, 08:33 ' post='200062']
Sjekk Lyd & Bilde.
Oversikt over de som er blitt testet.-
Er faktisk en norsk spiller med på listen der ser jeg....koster skjorta men har fått ok karakter.

Joa, men jeg vet forsatt ikke kbps på podcasts biggrin1.gif
dsr.stoffis
hvis du ikkje trenger noe sånn superadvanced shit, foreslår eg en av telefonene til sony ericsson, de går jo rævbillig no for tiden.... Dytt i en 2gb memorystick, som også e heller rimelig no i forhold til tidligere, så har du slått to fluer i en kaboom:D
dsr.ghod
Ok ok, nå sklir vi litt ut her. Jeg har en http://www.amobil.no/tester/mobiltester/so...son_k800i/27547 så ny mobil er uaktuelt.

Jeg er forøvrig ingen fan av å bruke mobil som mp3 spiller grunnet at jeg da vil måtte lade mobilen 1 gang pr dag noe som bare blir for mye pes.

Jeg skal ha en 30 gig pluss mp3 spiller, men valget er mellom creative eller Ipod. Hvis shoutcast kvaliteten er bra på feks kommisjonen (se 1 post), så blir jeg presset til å kjøpe ipod. Hvis det er dårlig kvalitet så blir det Creative.

Takker forøvrig for alle forslag. Topic var kanskje noe missvisende for slaget har alltid vært mellom creative og apple. Eller alle andre fabrikanter som har video mp3 spiller med 30 gig pluss.
dsr.stoffis
Nå ka ble det til? Creative eller?
dsr.ghod
Nja, jeg var dum og trodde at podcasts var noe egendefinerte filer som kun apple kunne kjøre. Så jeg tok en Apple 30 gig med vid (husker ikke navn). Vids er sinnykt bra, batteritid er tilsvarende sinnsykt dårlig!

ENESTE grunnen til at jeg kjøpte apple var fordi at jeg trodde at podcasts var noe som apple hadde patent på aka qtime (som alle vet suger lut), men det viste seg å være .mp3 filer.

Om noen har tenkt å kjøpe en ipod 30 gig med vid så selger jeg min brukt for å kjøpe creative (som har bedre batterikapasitet).
dsr.stoffis
Oh sopass... fix05.gif

Jaja man lærer så lenge man lever fix14.gif
dsr.ghod
' date='Sep 21 2006, 09:39 ' post='203997']
Oh sopass... fix05.gif

Jaja man lærer så lenge man lever fix14.gif

Ingen skjede skadd ! Uansett så anser jeg mp3 spiller til ha begrenset levetid så neste blir helt sikkert den type spiller som har best batteri-kapasitet / den spilleren som er kjent for å ikke miste batteri-kvalitet over tid.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.