Help - Search - Members - Calendar
Full Version: pckjøp
DirtyForum > Hardware & Software > Kjøp & Salg
dsr.jaeger
har fått i oppdrag å "bygge" en pc til rundt 10k med skjerm(helst flatskjerm),
den skal brukes til nettbank å surfe på nett med fix10.gif

forslag noen?
dezso!
kan kjøpe "gamla" mi og bygge på med det som trengs. Burde komme en del under 10000.

Athlon 64 3200
1024 DDR Crucial
ATi Radeon 9700 Pro (surfer nettbank så det griner!!11)
Nexus Breeze kabinett. Støydempet

Litt usikker på om jeg vil beholde disken selv. En 74GB raptor. Ikke helt fornøyd med diskytelsen på den nye maskina.

Så det du strengt tatt trenger hvis du/dere går for min er;
Skjerm (17/19" 2-3000 kr)
Harddisk (ca 1000)
Tastatur (500 ?)
Mus (3-400)
evt Høytalere osv (xx kr)

NB! kontakt meg evt på irc før lørdag. Ellers blir jeg afk en par uker.
Pris kan vi evt diskutere...
dsr.placid
QUOTE ([dsr.dezso)
,Jul 27 2005, 21:38 ] ATi Radeon 9700 Pro (surfer nettbank så det griner!!11)

Tviler sterkt på det.. Lagger nok som et lite hælvete, pluss at man neppe kan kjøre noe høy oppløsning. Sikkert ikke noe særlig view distance heller 82.gif
dsr.jaeger
ekke spesielt flink med pc, så jeg tror ikke d dezo. men vis du gjør litt så dork1.gif
dsr.immo
Du trenger ikke rare greiene til en nettbankgreier..
AMD sempron gir plenty ytelse på socket 745.. kjøp billigste til rundt 500-600 eller noe.. HK finner du til omtrent samme pris. Velg et med nForce 3 250.
kjøp et x700 et eller annet uten vifte så det blir stillegående (kan også spille det meste av spill da)
Kjøp et stillegående kabinett a'la Silentium t1 fra arctic cooling.. (se komplett eller netshop)
Kjøp en hvilken som helst rimelig seagate HD (stillegående og go ytelse).
En hvilken som helst LCD til alt fra 1800 til 2800 som har fått ok kritikk.
512 ram holder.. en hvilken som helst 3200 ram. 1024 er jo forsåvidt ikke dyrt lenger heller men trengs ikke om det ikke er videoredigering osv osv inne i bildet..
rimelig dvd-brenner som støtter + og -

pass på at HK'et ikke har vifte.

skulle komme på godt under 10000.. kanskje tom kjøpe XP?
dsr.immo
ellerst kan du jo se på 10000 kr tilbudene til komplett, netshop osv.. de er gode i massevis.. overkill faktisk og med garanti software osv..
dsr.jaeger
THX buttrock.gif
dsr.zod
Jeg har satt opp to maskiner av denne typen selv. En prosjektormaskin til megselv og en "surfe PC" til lillesøstra mi og resten av trøndergjengen. Tror vel den jeg satt opp til sis kom på underkant av 4000 med 512 ram, celeron og en billig disk. Celeron kan jo diskuteres da, men skal det være low budget kan du like godt fullføre det spør du meg. Maskinen er også lett å montere fordi det eneste du trenger å sette i selv er disk, cpu og minne.

Jeg ville gått for noe slik og heller lagt litt mer i en litt bra skjerm. Skulle PCbehovene vise seg å utvide seg til litt mer enn surfing har man ikke investert all verdens i boxen. Det er da bare å mose inn en skikkelig p4 CPU, 512 meg ram til og et greit brukt agp skjermkort.

PCen er også visuellt estetisk.

Downside, små kabinetter betyr mer varme/volum og dårligere luftsirkulasjon. Kombinert med mindre diameter og høyere rpm på viftene gir det mer lyd, så skal den stå på 24/7 i en stue ville jeg gått for noe annet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.