Help - Search - Members - Calendar
Full Version: TV
DirtyForum > Hardware & Software > Kjøp & Salg
dsr.airboy
Tenkte å kjøpe meg en 42 tommers plasma tv, og lurte på om noen har tips om hvor de selger dette rimelig og ikke minst, har tips til hvilke som kan lønne seg å kjøpe.

Har sett litt på siba, elkjøp, expert og lefdal, men prisene varierer mye, det samme gjør kvaliteten på tv'ene.
dsr.placid
Jeg har en jeg kanskje skal selge. Det er en NEC 42" Plasma XGA - Sølv - 42XM2 (Den i linken er 42XM3, eneste forskjellen er litt lengre levetid)

Denne er uten TV-Tuner, men er en av de absolutt beste plasmaene å få tak i buttrock.gif
dsr.airboy
Og prisen du skal selge for ?
dsr.placid
20.000 popcorn.gif
dsr.airboy
nja, mye penger fix14.gif
Har sett på mange 42 tommere i dag, men har enda ikke greid å bestemme meg. Blir vel til at jeg venter en ukes tid slik at det nærmer se innflytning i ny leilighet.
Må jo frakte faenskapen stående også, så da blir den kjøpt samme dagen som jeg har leiebilen for flytting (aka en av våre verdibiler på jobben fix14.gif)
dezso!
ab flytte fra kattem? wtf?

vil bare påpeke at det er fullt i Brundalen!!!111 a2.gif
dsr.placid
QUOTE ([dsr.airboy)
,Sep 5 2005, 23:21 ] nja, mye penger fix14.gif

Koster å væra kar vettu a5.gif

Som med alt annet, så får du det du betaler for når det gjelder plasma 82.gif

Det er en god grunn til at noen 42" er fire ganger så dyre som andre popcorn.gif
dsr.airboy
faen, jeg som tenkte å flytte til brundalen fix14.gif

Neida, skal flytte inn i hus på Byåsen jeg.
The topp etasje is mine, and only miiiine.

Og må ha en tv som står til lommeboka fix14.gif

Men placid, ville du kjøpt en lcd i stede for plasma?
dsr.placid
QUOTE ([dsr.airboy)
,Sep 6 2005, 14:44 ] Men placid, ville du kjøpt en lcd i stede for plasma?

Nope, ikke hvis du skal ha stor TV. LCD har ekstremt dårlig kontrast i forhold (klarer bl.a. ikke vise helt svart), dårligere betraktningsvinkel (selv om de dyre er bra her), mye dårligere responstid, du får dem ikke like store etc.etc... Eneste fordelen med LCD er at innbrenning er umulig. Men på nye og litt dyrere plasmaer er dette problemet ikke-eksisterende.

Skal jeg ha en liten tv på rommet (23-27") ville jeg valgt LCD. Som "hjemmekino" TV er plasma et klart førstevalg.
dsr.mowgli
Mitt tips er å gå å kjøpe en Saba 28" til 1600.- på Elkjøp og heller kjøpe 42" LCD ekstremt mye billigere om ett par år. Å svi av feite summer på en plasma idag er galskap med mindre man har ræva full. En kompis var på den techno messa i Tyskland i helga. Der demonstrerte Samsung, som han reiste med, LCD tv`er på over 200" med strøkent bilde og null etterslep. Han så det med det blotte øyne og bildet var insain. Teknologien er der, må bare bli litt billigere.
Kjøp evt. en grei projektor og ett rammespent lerret, mye fetere og hyggeligere pris. MÅ du ha plasma så hadde jeg heller kjøpt ett av de billigere "crap merkene" til 10 lapper, er stort sett samme panel på de som på de kjente til noen tusen mer.

Les litt om forskjellene på LCD og Plasma litt nede på denne siden.
dsr.placid
Ikke helt enig mogge. Sånn vil det alltid være... Om enda noen år til kommer OLED TV'er, og da er både plasma og lcd gammeldags. Det kommer alltid noe bedre om noen år, så det er bare å kjøpe det man har råd til i dag. Dessuten er dagens plasma og lcd'er såpass bra at de holder i mange år hvis man ikke er helt tekno friik. Og er man helt tekno frik kjøper man det dyreste nå allikevel fix14.gif
dsr.mowgli
Joa det er sant det. Vanlig mann i gata blir nok fornøyd uansett.. a5.gif

Uansett så er 28" TV til 1600.- spenn jævla billig, tenk hva det kosta for 6-7 år siden
dsr.airboy
dette med innbrenning, er det et stort problem på dagens plasmaer?
dsr.placid
QUOTE ([dsr.airboy)
,Sep 12 2005, 02:31 ] dette med innbrenning, er det et stort problem på dagens plasmaer?

Nope, har min kobla til PC, og det er helt problemfritt smile1.gif
MEN jeg tror man lett kan få problemet med "billigere" modeller som ikke har de samme anti-innbrennings funksjonene a1.gif
dsr.ghod
QUOTE ([dsr.placid)
,Sep 12 2005, 06:59 ]
QUOTE ([dsr.airboy)
,Sep 12 2005, 02:31 ] dette med innbrenning, er det et stort problem på dagens plasmaer?

Nope, har min kobla til PC, og det er helt problemfritt smile1.gif
MEN jeg tror man lett kan få problemet med "billigere" modeller som ikke har de samme anti-innbrennings funksjonene a1.gif

Har det virkelig kommet anti innbrenningsfunksjoner? Jeg har ikke fulgt så mye med på plasma / lcd teknologien enda, men det siste jeg leste var at de nyere genrasjonene med plasma paneler gjorde det vanskeligere å få innbrenninger, ikke at det fantes noe teknologi som forhindret det.
dsr.placid
QUOTE ([dsr.chemical)
,Sep 12 2005, 11:14 ] Har det virkelig kommet anti innbrenningsfunksjoner? Jeg har ikke fulgt så mye med på plasma / lcd teknologien enda, men det siste jeg leste var at de nyere genrasjonene med plasma paneler gjorde det vanskeligere å få innbrenninger, ikke at det fantes noe teknologi som forhindret det.

Ja, altså funksjoner som gjør at det skal mer til, dvs man kan fortsatt klare innbrenning hvis man vil fix14.gif

Min har ihvertfall et par funksjoner som riktignok er litt banale, men dog... bl.a. en funksjon som flytter bildet litt frem og tilbake, en som automatisk stiller inn kontrasten, en som viser interlaced bilde med hvite stolper etc.etc. Selv bruker jeg faktisk ingen av dem (tror jeg), og det er fortsatt ikke noe problem i windows så lenge man har skjermsparer (bare sort skjerm er best) som kicker inn etter 1 min. Skal man holde på i excel eller word er plasma dumt, hehe.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.